• Σχόλιο του χρήστη 'O. B.' | 8 Οκτωβρίου 2016, 16:12

    Έχοντας ολοκληρώσει τις διδακτορικές σπουδές αρκετά χρόνια πριν, θα ήθελα να καταθέσω την άποψη μου αναφορικά με τις παραγράφου 12 και 13 του άρθ. 6. Φρονώ ότι στα σημεία αυτά ο νομοθέτης έπρεπε να αρκεστεί σε γενικότερες ρυθμίσεις και να δίδει μεγαλύτερη ευελιξία στα ιδρύματα να διαμορφώνουν τις σχετικές διαδικασίες. Στην παράγραφο 12 του άρθ. 6 καθορίζονται οι τυπικές υποχρεώσεις των υποψηφίων διδακτόρων. Αναγνωρίζω το γεγονός ότι θα πρέπει να υπάρχει μία διαδικασία ελέγχου την πορείας εκπόνησης μία διδακτορικής διατριβής. Ωστόσο, η εν λόγω διαδικασία θα πρέπει να διαμορφώνεται από το ίδρυμα στο οποίο εκπονείται η διδακτορική διατριβή. Ο λόγος είναι ότι το κάθε ίδρυμα και το κάθε γνωστικό αντικείμενο έχουν ιδιαιτερότητες οι οποίες δεν μπορούν και δεν πρέπει να αντιμετωπιστούν με ομοιογενείς και καθολικές διαδικασίες που να αφορούν το σύνολο του ελληνικού ακαδημαϊκού χώρου. Στο σημείο αυτό ο νόμος προσθέτει γραφειοκρατία χωρίς επί της ουσίας να επιλύει κανένα πρακτικό ζήτημα. Σε συνέχεια της προηγούμενης παραγράφου, το εδάφιο ε της παραγράφου 12 του άρθ. 6, ο νομοθέτης ρυθμίζει το θέμα της διαγραφής των υποψηφίων διδακτόρων. Καταρχάς, υπάρχει μία καταφανής λογική αντίφαση μεταξύ της ρύθμισης αυτής και του γενικότερου πνεύματος περί μη διαγραφής φοιτητών που παρακολουθούν προπτυχιακές σπουδές. Γιατί οι υποψήφιοι διδάκτορες θα πρέπει στο θέμα της διαγραφής να αντιμετωπίζονται με διαφορετικό τρόπο από ότι οι προπτυχιακοί φοιτητές; Πέραν αυτού, πάλι ο νομοθέτης παρεμβαίνει σε μία διαδικασία ορίζοντας χρονικά όρια και διαδικασίες παραγνωρίζοντας ότι τα ίδια τα ιδρύματα μπορούν να αυτορυθμιστούν και να καθορίσουν τα ίδια το χρόνο και τον τρόπο διαγραφής των υποψηφίων διδακτόρων τους. Στην παράγραφο 13 του άρθ. 6 ορίζονται ανώτερα χρονικά όρια πέραν των οποίων οι υποψήφιοι διδάκτορες χάνουν δικαιώματα, παροχές και διευκολύνσεις. Θεωρώ ότι αυτό το θέμα θα πρέπει να ζήτημα απόφασης των ιδρυμάτων στα οποία εκπονείται η διδακτορική διατριβή. Θα μπορούσε ο νομοθέτης να προβλέψει την δυνατότητα των ιδρυμάτων να αποφασίζουν μόνα τους μετά το πέρας της 5ετίας αν θα παρέχουν δικαιώματα, παροχές και διευκολύνσεις. Μην ξεχνάμε ότι η εκπόνηση διδακτορικής διατριβής είναι υποκείμενη καθυστερήσεων εξαιτίας πολλών παραγόντων που δεν ελέγχονται από τους υποψήφιους διδάκτορες. Ευχαριστώ πολύ.