• Σχόλιο του χρήστη 'Βασίλης Μαντάς' | 5 Μαρτίου 2010, 18:58

    Σε ποιο επίπεδο θα κατατάσσατε τους παρακάτω; Gates attended public elementary school and the private Lakeside School. There, he discovered his interest in software and began programming computers at age 13. In 1973, Gates entered Harvard University as a freshman, where he lived down the hall from Steve Ballmer, now Microsoft's chief executive officer. While at Harvard, Gates developed a version of the programming language BASIC for the first microcomputer - the MITS Altair. In his junior year, Gates left Harvard to devote his energies to Microsoft, a company he had begun in 1975 with his childhood friend Paul Allen. Guided by a belief that the computer would be a valuable tool on every office desktop and in every home, they began developing software for personal computers. Gates' foresight and his vision for personal computing have been central to the success of Microsoft and the software industry. Under Gates' leadership, Microsoft's mission has been to continually advance and improve software technology, and to make it easier, more cost-effective and more enjoyable for people to use computers. The company is committed to a long-term view, reflected in its industry-leading investment in research and development each year. (http://www.microsoft.com/presspass/exec/billg/?tab=biography) Jobs was not happy at school in Mountain View so the family moved to Los Altos, California, where Steven attended Homestead High School. After school, Jobs attended lectures at the Hewlett-Packard electronics firm in Palo Alto, California. There he was hired as a summer employee. Another employee at Hewlett-Packard was Stephen Wozniak a recent dropout from the University of California at Berkeley. An engineering whiz with a passion for inventing electronic gadgets, … In 1972 Jobs graduated from high school and register at Reed College in Portland, Oregon. After dropping out of Reed after one semester, he hung around campus for a year, taking classes in philosophy and immersing himself in the counterculture. (http://ei.cs.vt.edu/~history/Jobs.html) Jeff Bezos – amazon.com Jeffrey showed intense and varied scientific interests at an early age. He rigged an electric alarm to keep his younger siblings out of his room and converted his parents' garage into a laboratory for his science projects. The family moved to Miami, Florida, where Jeffrey attended high school. In high school, Jeffrey fell in love with computers and was valedictorian of his class. He entered Princeton University planning to study physics, but soon returned to his love of computers, and graduated with a degree in computer science and electrical engineering. (http://www.achievement.org/autodoc/page/bez0bio-1) Όπως επίσης διάφορους επιτυχημένους επιχειρηματίες της Ελληνικής σκηνής. Επίσης και τους καλλιτέχνες ή γνωστούς αθλητές. Η μήπως δεν έχουν προσόντα αυτοί; Η μάλλον δεν μας ενδιαφέρον αυτοί; Βέβαια ο αντίλογος είναι προφανής… το πλαίσιο προσόντων αφορά την αντίστοιχιση προσόντων σε προκαθορισμένα επίπεδα ώστε να είναι διάφανη και αντικειμενική η ερμηνεία των προσόντων ανάμεσα στα κράτη μέλη της ΕΕ. Και ο στόχος είναι η διευκόλυνση της κινητικότητας εργαζομένων και εκπαιδευόμενων. Και όχι προφανώς των επιχειρηματιών, των καλλιτεχνών, ή των ποδοσφαιριστών. Αυτοί μετακινούνται από μόνοι τους όπως, όπου και όποτε τους βολεύει. Στους υπόλοιπους θέλουμε να μπει μια τάξη. Αν θέλετε επανεξετάστε (και ειδικά οι πιο πάνω στην ΕΕ) κάποιες διατυπώσεις στο κείμενο και στον τρόπο που χειρίζεστε τις έννοιες προσόντα, γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες. Εκτός αν πιστεύετε ότι οι ικανότητες που περιγράφουν το επίπεδο 8, τις έχουν μόνο όσοι έχουν διδακτορικό, (αντιγράφω από το κείμενο) «…επιδεικνύει ουσιαστικό κύρος, καινοτομία, αυτονομία, επιστημονική και επαγγελματική ακεραιότητα και σταθερή προσήλωση στη διαμόρφωση νέων ιδεών ή διαδικασιών στην πρωτοπορία πλαισίων εργασίας ή σπουδής, συμπεριλαμβανομένης της έρευνας». Ή ότι οι δεξιότητες των διδακτόρων περιγράφονται από το εξής: «Κατέχει πλέον προχωρημένες και εξειδικευμένες δεξιότητες και τεχνικές, συμπεριλαμβανομένης της σύνθεσης και της αξιολόγησης, που απαιτούνται για την επίλυση κρίσιμων προβλημάτων στην έρευνα ή/και στην καινοτομία και για τη διεύρυνση και τον επαναπροσδιορισμό των υφιστάμενων γνώσεων ή της υφιστάμενης επαγγελματικής πρακτικής. Επίσης όσοι είναι στο επίπεδο 8 απασχολούνται σε εργασίες που απαιτούν ερευνητικές δεξιότητες, επιστημονικό έργο και ηγετικά προσόντα. Ενώ όποιος είναι στο 1 «μπορεί να εφαρμόσει βασικές γνώσεις και να εκτελέσει ένα συγκεκριμένο εύρος απλών εργασιών. Διαθέτει βασικές και επαναλαμβανόμενες κοινωνικές δεξιότητες». «Μπορεί να επιτελέσει απλές και επαναλαμβανόμενες εργασίες εφαρμόζοντας βασικές γνώσεις και δεξιότητες υπό άμεση επίβλεψη σε δομημένο πλαίσιο». Ειδικότερα εφόσον αναφέρεται ότι επιχειρείται η αξιολόγηση του συνόλου των μαθησιακών αποτελεσμάτων που έχει αποκτήσει το άτομο ανεξάρτητα του πως και το που τα απέκτησε αυτά. Αυτό θέλει και λίγη προσοχή γιατί πολλοί θα το δούν ως ΄πίσω πόρτα΄αναγνώρισης των κολλεγίων. Βέβαια αναφέρεται στην πρόταση ότι η κατάταξη σε επίπεδο στο ΕΘΠΠ δεν συνεπάγεται και κάποια αντίστοιχη επαγγελματική κατοχύρωση σε ότι αφορά νομοθετικά κατοχυρωμένα επαγγέλματα π.χ. μηχανικοί (αυτό για κάποιους συνάδελφους μηχανικούς ΤΕΙ που νομίζουν ότι η κατάταξη στο κατάλληλο (?) επίπεδο θα τους λύσει το θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων. Πιστεύω ότι με αυτού του είδους τις πρακτικές, και τη λογική που τις διέπει, η Ευρώπη θα συνεχίσει για πολλά χρόνια ακόμη να είναι πίσω από Αμερική, Ιαπωνία και σε λίγο Κίνα. Στην παρουσίαση της πρότασης για το νέο σχολείο από την υπουργό στο χθεσινό υπουργικό συμβούλιο αναφέρεται χαρακτηριστικά: Το Νέο Σχολείο έχει στόχο την προετοιμασία των νέων γενιών ώστε να μπορούν: •να πατούν στέρεα πάνω σε αξίες και αρχές που κάνουν κάθε νέο «πάνω απ’ όλα ΑΝΘΡΩΠΟ» •να συνεχίζουν να αποκτούν γνώσεις σε όλη τη διάρκεια του βίου, •να συμμετέχουν με επιτυχία στην οικονομική ζωή και να έχουν ευκαιρίες κοινωνικής ανόδου, •να ασκούν το ρόλο του υπεύθυνου πολίτη, •να συμμετέχουν ενεργά στην κοινωνική και πολιτιστική ζωή, Αυτό που έχει ανάγκη η Ελλάδα και η Ευρώπη (για όσο καιρό ακόμη θέλουν να πορεύονται μαζί) είναι ένα κοινό πλαίσιο αξιών και όχι προσόντων.