• Σχόλιο του χρήστη 'Βασίλης Ψαράκης' | 6 Μαρτίου 2010, 15:42

    Αξιότιμη πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας και ειδικά της δια βίου εκπαίδευσης, καθώς και του υπουργείου εσωτερικών, επιθυμώ να καταθέσω τα εξής: Αφού συγχαρώ για το εγχείρημα δημιουργίας ενός ενιαίου πλαισίου προσόντων, ώστε να μην μειονεκτούμε στο μέλλον με τις Ευρωπαϊκές χώρες, θα ήθελα να ζητήσω ως ενεργός και φορολογούμενος πολίτης της ελεύθερης αγοράς, να συμπεριλάβετε στο πλαίσιο και τις εξής σκέψεις και προτάσεις. Καταρχήν δραστηριοποιούμαι στο χώρο των ΕΕΣ Πληροφορικής απο το 1994 και αποτελώ ένα πρώτυπο εκπαιδευτήριο νέων τεχνολογιών για την πόλη των Χανίων. Απο το 2000 έχω εξοικειωθεί και βιώσει μέχρι τώρα, την λογική των πιστοποιήσεων βασικών δεξιοτήτων στους υπολογιστές, τύπου αναγνωριμένων φορέων πιστοποίησης απο τον ΟΕΕΚ. Επισήμως απο το 2006 με τις ευλογίες του υπουργείου παιδείας, αναγνωρίστηκαν αυτοί οι φορείς απο τον ΟΕΕΚ και οι πολίτες προσέρχονται στα κέντρα μας να εκπαιδευτούν που είναι η βασική μας δουλειά και να εξεταστούν απο τον συνεργαζόμενο φορέα μέσα στα κέντρα μας ως Ε.Κ, για να πάρουν την πιστοποίηση που θα τους δώσει το εισιτήριο για τον ΑΣΕΠ. Πράγματι ήταν μια σωστή κίνηση στο παρελθόν, ξεκίνησε για να καλύψει τον ψηφιακό αναλφαβητισμό και να δίνει στους πολίτες ένα απο τα τυπικά προσόντα που εξασφάλιζαν το εισιτήριο για τον ΑΣΕΠ. Όμως αυτό το πακέτο (ΦΟΡΕΙΣ + ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ + ΟΕΕΚ + ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ), παρουσίασε πολλά προβλήματα στην πορεία που χάλασε τον στόχο του εγχειρήματος και σχετίζεται άμεσα με το προσοντολόγιο δεξιοτήτων στους υπολογιστές. 1ον) Ήταν λάθος να απαιτεί το «δημόσιο» ως βασικές γνώσεις μόνο word, excel, & internet, αποκλείοντας έτσι σημαντικότερες γνώσεις για την αποτελεσματικότητα των χρηστών στον υπολογιστή, όπως για παράδειγμα την χρήση λειτουργικού συστήματος και την διαχείριση αρχείων ή την χρήση βάσεων δεδομένων, όταν ήδη απαιτείται ως γνώση σε πολλές θέσεις του «δημοσίου». Αυτό έριξε πολύ σοβαρά τον πήχη απαιτήσεων και γνώσεων στην πληροφορική, σε σχέση μάλιστα και με το αστείο επίπεδο και το στυλ των εξετάσεων. 2ον)Το στυλ των εξετάσεων είναι αυτοματοποιημένο, εξετάζοντας απλά αυτόνομες και μεμονωμένες ενέργειες, χωρίς την δυνατότητα εξέτασης του χρήστη σε σεναριακές εφαρμογές μέσα απο την καηθμερινότητα των άμεσων αναγκών στον υπολογιστή. Ο τρόπος εξέτασης οδήγησε τους υποψήφιους σε μια διαδικασία «παπαγαλίστικης μάθησης», όπου μαζί με τα ατέλειωτα cd θεμάτων, τα εγχειρίδια και το διαδίκτυο, κατέβαινε εύκολα και έπαιρνε το «χαρτί» που τον ενδιέφερε, καταργώντας την ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, αφού ο κανονισμός ΔΥΣΤΥΧΩΣ των φορέων πιστοποίησης του έδινε αυτό το δικαίωμα. Έτσι φτάνουμε σήμερα στο φαινόμενο οι παραπληροφορημένοι γονείς, να θεωρούν την γνώση της πληροφορικής ότι ξεκινάει απο τα Windows και τελειώνει κάπου στην Access μετά βίας. Λάθος καλοί μου πολιτικοί, ειδικά για τα παιδιά μας, που πρέπει να περάσουν σε μια άλλη νοοτροπία απόκτησης ουσιαστικής και αποτελεσματικής γνώσης και όχι χειρισμό ενός ψυχρού Ms Office, απλά και μόνο να περάσουμε τις εξετάσεις !! ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΚΥΡΙΟΙ ΟΤΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΟΙ ΓΝΩΣΤΕΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ «ΣΧΟΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ», ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΦΕΡΑΤΕ ΚΑΠΟΤΕ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ, ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΉ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΘΟΛΟΥ ΖΗΤΗΣΗ & ΑΓΟΡΑ, ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΑΘΛΙΑΣ ΑΠΑΞΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ?? ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΟΤΙ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΕΠΕΙΔΗ ΠΑΙΖΕΙ ΜΕ ΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΚΑΙ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΜΕ ΑΝΕΣΗ ΣΤΑ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΚΑΦΕ, ΑΠΑΞΙΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ???? Ήδη έχουν βάλει λουκέτο το 30% των επιχειρήσεων μας απο πέρυσι. 3ον)Η επίσημη απόδειξη γνώσεων στους υπολογιστές, στα πλαίσια αναγκαιότητας του ΑΣΕΠ, περιορίζεται μόνο στις βασικές δεξιότητες και όχι σε προχωρημένο ή εξειδικευμένο επίπεδο γνώσεων, με αποτέλεσμα ο πολίτης και ο μαθητής, να μην ενδιαφέρονται να βελτιώσουν τις γνώσεις τους και να αρκούνται μόνο στο «εύκολο χαρτί ενός word, excel & internet». Απαράδεκτο όταν μιλάμε για ψηφιακό σχολείο, να μην μοριοδοτούμε την επιπλέον γνώση, ενώ ήδη χρόνια τώρα ζητάμε ένα Profiiency στην ξένη γλώσσα και καλά κάνουμε. Όμως καιρός είναι να ανεβάσουμε την αξία και αναγκαιότητα γνώσης και στις νέες τεχνολογίες μέσα απο πολιτικές αποφάσεις που συνδέονται καλώς ή κακώς με το προσοντολόγιο του ΑΣΕΠ και όχι μόνο !!! ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΛΟΙ ΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΩ ΣΤΙΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΑΣ ΔΙΑΘΕΣΕΙΣ, ΝΑ ΑΠΟΚΤΟΥΝ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΤΟΣΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟ 99% ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΕΙ ΣΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΕΝΟΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥ Η ΜΙΑΣ ΕΠΙΧΕΊΡΗΣΗΣ !!!!! Για αυτό ως Πανελλήνια Ένωση Ιδιοκτητών Πληροφορικής (ΠΕΙΕΠ), στα πλαίσια ενός πετυχημένου πλαισίου προσόντων προτείνουμε: 1)Να αλλαχθεί άμεσα το προσοντολόγιο βασικών δεξιοτήτων στους υπολογιστές για τον ΑΣΕΠ και να ζητάει τουλάχιστον την απόδειξη απο τις 3 ενότητες στις 5 ή 6 (windows, word, excel, internet, access, powerpoint) 2)Να μοριοδοτείται ΑΜΕΣΑ η επιπλέον γνώση για προχωρημένο επίπεδο (τύπου advanced word, excel, access, powerpoint), καθώς επίσης και για εξειδικευμένο επίπεδο όπως γνώσεις σε autocad (σχεδίαση), photoshop (επεξεργασία εικόνας), Dreamweaver (σχεδίαση ιστοσελίδας) κλπ ΑΥΤΟ ΘΑ ΕΔΙΝΕ ΈΝΑ ΝΕΟ ΑΕΡΑ ΣΕ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 1500 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΥΠΟΥ ΕΕΣ ΠΟΥ ΠΛΗΤΤΟΝΤΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΟΥΝ ΣΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΤΕΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΑΣ, ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ !!! 3)Να αλλάξει το στυλ των εξετάσεων και να αναδιοργανωθεί ο φορέας που θα ελέγχει και θα συντονίζει τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς φορείς πιστοποίησης, προς την κατεύθυνση της ασφάλειας και ποιότητας των εξετάσεων. ΕΔΩ ΚΡΟΥΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΩΔΩΝΑ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΤΕ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ. ΠΡΟΣΟΧΗ ΕΑΝ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ «ΕΥΚΟΛΗ» ΛΟΓΙΚΉ ΤΗΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ & ΑΝΕΞΕΛΕΚΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΟΥ ΒΙΩΝΟΥΝ ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ ΜΑΣ, ΤΟΤΕ ΘΑ ΑΠΑΞΙΩΘΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ Η ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΘΑ ΔΩΣΕΤΕ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΧΑΡΙΣΤΙΚΗ ΒΟΛΗ ΚΛΕΙΣΙΜΑΤΟΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 1500 ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΩΝ, ΜΑΖΙ ΜΕ 3000 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ. Ζητάμε όλα τα ΕΕΣ Πληροφορικής, ΑΜΕΣΑ να αλλάξετε το ΠΡΟΣΟΝΤΟΛΟΓΙΟ των βασικών δεξιοτήτων στους υπολογιστές, δίνοντας μια νέα διάσταση στην πραγματική αξία γνώσεων της πληροφορικής !!!!!