• Σχόλιο του χρήστη 'Γωγώ Γ.' | 8 Μαρτίου 2010, 00:34

    Είμαι καθηγήτρια πληροφορικής σε ΕΕΣ εδώ και 16 χρόνια κι αυτή την απαξίωση με την οποία οι εκπαιδευόμενοι και το κράτος αντιμετωπίζουν τις γνώσεις πληροφορικής, που παρέχονται μέσω των πιστοποιήσεων ΟΕΕΚ, πρώτη φορά την βλέπω τόσο ισχυρή. Εχω διακριθεί πολλές φορές σε όσες σχολές κι αν εργάστηκα κι αυτό γιατί το μεράκι μου και η αγάπη μου για την πληροφορική και την εκπαίδευση, είναι για μένα ζωτικής σημασίας συνδυασμός για το μέλλον της παιδείας. Λυπάμαι που αναγκάζομαι να χρησιμοποιήσω αυτή την γλώσσα, αλλά είναι πραγματικά αξιοθρήνητη η γνώση που προσφέρουν τα πιστοποιητικά πληροφορικής, τα οποία δίνονται πλέον με καθόλου αδιάβλητο τρόπο, σαν τα τσιγάρα στα περίπτερα. Το κέρδος των φορέων παροχής των πιστοποιητικών από το γρήγορο, φτηνό και σάπιο υλικό γνώσεων, αλλά και η συχνότητα των εξετάσεων, έχουν δώσει στους υποψηφίους την εντύπωση οτι η πληροφορική είναι ένα ακόμα χαρτί χωρίς αντίκρισμα μόνο και μόνο για να διοριστούν κάπου. Και δεν πειράζει ας μην ξέρουν να πληκτρολογούν και να ανοίγουν ένα αρχείο. Εχουν όμως το πολυπόθητο χαρτί. Δυσκολεύομαι πλέον να κάνω μάθημα σε τάξη. Και λυπάμαι που το λέω όσο κι αν προσπαθώ, δεν θέλω με αυτόν τον τρόπο. Όλοι ζητούν να μάθουν τις ερωτήσεις των τεστ και ΜΟΝΟ. Αν προσπαθήσεις να κάνεις πραγματικές ασκήσεις σε εργασιακό περιβάλλον και να εξηγήσεις ή να πείσεις ότι για να εργαστείς σε υπολογιστή, δεν αρκεί να πατάς το κουμπί αποθήκευση, τότε η αντίδραση είναι "τι τα θέλουμε αυτά, μπαίνουν στο τεστ;" Κι αν τολμήσεις να ισχυριστείς ότι σε ένα γραφείο θα σε διώξουν αμέσως, η απάντηση είναι επίσης "καλά ας πάρω το χαρτί να το καταθέσω και σιγά μην ασχοληθούν αν ξέρω". Ντρέπομαι. Για την προσπάθεια και την επιμονή που καταβάλλω γράφοντας ασκήσεις, βιβλία και προσπαθώντας να προσελκύσω το ενδιαφέρον των μαθητών μου με ηλεκτρονικές εφημερίδες, projects και πακέτα μη αναγνωρισμένα για να κάνω ΔΙΔΑΞΩ ΤΑ ΑΚΡΩΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ. ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ για τον τρόπο εξέτασης και απόκτησης ενός χαρτιού σαν να είναι η πληροφορική το πλέον ασήμαντο στην χώρα αντικείμενο απασχόλησης. ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ που οι εξετάσεις από τον ΟΕΕΚ ξεφτιλίζουν κάθε έννοια της παιδείας, στο όνομα της κερδοσκοπίας των φορέων και την κατ' όπως τους βολεύει κατευθυνόμενη γνώση, στην οποία αναγκαζόμαστε να προσαρμοστούμε τα ΕΕΣ. Οι ενήλικες εκπαιδευόμενοι θεωρούν ότι παπαγαλίζοντας τεστ αστείων ερωτήσεων που παρέχουν οι φορείς, αποκτούν γνώση. Περιττό να μιλήσω για τον τρόπο που οι γονείς αντιλαμβάνονται την έννοια της πληροφορικής. Μετά να μην παραπονιούνται αν οι εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις το μόνο που ξέρουν να κάνουν είναι να ακούνε τραγούδια από το youtube και τα παιδιά να παίζουν on-line παιχνίδια και να μιλούν στο facebook. Αναφέρθηκε και ο κύριος Ψαράκης, δεν θέλω να κουράζω.Εκτός κι αν πραγματικά αυτός είναι ο στόχος σας, που δεν θέλω να το πιστέυω. Κάντε κάτι να αλλάξει αυτή η αρρωστημένη κατάσταση!!! Ορίστε τις 6 βασικές ενότητες ως απαραίτητη προυπόθεση για την απόκτηση βασικού πιστοποιητικού και πιέστε τους φορείς να αλλάξουν την ύλη και να προσαρμοστούν σε έναν τρόπο εξετάσεων που θα προσφέρει πραγματική γνώση και θα βοηθήσει τα ΕΕΣ να βρουν τον δρόμο τους και τον στόχο για τον οποίο υπάρχουν. Μοριοδοτήστε τα ανώτερα επίπεδα και προγράμματα πληροφορικής, ώστε με κάποιον τρόπο να λαμβάνεται υποψιν αυτή η εκπαίδευση των καταρτιζόμενων. Υπάρχουν καθηγητές με ιδιαίτερη όρεξη, αγάπη και μεράκι εκεί έξω, για να μεταδώσουν πραγματικές και ουσιαστικές γνώσεις σε ένα αντικείμενο που είναι πραγματικά απαραίτητο για την πρόοδο μας. Υπάρχουν ιδιοκτήτες που πραγματικά επένδυσαν σε χώρους, τεχνολογικό εξοπλισμό και ανθρώπινο δυναμικό, για να παρέχουν ποιότητα κι αναγκάζονται εδώ και δύο χρόνια να δουλεύουν χωρίς άδειες με τις συνεχείς αλλαγές των νόμων. Το ψηφιακό σχολείο είναι η σημαία του υπουργείου σας. Είναι αυτό που επιθυμούμε όλοι, αυτό που θέλουμε για τα παιδιά μας, για τους εργαζόμενους, ώστε να σταματήσουμε να είμαστε πάντα τελευταίοι και καταιδρωμένοι στις εξελίξεις. Υποστηρίξτε τους ανθρώπους που σπούδασαν χρόνια κι αγαπούν την πληροφορική, αντί να τους ισοπεδώνετε με ένα σύστημα κατάπτιστο που δεν προσφέρει το παραμικρό, αντιθέτως παραπλανεί για την αξία των υπολογιστών, εξισώνοντάς την με το word. Η πληροφορική είναι επιστήμη, είναι προώθηση συνσυαστικής σκέψης, είναι ικανότητα συγκέντρωσης πραγμάτων για επίτευξη στόχων σε μια επιχείρηση παντώς τύπου. Είναι το παράθυρο στο αύριο. Μην το κλείσετε με θέα τον πάτο για ακόμη μια φορά σε αυτή την χώρα. Ευχαριστώ για την φιλοξενία