• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΕΝΗ ΑΣΑΝΑΚΗ' | 10 Μαρτίου 2010, 11:13

    Αγαπητή κα Διαμαντοπούλου, διατηρώ Εργαστήριο Ελευθέρων Σπουδών Πληροφορικής από το 1994 πριν ακόμα βγουν τα Πιστοποιητικά Πληροφορικής που αναγνωρίζει ο ΑΣΕΠ και θα ήθελα να σας αναφέρω μερικά πράγματα για να γνωρίζετε τι γίνεται όσον αφορά την Πιστοποίηση των Γνώσεων Πληροφορικής. Η Πιστοποίηση των γνώσεων Πληροφορικής συμφωνούμε ότι είναι απαραίτητη για την απόδειξη προσόντων τόσο στο Δημόσιο όσο και στον Ιδιωτικό τομέα αλλά με ΤΙΠΟΤΑ δεν πρέπει να είναι με τον τρόπο που υπάρχει σήμερα. Και θα σας εξηγήσω το γιατί. Από το 1994 που διατηρούμε την σχολή υπολογιστών αλλά και από πολύ παλαιότερα που οι Σχολές Πληροφορικής ήταν από τις λίγες δομές που πρόσφεραν γνώσεις Πληροφορικής σε όλη την Ελλάδα, οι Σπουδαστές ερχόταν πραγματικά στις σχολές μας με μόνο κριτήριο να μάθουν υπολογιστές και να μπορούν έτσι να βγουν στην αγορά εργασίας. Επιζητούσαν μόνο την ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΓΝΩΣΗ και πραγματικά οι σχολές Πληροφορικής έκαναν πάρα πολύ καλή δουλειά και προσέφεραν σημαντικό έργο. Στις σχολές Πληροφορικής υπήρχαν πολύ σωστά δομημένες ειδικότητες αρκετών ωρών και μηνών και πραγματικά όποιος τις τελείωνε μάθαινε πράγματα προσαρμοσμένα στις ανάγκες της αγοράς με πραγματικά σενάρια εργασίας και με ευέλικτη γνώση που προσαρμοζόταν γρήγορα στις Εξελίξεις. Δυστυχώς το 2000 ήρθαν οι πιστοποιήσεις και κατέβασαν τα στάνταρτ στον πάτο. Τα πιστοποιητικά ήταν γελοία και μας εξίσωναν όλες τις σχολές αφού το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο για τον τελικό πελάτη σπουδαστή σε όποια σχολή και αν πήγαινε. Αυτό που ενδιέφερε πλέον τον μαθητή (με τις ευλογίες βέβαια του κράτους που αναγνώρισε αυτά τα εύκολα πιστοποιητικά) ήταν μόνο το χαρτί και τίποτα άλλο. Ακόμα και οι λίγοι που τους ενδιέφερε η γνώση παίρνοντας το χαρτί θεωρούσαν ότι αυτό που τους μάθαμε είναι αυτό που προσφέρουν σε γενικές γραμμές τα διδασκόμενα προγράμματα και φυσικά θεωρούσαν ότι παίρνοντας το χαρτί έμαθαν. Όλα αυτά σε συνδυασμό ότι το απαιτούμενο προσόν από το Δημόσιο ήταν η απόδειξη της γνώσης σε 3 μόνο αντικείμενα (word, excel, internet) έφερε τα στάνταρτ πολύ χαμηλά και είχαμε φαινόμενα να παίρνουν οι ενδιαφερόμενοι το χαρτί ΧΩΡΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΝΑ ΞΕΡΟΥΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ. Επίσης η δυνατότητα (που δεν απαγορεύτηκε από το κράτος) να γίνονται οι εξετάσεις ανά εβδομάδα έφεραν στον σπουδαστή την απαίτηση ότι το χαρτί το θέλω όσον το δυνατόν πιο γρήγορα ακόμα και αν γίνεται στην επόμενη εξεταστική. Έτσι ήρθαν εκπαιδεύσεις express ήρθαν μεσοβέζικες λύσεις (αυτοεκπαίδευση, παπαγαλίστικες γνώσεις, εκπαίδευση με λύση μόνο προπαρασκευαστικών τεστ ή SOS θεμάτων κλπ) κάτι που έκανε τις πιο πολλές σχολές από ΕΚΠΑΔΕΥΤΗΡΙΑ σε ΕΞΕΤΑΣΤΗΡΙΑ. Φυσικά τώρα πια δεν συζητάμε για τις πολύ χρήσιμες ειδικότητες που όπως σας ανέφερα είχαν οι σχολές πριν βγουν οι πιστοποιήσεις. Αυτές πήγαν περίπατο. Οι σχολές ακόμα και στα προγράμματα των βασικών δεξιοτήτων που εξετάζονται από τα Διπλώματα, μείωναν συνεχώς τις ώρες εκπαίδευσης με αποτέλεσμα η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ να τελειώσει ! Είναι λοιπόν γεγονός ότι η εκπαίδευση της Πληροφορικής που πραγματικά προσφερόταν από τα ΕΕΣ και που πραγματικά η κοινωνία την είχε ανάγκη, ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΕΙ και αποκλειστικός υπεύθυνος είναι η πολιτική του Κράτους να θεωρεί ότι οι λίγες γνώσεις word, excel και internet είναι αρκετές για την σύγχρονη Ελλάδα της Ευρώπης, καθώς και τα εύκολα διπλώματα, που ακόμα και σε αυτά τα 3 μαθήματα ο τρόπος εξέτασης και τα θέματα τους είναι πάρα πολύ απλά. Επίσης θα ήθελα να σας αναφέρω ένα πολύ σημαντικό θέμα που αφορά την Επάρκεια των γνώσεων Πληροφορικής. Θα πρέπει να γνωρίζεται ότι η επάρκεια στη Πληροφορική αναγνωρίζεται στους φοιτητές που στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του Πανεπιστημίου τους ή ΤΕΙ αναφέρονται 4 οποιαδήποτε μαθήματα Πληροφορικής. Σ’ αυτό το σημείο θα ήθελα να σας αναφέρω ότι στα ΤΕΙ και στα Πανεπιστήμια γίνεται μεγάλο πανηγύρι πάνω σε αυτό το θέμα ! Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις φοιτητών απαίτησαν σε όλες τις σχολές να βάλουν μαθήματα επιλογής οτιδήποτε που να έχει ΛΙΓΟ ΣΧΕΣΗ με την πληροφορική. Τα μαθήματα αυτά πολλές φορές είναι εντελώς άσχετα με τις γνώσεις πάνω στον υπολογιστή αφού είναι εντελώς θεωρητικά. Και δεν φτάνει μόνο αυτό αλλά από παραδοχή των ίδιων των φοιτητών, οι σχολές βάζουν στο πτυχίο σε όλους σχεδόν τους φοιτητές 4 μαθήματα σχετικά με Πληροφορική ακόμα και χωρίς να τα παρακολουθήσουν και βρίσκουν κάποιο τρόπο να τους περνούν όλους !! Θα θέλαμε λοιπόν να σας αναφέρουμε ότι αυτό ξεφτιλίζει την αξιοκρατία και είναι αδικία ως προς τους άλλους πολίτες που δεν είναι φοιτητές. Γιατί κύρια Διαμαντοπούλου δεν γίνεται και το ίδιο με την ξένη γλώσσα; Μήπως και στην ξένη γλώσσα δεν γίνονται μαθήματα υποχρεωτικά ή επιλογής στα Πανεπιστήμια; Γιατί λοιπόν και εκεί δεν αναγνωρίζεται η επάρκεια ξένης γλώσσας όσων φοιτητών παρακολουθούν μαθήματα ξένης γλώσσας στα Πανεπιστήμια; Να σας πω εγώ γιατί. ΓΙΑΤΙ ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟ. Γιατί λοιπόν να γίνεται αυτό μόνο στην Πληροφορική; Είναι λοιπόν αδικία αυτό που γίνεται στην Πληροφορική και πρέπει να καταργηθεί. Τι πιο απλό θα ήταν να πηγαίνει ο φοιτητής ένα Σαββατοκύριακο και να εξετάζεται στα πιστοποιητικά πληροφορικής αν πραγματικά λέει ότι γνωρίζει. Έτσι αν πραγματικά έχει μάθει υπολογιστές στο Πανεπιστήμιο να πηγαίνει μόνο να δίνει εξετάσεις. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΕ ΣΧΟΛΕΣ ! Αν όμως δεν έχει μάθει, δεν θα παίρνει την θέση κάποιου άλλου πολίτη επειδή έτυχε να του βάλουν στα μαθήματα του πτυχίου του τα 4 μαθήματα υποτίθεται πληροφορικής. Έτσι θα υπάρχει αξιοκρατία και στο θέμα της Πληροφορικής όπως πραγματικά γίνεται με την ξένη γλώσσα. Κύρια Διαμαντοπούλου θα ήθελα σε όλα αυτά που σας ανέφερα να προτείνω τα εξής: 1)Να αλλαχθεί άμεσα το προσοντολόγιο βασικών δεξιοτήτων στους υπολογιστές για τον ΑΣΕΠ και να ζητάει τουλάχιστον την απόδειξη από τις 3 ενότητες στις 6 (windows, word, excel, internet, powerpoint και access) 2)Να αλλάξει το στυλ των εξετάσεων και να ελεγχθούν τα syllabus και ο τρόπος εξέτασης των φορέων Πιστοποίησης ώστε να μην ευνοείται η παπαγαλίστικη και στείρα γνώση. 3)Να μοριοδοτηθεί ΑΜΕΣΑ η επιπλέον γνώση για προχωρημένο επίπεδο (τύπου word advanced, excel advanced, access advanced, powerpoint advanced), καθώς επίσης και για εξειδικευμένο επίπεδο δηλαδή , photoshop (επεξεργασία εικόνας), Dreamweaver (σχεδίαση ιστοσελίδας), AutoCAD (Αρχιτεκτονική σχεδίαση) κλπ 4) Να καταργηθεί η επάρκεια γνώσης στην Πληροφορική με τα 4 μαθήματα σε όσες σχολές (ΑΕΙ ή ΤΕΙ) δεν είναι αμιγώς σχολές Πληροφορικής. Κα Διαμαντοπούλου με αυτές τις σκέψεις θα ήθελα να γνωρίζετε τις ακριβώς συμβαίνει με την Πιστοποίηση των Γνώσεων Πληροφορικής ώστε να επιληφθείτε του θέματος και πραγματικά να βοηθήσετε ώστε η χώρα μας να προχωρήσει σωστά στην Πληροφορική και στις νέες Τεχνολογίες. Με εκτίμηση Ασανάκη Ελένη