• Σχόλιο του χρήστη 'Αλέξανδρος Αλεξίου' | 20 Μαρτίου 2010, 11:53

    Παρακολουθώντας τα σχόλια σχετικά με το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων έχω να σας παραθέσω το δικό μου παράδειγμα. Είμαι πτυχιούχος Τεχνολόγος Εκπαιδευτικός Ηλεκτρονικός Μηχανικός (αυτός είναι ο τίτλος του πτυχίου μου)της πάλαι ποτέ ΑΣΕΤΕΜ-ΣΕΛΕΤΕ και νυν ΑΣΠΑΙΤΕ. Οι σπουδές ήταν 8 εξάμηνα σπουδών και ένα επιπλέον εξάμηνο πρακτικής άσκησης με 72 μαθήματα και 46 εργαστήρια εκ των οποίων τα 15 παιδαγωγικά (Περίοδος 1991-1996). Η σχολή αυτή είναι η μόνη μη "ανώτατη" παιδαγωγική σχολή της χώρας και στους διαγωνισμού του ΑΣΕΠ μέχρι πριν λίγα χρόνια που τους παρακολουθούσα χαρακτηριζόταν "ως ισότιμη των ΤΕΙ" παρόλο που περιλαμβάνεται στο μηχανογραφικό των πανελληνίων εξετάσεων και παρόλο που τα σχέδια μαθήματος και τα παιδαγωγικά βιβλία του Ψαλτόπουλου για την Γενική και Ειδική Διδακτική που διδάσκονται σε αυτήν αποτελούν must για τους υποψηφίους καθηγητές στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ. Από την σχολή μου δεν έχω κανένα παράπονο. Έχω μείνει στην ζωή μου μόνο 4 μήνες άνεργος και αφού δούλεψα 2 χρόνια σαν αναπληρωτής καθηγητής σε δημόσια σχολεία, διορίστηκα σαν τεχνολόγος ηλεκτρονικός μηχανικός στο δημόσιο (έχω και τις απαραίτητες επαγγελματικές άδειες). Μετά το άνοιγμα των ΑΕΙ σε πτυχιούχους ΤΕΙ για την παρακολούθηση μεταπτυχιακών προγραμμάτων παρακολούθησα το διετές διατμηματικό πρόγραμμα ειδίκευσης (MASTER) των τμημάτων Φυσικής και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου της Αθήνας. Συμφοιτητές μου ήταν Φυσικοί, Μηχανικοί του Πολυτεχνείου και αξιωματικοί απόφοιτοι ανώτατων στρατιωτικών σχολών. Το Πανεπιστήμιο για να με δεκτεί έκρινε πως εγώ και άλλοι 7 πτυχιούχοι ΤΕΙ έπρεπε να παρακολουθήσουμε 7 συγκεκριμένα προπτυχιακά μαθήματα (αντιστοιχούν στο 1/6 του προγράμματος σπουδών των προπτυχιακών τμημάτων) για ένα έτος προκειμένου να αποδείξουμε πως έχουμε το απαραίτητο υπόβαθρο για να παρακολουθήσουμε το μεταπτυχιακό. Σημειώνω πως το πανεπιστήμιο του Λονδίνου με δεχόταν για μεταπτυχιακό (δεν πήγα λόγω έλλειψης ρευστού), χωρίς παρακολούθηση προπτυχιακών μαθημάτων, αφού για αυτό με βάση τον τίτλο σπουδών και την αναλυτική μου βαθμολογία είμαι πτυχιούχος "ΑΕΙ" και αν παρακολουθούσα όχι 7 αλλά 3 συγκεκριμένα μαθήματα θα μου χορηγούσε τον δικό του βασικό τίτλο σπουδών(θα ήμουν πτυχιούχος ΑΕΙ). Φυσικά τα ελληνικά πανεπιστημία για τα 7 μαθήματα δεν δίνουν τίποτα. Τελικά μετά και από 4 εξάμηνα με 25 μαθήματα (δεν νομίζω ότι υπάρχουν περισσότερα μαθήματα σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών και με τη βάση για επιτυχή εξέταση να είναι το 6 και όχι το 5) και την εκπόνηση διπλωματικής εργασίας, κρίθηκα άξιος όπως και οι φυσικοί και οι μηχανικοί του πολυτεχνείου και όλοι οι άλλοι να μου απονεμηθεί ο μεταπτυχιακός τίτλος. Μετά από τα παραπάνω σας ρωτώ; 1. Εγώ με τα 4+2 έτη σπουδών πού κατατάσσομαι; Γιατί από αυτά που βλέπω και ακούω δεν υπάρχει καμμία μέριμνα για μας. Θα βρίσκομαι 3 βαθμίδες κάτω από τους αποφοίτους του πολυτεχνείου και 2 από τους πτυχιούχους του φυσικού και της πληροφορικής με τους οποίους έκατσα στα ίδια θρανία στο διετές μεταπτυχιακό; Μήπως βρεθώ και κάτω από τους πτυχιούχους του Ανοικτού Πανεπιστημίου που με 12 μαθήματα παίρνουν πτυχίο "ΑΕΙ" και με 3 κάνουν μεταπτυχιακό; 2. Και αφού καταρτιστεί το Εθνικό Προσοντολόγιο τί θα γίνει με τις μισθολογικές κατηγορίες σε δημόσιο και ιδωτικό τομέα που είναι σε άμεση σχέση με αυτό; Τι θα αντικαταστήσει τα ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ και ΥΕ. Ζούμε δύσκολες μέρες και πρέπει να είμαστε σωστοί και δίκαιοι για να μην έχουμε πάλι προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας και τα Ευρωπαικά δικαστήρια.