• Σχόλιο του χρήστη 'G. GONTZOS' | 23 Απριλίου 2010, 20:47

    Οι τρεις θεματικοί άξονες πάνω στους οποίους ζητούνται οι προτάσεις των ενδιαφερομένων είναι γενικοί και δεν αποτελούν εξειδικευμένο – συγκεκριμένο πρόγραμμα της ΓΓΝΓ, όπως απαιτεί ο νόμος, ώστε εν συνεχεία οι αιτούντες θα ζητούν συμμετοχή στην υλοποίηση. (Επίσης από την ατζέντα απουσιάζει η επιχειρηματικότητα !! και ο τομέας της πολιτιστικής ανάπτυξης) Η μη ύπαρξη συγκεκριμένου και καθορισμένου προγράμματος της ΓΓΝΓ το οποίο υλοποιείται με τις προς εκτέλεση επιχορηγήσεις σε φορείς, δημιουργεί τις γνωστές συνθήκες για συνέχιση της γνωστής βιομηχανίας σπατάλης των δημοσίων πόρων από την εν λόγω υπηρεσία. Για κατανόηση της ανωτέρω παρατήρησης, επισημαίνεται η καταστρατηγούμενη πρόβλεψη του νόμου, η οποία αποκρύπτεται από τη συγκεκριμένη διαβούλευση για προφανείς λόγους. Το άρθρο 20 λοιπόν, του Ν. 2074/92, αναφέρει ρητά για : «….. πιστώσεις που διατίθενται για τους σκοπούς και τα προγράμματά της (ΓΓΝΓ) ………….. σε κάθε είδους και μορφής μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα νομικά πρόσωπα σε οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, σε αστικές εταιρίες του άρθρου 784 Α.Κ., σε κοινωνικές οργανώσεις, σε επαγγελματικά επιμελητήρια, σε συλλόγους, σωματεία και ιδρύματα που εκτελούν ή συμμετέχουν στην εκτέλεση προγραμμάτων της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς». Οι αιτούντες λοιπόν και οι προς αυτούς επιχορηγήσεις επιβάλλεται να αντιστοιχούν σε συγκεκριμένα διαρθρωμένα προγράμματα της ΓΓΝΓ και όχι προγράμματα ή προτάσεις των επιχορηγούμενων, βάσει απλής αναφοράς σε τρεις θεματικούς άξονες. Δηλαδή σε κάθε περίπτωση θα έπρεπε να προϋπάρχει διαρθρωμένο και πλήρως διατυπωμένο, λεπτομερειακό, ολοκληρωμένο πρόγραμμα της ΓΓΝΓ, που να αφορά τους νέους, κατά το Υ.Σ. 188/94 (Δηλαδή περιγραφή, στόχοι, ομάδα ή ομάδες νέων που αφορά, περιοχή εφαρμογής, χρονοδιάγραμμα, πηγή χρηματοδότησης – έγκριση, αρμόδια υπηρεσία παρακολούθησης, αξιολόγησης, ελέγχου, κλπ). Για την εκτέλεση προγραμμάτων της ΓΓΝΓ αναφέρει και το Άρθρο 8, παρ. β, του Π.Δ. 274/89. Συγκεκριμένα το εν λόγω Προεδρικό Διάταγμα, αναφέρει ότι: «Στις αρμοδιότητες της Δ/νσης Δ/κού -Οικονομικού – Τμήμα Οικονομικού, ανήκουν : …… ‘οι πάσης φύσεως επιχορηγήσεις προς τα κατά νόμον επιδοτούμενα Ν.Π. …… και η έκδοση των απαραίτητων Υπουργικών αποφάσεων προκειμένου να προχωρούν οι διαδικασίες χρηματοδότησης φορέων ….. για την εκτέλεση προγραμμάτων της ΓΓΝΓ’. Προϋπόθεση δηλαδή για χρηματοδοτήσεις είναι η ύπαρξη προγραμμάτων της ΓΓΝΓ. Η έκδοση λοιπόν νόμιμων αποφάσεων επιχορήγησης προϋποθέτει νόμιμη υπηρεσιακή εντολή (εισήγηση) και οι επιχορηγήσεις να αφορούν και να αντιστοιχούν σε πραγματικά προγράμματα της ΓΓΝΓ (βλέπετε παρ. β άρθρου 8 του Π.Δ. 274/89 και υπ’ αριθ. πρωτ: 188/25.2.1994 – παρ. Ε, ερμηνευτική εγκύκλιο – σημείωμα του αρμοδίου Τμήματος Οικονομικού της ΓΓΝΓ) Τα ανωτέρω ισχύοντα επιβεβαιώνει και η υπ’ αριθ: 34/2000 πράξη του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου (βλ. ΦΕΚ: 518/Β/2002), με την οποία επεστράφη αθεώρητο (ως μη νόμιμο) το υπ’ αριθ : 8098/99 χρηματικό ένταλμα για επιχορήγηση φορέα (Ινστιτούτο) από τη ΓΓΝΓ, διότι : «…από κανένα στοιχείο δεν προέκυπτε πως το εν λόγω Ινστιτούτο εκτελούσε ή συμμετείχε στην εκτέλεση προγραμμάτων της ΓΓΝΓ, κατά το άρθρο 20 του Ν.2074/92 και ούτε μπορούσε να θεωρηθεί ότι συνέβαλε στην αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου της νεολαίας». Υπάρχει λοιπόν και δεδικασμένο (με καταγεγραμμένες και άλλες περιπτώσεις στη ΓΓΝΓ), που δείχνουν την λαθεμένη κατεύθυνση και οργάνωση του ΠΥΠΝ της ΓΓΝΓ.