• Σχόλιο του χρήστη 'Άννα Ζουρνά' | 8 Ιουνίου 2010, 23:55

    Βασικές αρχές για την επιτυχία μιας επιμόρφωσης Η επιμόρφωση δε πρέπει να είναι υποχρεωτική. Σε κάθε όμως σχολική μονάδα θα πρέπει ο διευθυντής να έχει από έναν εκπαιδευτικό, επιμορφωμένο σε κάθε πεδίο, που να μεταλαμπαδεύει στους συναδέλφους του τις γνώσεις, όταν αυτοί το επιζητούν. Ομάδες Επιμορφούμενων Κατ'αρχήν πρέπει να γίνει διαχωρισμός σε ομάδες των καθηγητών που επιθυμούν να επιμορφωθούν ανάλογα με το επίπεδο των δεξιοτήτων που κατέχουν στο αντίστοιχο πεδίο και να δοθεί προτεραιότητα στην επιμόρφωση αυτών που είναι ήδη σε ένα καλό επίπεδο ή που δεν υπάρχουν άλλοι καλύτερα καταρτισμένοι στη σχολική τους μονάδα. Προτεραιότητα θα πρέπει να δοθεί στους εκπαιδευτικούς που έχουν διάθεση για συνεργατικότητα με τους συναδέλφους για να διασφαλιστεί η συνέχιση της επιμόρφωσης μέσα στο σχολείο. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί θα επιλέγονται από τον εκάστοτε διευθυντή του σχολείου με τη σύμφωνη γνώμη του συλλόγου των διδασκόντων. Οι επιμορφώσεις θα γίνουν κατά βάση με πλατφόρμες ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης και οι επιμορφούμενοι θα πρέπει να καταθέτουν εργασίες όπου θα φαίνεται η πρόοδός τους. Πεδία Επιμόρφωσης Στις νέες τεχνολογίες Για να είναι καλά ορισμένη μια επιμόρφωση στις νέες τεχνολογίες θα πρέπει πρώτα: α) να εξοπλιστούν κάποιες αίθουσες διδασκαλίας με διαδραστικούς πίνακες που να δρουν συμπληρωματικά (να μην γίνει άμεση αντικατάσταση των απλών πινάκων) και με εξοπλισμό που να διαφυλάσσεται, η διδασκαλία να γίνεται εκ περιτροπής για να χρησιμοποιείται από όλους τους καθηγητές και από όλες τις τάξεις β) να υπάρχουν Η/Υ στα γραφεία καθηγητών με καλές ταχύτητες πρόσβασης στο διαδίκτυο γ) πραγματική online υποστήριξη για τη δημιουργία ιστολογίων, ομάδων εργασίας, ψηφιακών τάξεων με moodle ,κ.α. Αν δεν υπάρχει η υποδομή για να εφαρμοστούν οι νέες τεχνολογίες η επιμόρφωση δεν έχει νόημα. Στη διδασκαλία σε παιδιά μεταναστών Καλώς ή κακώς οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που ή θα βοηθήσουν στην αφομοίωση και ομαλή ένταξη των παιδιών αυτών στην ελληνική κοινωνία ή θα τα γκετοποιήσουν με τα όποια ολέθρια αποτελέσματα. Στα Ευρωπαϊκά προγράμματα και στην εφαρμογή προγραμμάτων βιωματικής μάθησης Μέχρι στιγμής οι επιμορφώσεις λαμβάνουν χώρα από άλλους φορείς όπως το e-twinning, το Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας κ.α. Θα πρέπει σε κάθε σχολική μονάδα να υπάρχει κάποιος εκπαιδευτικός-σύνδεσμος του σχολείου με το υπουργείο, που να ασχολείται και να "τρέχει" τέτοια προγράμματα, να βοηθάει στη συνεργασία μεταξύ καθηγητών με διαφορετικά αντικείμενα κλπ Σε θέματα ψυχολογικής υποστήριξης και κοινωνικά αποδεκτής συμπεριφοράς. Μέχρι να μπορέσει κάθε σχολική μονάδα να διαθέτει το δικό της (απαραίτητο) ψυχολόγο θα πρέπει να επιμορφώνεται κάποιος εκπαιδευτικός που θα μπορεί να στηρίζει αρχικά και τα παιδιά και τους συναδέλφους και να τους παραπέμπει σε επιπλέον βοήθεια αν το κρίνει σκόπιμο. Σε αυτήν την ενότητα μπορεί να μπει και ο Σ.Ε.Π. Κέρδος Επιμορφούμενων Το βασικό όφελος ενός επιμορφούμενου είναι η αλλαγή στη μονοτονία της καθημερινότητας και η ευκαιρία που τους δίνεται να προσφέρουν γνώσεις και εμπειρίες στους συναδέλφους τους. Υπάρχουν φωτισμένοι εκπαιδευτικοί πρόθυμοι να επιμορφωθούν και να επιμορφώσουν και αυτοί με τη σειρά τους.