• Σχόλιο του χρήστη 'Γεώργιος Παυλίδης' | 9 Ιουνίου 2010, 02:18

    Το πρόβλημα στην ελληνική πραγματικότητα, στους εκάστοτε διοικούντες και κυβερνώντες είναι η ανοργανωσιά, η προχειρότητα, και η ασυνέχεια με την οποία αντιμετωπίζονται τα σοβαρά, και όχι μόνο, ζητήματα. Δημιουργούνται θεσμοί για να γίνει η απορρόφηση των κονδυλίων από ευρωπαϊκά προγράμματα και μετά αφήνονται σε ένα αβέβαιο μέλλον (βλέπε ΚΕΕ Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων,  και άλλες υπηρεσίες της ΓΓΔΒΜ, ΙΕΚ Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης κ.α. ), χώρια που παραμένουν να λειτουργούν με απλήρωτο προσωπικό τόσο διοικητικό, όσο και εκπαιδευτικό. Υπηρεσίες που επικαλύπτονται χωρίς να γνωρίζει κανείς τα όρια του καθενός (βλέπε ΝΕΛΕ, ΚΕΕ, ΗΡΩΝ όλα σε νομαρχιακό επίπεδο). Σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που ανήκουν σε άλλα υπουργεία. Τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση. Τα τελευταία 15 χρόνια έχει αλλάξει ο θεσμός αυτός τουλάχιστον 3 φορές ΤΕΛ-ΤΕΣ, ΤΕΕ, ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ με πρόχειρες "εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις" πχ τα ΤΕΕ ήταν αδιαβάθμητα, δεν άνηκαν στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση και εξαναγκάστηκε ο τότε υπουργός με τροπολογίες να τα εντάξει για να μπορέσουν να ενταχθούν στην οδηγία της ΕΕ. Η περιβόητη βάση του 10. Νομίζετε ότι αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα της εκπαίδευσης και το πρώτο πράγμα που κάνατε ήταν να την καταργήσετε; Τελικά θέλουμε να μορφώσουμε φοιτητές ή να ενισχύσουμε οικονομικά περιοχές της περιφέρειας; Τρόπος διορισμού εκπαιδευτικών. Κάθε επόμενη μεταρρύθμιση "κρεμάει" αυτούς που είχαν κάνει ένα προγραμματισμό και υποστήριξαν έμπρακτα την δημόσια εκπαίδευση (βλέπε αναπληρωτές, ωρομίσθιους και ΠΔΣ) ΓΡΑΣΥ Γραφεία σύνδεσης με την αγορά εργασίας και επαγγελματικού προσανατολισμού. Πουθενά δεν μετράει η προϋπηρεσία στο θεσμό και το σεμινάριο που παρακολουθήσαμε, το οποίο "κουτσούρεψαν" από τις 520 ώρες στις 428. Η αιτία ήταν ότι επί 6 χρόνια δεν είχε γίνει τίποτα και στο τέλος του ΕΠΕΑΕΚ II αποφάσισαν να υλοποιήσουν κάτι για να μην χαθούν τα χρήματα. Ειδικά για τα ζητήματα των ΓΡΑΣΥ και της επιμόρφωσης η κα Διαμαντοπούλου έχει ενημερωθεί προσωπικά από συναδέλφους (και τηλεφωνικά), όταν τότε ήταν στην αντιπολίτευση. Κολέγια. Γιατί πάντα πρέπει να φτάνει ο κόμπος στο χτένι για να πάρουμε αποφάσεις; Η ντιρεκτίβα δόθηκε πριν από χρόνια από την ΕΕ. Επιτέλους το κράτος θα πρέπει να έχει μια σταθερότητα και να μην επηρεάζεται η κάθε θέση και υπηρεσία από την αλλαγή του κόμματος που κυβερνά και ακόμη χειρότερα του υπουργού του ίδιου κυβερνώντος κόμματος. Στον τομέα της εκπαίδευσης-υπουργείου παιδείας έχουμε τρανταχτά παραδείγματα. Το κόμμα σας κυβερνούσε επί 20 χρόνια συνεχόμενα, θα περίμενε κανείς να υπάρχει μια συνέχεια (σιγά μη σας χάλασε τη συνέχεια τα 3 χρόνια κυβερνήσεων της ΝΔ). Όσον αφορά το θέμα της επιμόρφωσης. Καταρχήν όσον αφορά τους διορισμούς εκπαιδευτικών, πρέπει να ξεκαθαριστεί το τοπίο και οι νεοδιόριστοι να έχουν παιδαγωγική επάρκεια. Δεν υπάρχουν καθηγητικές σχολές και μη. Κανένας δεν εγγυάται ότι ο πτυχιούχος π.χ. φυσικός, χημικός, επειδή είναι άριστος σε ένα εργαστήριο, θα είναι ικανός να διδάξει στο παιδιά του σχολείου. Προτείνω κάθε πτυχιούχος που ενδιαφέρεται να εργαστεί στην εκπαίδευση να υποχρεούται να παρακολουθήσει μονοετές ή διετές πρόγραμμα, το οποίο καταρτίζουν μόνο τα παιδαγωγικά τμήματα των πανεπιστημίων ή/και η ΑΣΠΑΙΤΕ. Σε καμία περίπτωση ιδιωτικοί φορείς-ενώσεις επί πληρωμή (βλέπε ΕΚΦΕ, γνωστό το κόλπο της επάρκειας στην πληροφορική με σεμινάρια ολίγων ωρών και διορισμό "αλεξιπτωτιστών" ως καθηγητές πληροφορικής). Η εισαγωγή στα τμήματα αυτά να είναι ελεύθερη και όσοι καταφέρουν να αποφοιτήσουν να έχουν το δικαίωμα διορισμού στην δημόσια εκπαίδευση. Ως συνέπεια του προηγουμένου είναι η κατάργηση των εξετάσεων ΑΣΕΠ για τους εκπαιδευτικούς ή να δίδουν εξετάσεις ΑΣΕΠ μόνο μια φορά και στην συνέχεια να εντάσσονται σε επετηρίδα. Είναι απαραίτητη η συνεχής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών τόσο σε παιδαγωγικές μεθόδους και τεχνικές όσο και πάνω στη ειδικότητα, αλλά και σε θέματα που ταλανίζουν την ελληνική κοινωνία και μεταφέρονται στην μικρογραφία της που είναι το σχολείο (μαθησιακές δυσκολίες,  ΑΜΕΑ, ρατσισμός, ναρκωτικά κ.α.). Καταρχήν πρέπει να υπάρχει μια κεντρική υπηρεσία και μια ανά περιφέρεια που να σχεδιάζει και να οργανώνει τις επιμορφώσεις λαμβάνοντας υπόψη τις εκάστοτε ανάγκες που προκύπτουν και τις απαιτήσεις των ιδίων των εκπαιδευτικών(γνωστό το αλαλούμ με επιμορφώσεις χωρίς αντίκρισμα από διάφορους φορείς δημόσιους και μη). Υποχρεωτική επιμόρφωση μεγάλης διάρκειας ανά 3-5 έτη, ανά ειδικότητα. Ιδιαίτερη βαρύτητα να δοθεί στους εκπαιδευτικούς της τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης.  Ενώ μικρής διάρκειας σεμινάρια κατά τη διάρκεια του έτους. Υλοποίηση των επιμορφώσεων τις εργάσιμες ημέρες και ώρες δίδοντας άδεια από την υπηρεσία στους επιμορφούμενους. Έχει ξεφύγει η κατάσταση με το να υλοποιούνται σεμινάρια-επιμορφώσεις σε ώρες εκτός λειτουργίας των σχολείων, ενώ αυτά που διδασκόμαστε τα εφαρμόζουμε αργότερα στην τάξη.  Με ένα σωστό προγραμματισμό θα είναι γνωστό από πριν το σεμινάριο που θα υλοποιηθεί,  το χρονικό διάστημα και ποιοι θα το παρακολουθήσουν, οπότε δεν θα χαλάσει η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Η επιμόρφωση να υλοποιείται από δημόσιους φορείς πχ τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα, από έγκριτους καθηγητές. Όχι ιδιωτικούς φορείς ή συμπράξεις δημοσίων με ιδιωτικών (βλέπε ΕΚΠΑ με ΚΕΚ). Η τεχνολογίες της πληροφορικής μπορούν να χρησιμοποιηθούν, ώστε να πραγματοποιούνται επιμορφώσεις εξ' αποστάσεως. Σε καμία όμως περίπτωση δεν υποκαθίσταται η συμμετοχή σε ένα βιωματικό σεμινάριο. Οι επιμορφώσεις να είναι βιωματικού τύπου και όχι διαλέξεις από καθ' έδρας. Η συμμετοχή μου στην διαδικασία της διαβούλευσης έχει σκοπό να εκφράσω τις απόψεις μου και εδώ, όπως κάνω σε κάθε παρέα και συνάντηση. Είμαι δύσπιστος για τη χρήση του εργαλείου αυτού από μεριά σας.  Άλλωστε μας απογοητεύσατε όταν μετά τα χιλιάδες βιογραφικά που συγκεντρώσατε στην αρχή της κυβερνητικής σας θητείας για επιφανείς θέσεις, τελικά επανατοποθετήσατε τα ίδια κομματικά στελέχη σας, δηλαδή αυτούς που εκδιώχθηκαν από τους προηγούμενους. Εύχομαι να με διαψεύσετε.