• Σχόλιο του χρήστη 'Κωνσταντινίδης Λεωνίδας' | 9 Ιουνίου 2010, 12:18

    Α. Η επιμόρφωση πρέπει να έχει συγκεκριμένο  στόχο. Πχ. Θέλουμε να επιμορφώσουμε τους εκπαιδευτικόυς για να δημιουργήσουν ελευθερους πολίτες. Ή Θέλουμε να επιμορφώσουμε εκπαιδευτικούς για να δημιουργήσουν ικανά στελέχη;  Έτσι ο εκπαιδευτικός θα ξέρει τι περιμένει και γιατί. Θα συμμετέχει συνειδητά και ενεργά στην επιμόρφωση και θα μπορεί να αξιολογήσει την επιμορφωτική διαδικασία! Β.Επίσης πρέπει να έχει ΑΞΙΟΛΟΓΟ περιεχόμενο κι όχι να είναι ώρες μόνο και μόνο για να φαίνεται πως γίνεται επιμόρφωση και να γραφονται  πλασματικές στατιστικές που να επιδεικνύουν έργο αμφίβολης αξίας όπως έχουμε δεί στο παρελθόν. Τα χρήματα των φορολογούμενων είναι για να παράγεται έργο! Πώς μπορεί να υπάρξει εγγύηση για αυτό; Αν η επιμόρφωση αποκτήσει σοβαρό περιεχόμενο, τότε οι εκπαιδευτικοί θα τρέξουν να επιμορφωθούν διότι θα νοιώθουν ότι λαμβάνουν βοήθεια για το έργο τους κι όχι ότι γίνονται πιόνια για αμφίβολης αξίας συμφέροντων. Θα νιώθουν έντιμοι κι όχι  υποκριτές. Γ. Πρέπει να λαβει υπόψη την γενική κατευθυνση και το συγκεκριμένο ουμανιστικό, παγκόσμιο και εθνικό όραμα της παιδείας. Ίσως να μας στείλουν μαζικά να επιμορφωθούμε στην Φιλανδία ή την Γερμανία για να αντιληφθούμε πως αυτοι πέτυχαν καλής ποιότητας παιδεία; Τι έχει η παιδεία τους που δεν έχει η δική μας;  Ή να μας φέρουν επιμορφωτές από χώρες της Ε.Ε. που η παιδεία τους αξιολογείται ως αποτελεσματική να παράγει ελευθερους και δημιουργικούς πολίτες όπως ζητά το σύνταγμά μας. Αναθωρόντας τον αφαλό μας δεν πάμε μπροστά. Δ. Να έχει χαρακτήρα πρακτικό κι οχι θεωρητικό.  Να προέρχεται από μάχιμους παιδαγωγούς κι όχι από άσχετους ακαδημαϊκόυς της εκπαιδευσης που δεν έχουν βαθιά γνώση και εμπεριστατωμένη εμπειρία από την τάξη. Έχουμε βαρεθεί τις αοριστολογίες και τον ανόουσιο λόγο τους. Ε. Οι επιμορφωτές να έχουν όραμα για μιά καλυτερη Ελλάδα με αξιοπρεπείς εκπαιδευτικούς και όχι  για καλοπληρωμένες ρουσφετοθεσούλες. Δηλαδή να προσληφθούν με διεθνή διαγωνισμό με τα κατάλληλα κριτίρια. Έχουμε εξαιρετικούς ελληνες στο εξωτερικό  που μπορούν να μας βοηθήσουν αλλά και ελληνομαθείς εμπνευσμένους παιδαγωγούς. Γιά νατους ακούσουμε! Στ. Να πληρώνονται οι εκπαιδευτικοί που λαμβάνουν μέρος ΑΞΙΟΠΡΕΠΩΣ, διότι το επάγγελμά τους δεν τους δίνει κάμία άλλη διέξοδο οικονομική με αποτέλεσμα οι Μαθηματικοί, φυσικοί και φιλόλογοι να καταφέυγουν στην ντροπιαστική μέθοδο των ιδιαιτέρων μαθημάτων οι δε θεολόγοι κλπ να γίνονται πλασιέ για ταπεράκια. Αυτό πρέπει να σταματήσει όχι με απαγορευτικές μεθόδους αλλά με ουσιαστική, δημιουργική υποστήριξη!   Κωνσταντινίδης Λεωνίδας