• Σχόλιο του χρήστη 'Panos iliopoulos' | 9 Ιουνίου 2010, 15:22

    Συνδυασμός εξ αποστάσεως μεθοδολογίας (διαδικτυακή πλατφόρμα) με τη λειτουργία τοπικών αλλά και δικτυακών "κοινοτήτων μάθησης". Για να έχει  ουσιαστικό  ρόλο η σχεδιαζόμενη επιμόρφωση θα πρέπει να δημιουργήσει αποτελεσματικούς μηχανισμούς αξιοποίησης  της εμπειρίας των ελλήνων εκπαιδευτικών. Η αξιοποίηση αυτή μπορεί να έχει διπλό χαρακτήρα, από την μία εμπλουτίζοντας το εκπαιδευτικό υλικό και συμβάλλοντας στο σχεδιασμό του προγράμματος, από την άλλη αποτελώντας τη βάση στην οποία πάνω θα επιχειρηθεί να οικοδομηθεί η νέα γνώση σύμφωνα με τις αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων.   Βασικά εργαλεία στην προσπάθεια αυτή θα πρέπει να αποτελέσουν οι « κοινότητες μάθησης» και η διαδικτυακή πλατφόρμα.     Ιδιαίτερα όσο αφορά τις οι « κοινότητες μάθησης» αυτές θα πρέπει να έχουν, εκτός από διαδικτυακό και τοπικό χαρακτήρα ( αν είναι δυνατόν ανά σχολείο) ώστε να αποτελέσουν τοπικούς πυρήνες δημιουργίας περιβάλλοντος δυναμικής κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Αυτό κρίνεται απαραίτητο για να μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί τόσο να έχουν και δια ζώσης βιωματικές εμπειρίες του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, όσο και για να έχουν την απαραίτητη στήριξη στην εμπλοκή τους σε κάτι τόσο καινοτόμο, όσο η εφαρμογή της εξ’ αποστάσεως επιμόρφωσης.      Σχετικά με την διαδικτυακή πλατφόρμα πιστεύω ότι η ολοκλήρωση του σχεδιασμού της θα μπορούσε να γίνει σταδιακά ξεκινώντας από μια απλή βασική δομή η οποία θα έχει ως αρχικό στόχο την διευκόλυνση της επικοινωνίας και την δημιουργία δικτυακών κοινοτήτων μάθησης. Η πλατφόρμα αυτή θα μπει σε λειτουργία άμεσα με την έναρξη της πιλοτικής εφαρμογής, και θα εξελίσσεται, προσαρμοζόμενη κατάλληλα, ανάλογα με τις παρατηρήσεις και τις απαιτήσεις των χρηστών της, μέχρι να αποκτήσει την ολοκληρωμένη της μορφή, εμπλουτιζόμενη παράλληλα σταδιακά και με το απαραίτητο εκπαιδευτικό υλικό.