• Σχόλιο του χρήστη 'Μ. Τερζάκη' | 9 Ιουνίου 2010, 16:29

    Αποδοτική πιστεύω ότι είναι η μεικτή μορφή (διευκρινίζω: σύντομες και κατά τακτά χρονικά διαστήματα συναντήσεις επιμορφωτών-επιμορφούμενων δια ζώσης και εξ αποστάσεως εκπαίδευση, με ενεργητική συμμετοχή του επιμορφούμενου μέσω της εκπόνησης εργασιών), με την παράλληλη αξιοποίηση διαδικτυακού περιβάλλοντος υποστήριξης επιμορφωτικού έργου και "πραγματική" αξιοποίηση της μεθοδολογίας της εκπαίδευσης ενηλίκων. Απαραίτητη προυπόθεση η καλή γνώση και εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες όλων των επιμορφούμενων (αυτό πρέπει να ελέγχεται με κάποιο τρόπο, γιατί διαφορετικά οι επιμορφώσεις μετατρέπονται σε διαλέξεις, όταν οι μισοί επιμορφούμενοι δεν είναι σε θέση να συμμετάσχουν ενεργά). Η διάρκεια που προτείνεται (200 ώρες) είναι νομίζω ικανοποιητική, απλωμένη στο διδακτικό έτος.  Να συμπληρώσω ότι αποδοτική, κατά τη γνώμη μου, είναι η μορφή ενός επιμορφωτικού προγράμματος, όταν τα αποτελέσματά του ανιχνεύονται στην καθημερινή πρακτική (όχι απαραίτητα τη διδακτική, αλλά ευρύτερα την παιδαγωγική) των επιμορφωμένων, άρα όταν έχει συμβάλει στην απόκτηση νέων δεξιοτήτων και αλλαγή (βελτίωση) στάσης στην εκπαιδευτική διαδικασία. Για να συμβεί αυτό, πρέπει να διασφαλίζεται η πραγματική επιθυμία για συμμετοχή κατ' ουσίαν στην επιμόρφωση, η ενεργητική συμμετοχή, η πραγματική παρουσία (φυσική στις δια ζώσης συναντήσεις και στα εξ αποστάσεως μέσω της παράδοσης εργασιών), και η απόδοση αυτής της προστιθέμενης αξίας στην εκπαιδευτική κοινότητα.