• Σχόλιο του χρήστη 'Ανδριανή Κ.' | 9 Ιουνίου 2010, 18:33

         Η έννοια της επιμόρφωσης αλλά και η υλοποίηση της δεν είναι καθόλου άγνωστη μέχρι σήμερα στην εκπ/κη κοινότητα, τα οφέλη της όμως είναι ανεξακρίβωτα , υποκειμενικά  ερευνημένα και χωρίς καμιά ουσιαστική πρακτική σημασία. Οι λόγοι είναι πολλοί και εντάσσονται στην νοσηρότητα του    μέχρι σήμερα   εκπ/κου περιβάλλοντος ( νοοτροπιών, συνδικαλιτικών συμφερόντων, κομματικών αντιπαλλοτήτων και η παντελής  έλλειψη  αξιολόγησης του εκπ/κου έργου).   Σκόπιμο είναι αυτή την χρονική στιγμή που η εξαθλίωση των ηθικών,πολιτικών,κοινωνικών  αξιών που παρακολουθούμε  δεν   είναι  θεαρική πράσταση αλλά η τραγική πραγματικότητα ,η επιμόρφωση να παιξει τον πραγματικό της  ρόλο που είναι η ενίσχυση του επαγγελματικού μας κύρους  , της  αυτοεκτιμησής μας  και η αναβάθμιση των εκπαιδευτικών διαδικασιών και δραστηριοτήτων.     Για να συμβεί όμως αυτό θα πρέπει:    -  Η επιμόρφωση  να έχει θέσει  ένα κύριο και πολλούς δευτερεύοντες επιμέρους στόχους.   -Να προηγηθεί της επιμόρφωσης η αξιολόγηση του εκπ/κου έργου μέσω μιας συλλογικής ενδοσχολικής διαδικασίας  η οποία  θα προάγει την αυτογνωσία μας και θα μας βοηθήσει να ανακαλύψουμε τις ικανότητες  μας για να μπορούμε να βασιστούμε σε αυτές  αλλά και να αναγνωρίσουμε τις αδυναμίες  μας και εν συνεχεία να τις αξοιοποιήσουμε βελτιώνοντας τις μέσω της επιμόρφωσης.    - Να συγκεντρωθούν ,να επεξεργαστούν , να ομαδοποιηθούν , και να κατηγοροποιηθούν οι ελλείψεις ( παιδαγωγικές, ψυχολογικές,τεχνολογικές, κ.λ.π) που θα διαπιστωθούν ανά  σχολική μονάδα ή μεγαλύτερης γεωγραφικής εμβάλειας, μέσω της αυτοαξιολόγησης και να  χρησιμοποιηθούν ως πιξίδα για τον τρόπο με τον οποίο θα υλοποιηθεί η επιμόρφωση και τα είδη της επιμόρφωσης που πρέπει να χρησιμοποιηθούν.  - Οι επιμορφωτικές συναντήσεις να έχουν την μορφή συνεδρίας ,να είναι βιωματικές ,να αξιοποιείται η εμπειρία των εν ενεργεία εκπ/κών  ,να λύνει και όχι να προσθέτει προβλήματα , και πάνω από όλα να προσεγγίζει ιδιαιτερότητες ψυχολογικές και κοινωνικές των εκπ/κών που θα συμμετέχουν, γι αυτό τα μέλη τωνεπιμορφούμενων ομάδων θα πρ'επει να έχουν συνοχή ,χημεία και αλληλεγγύη ώστε να επιτυγχάνεται ο σκοπός της επιμόρφωσης, να κάνουν απολογισμό ,πρακτικές ασκήσεις στην πραγματική σχολική τάξη και να εξάγουν συμπεράσματα.  - Να  είναι προσεγγίσιμη   η επιμορφωτική διαδικασία  και  να προσφερθούν κίνητρα για να διευρυνθεί η συμμετοχή των εκπ/κων ( μοριοδότηση ) .  - Οι επιμορφωτές να  ανήκουν  στην τριτοβάθμια εκπ/ση διότι έχουν την εμπειρία  εκπαιδευτικής συνδιαλλαγής με ενήλικες κάτι που δεν υπάρχει στην εκπαιδευτική πρακτική της δικής μας βαθμίδας αλλά και για καθαρά ψυχολογικούς λόγους. Τέλος επειδή θεωρώ  οτι η υλοποίηση της    επιμόρφωσης  θα έχει ανταποδοτικά οφέλη στο ενδοσχολικό αλλά και  στο εξωσχολικό περιβάλλον  θα πρέπει πριν υλοποιηθεί να σχεδιαστεί με σαφήνεια, ρεαλισμό και ξεκάθαρους στόχους ώστε  να μην απαξιωθεί   στο βρεφικό της στάδιο.      Με μεγάλη μου χαρά θέλω όχι μόνο να επιμορφώθώ αλλά και να προσφέρω , αν οι απόψεις    μου   σας φανούν χρήσιμες σε αυτό το στάδιο σχεδιασμού και διαμόρφωσης του πλαισίου στήριξης  της επιμόρφωσης.