• Σχόλιο του χρήστη 'Γκιομάσης Θωμάς' | 11 Ιουνίου 2010, 20:30

    Το ζητούμενο είναι η «υποδειγματική» διδασκαλία και ευτυχώς η τεχνολογία επιτρέπει την καταγραφή (βιντεοσκόπηση) και τη διανομή της με έναν ευέλικτο και οικονομικό τρόπο. Οι δυνατότητες της ασύγχρονης – εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης καθιστούν δυνατή τη δημιουργία μιας διαδικτυακής πλατφόρμας με στόχο τη δια βίου επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Με ένα ορθολογικό σχεδιασμό και μια προσεγμένη υλοποίηση θα μπορούσε να εξασφαλιστεί: 1) Η ορθολογική διαχείριση των οικονομικών πόρων και του ανθρώπινου δυναμικού, καθώς δε θα απαιτείται η φυσική παρουσία των εκπαιδευτικών και των επιμορφωτών σε συγκεκριμένο χώρο, ούτε η αναπροσαρμογή του ωρολογίου προγράμματος. 2) Η κεντρική διαχείριση του επιμορφωτικού υλικού από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Με τον τρόπο αυτό καθίσταται δυνατή η καθολική εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής σε όλα τα σχολεία της χώρας, χωρίς να εξαρτάται η επιτυχία ενός επιμορφωτικού προγράμματος από την επιλογή των επιμορφωτών. Ένα ιδανικό σενάριο θα αποτελούσε η δημιουργία ενός βίντεο για κάθε διδακτική ενότητα των σχολικών βιβλίων, ώστε κάθε εκπαιδευτικός να επιμορφώνεται λίγο πριν διδάξει τη συγκεκριμένη ενότητα. Στο δικτυακό τόπο κάθε βίντεο υποδειγματικής διδασκαλίας θα συνοδεύεται από υποστηρικτικό υλικό όπως σχέδια μαθημάτων, παρουσιάσεις, φύλλα εργασίας και δραστηριοτήτων. Η συγκέντρωση, αξιολόγηση και η επιλογή του υλικού θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί με την εποπτεία ειδικής επιτροπής σχολικών συμβούλων. Με ανάλογο (ίσως δραματοποιημένο) τρόπο θα μπορούσαν να παρουσιαστούν θέματα διαχείρισης της τάξης, παραβατικής συμπεριφοράς μαθητών, τρόποι διάγνωσης και αντιμετώπισης μαθησιακών δυσκολιών. Εξαιρώντας τις εμπορικές επιχειρήσεις (Η.Π.Α.) που παρέχουν online υπηρεσίες επιμόρφωσης σε εκπαιδευτικούς έναντι αδράς αμοιβής ( συνήθης πρακτική είναι η πώληση σειράς μαθημάτων σε DVD ), θα έπρεπε ίσως να ερευνήσουμε πως υλοποιήθηκαν ανάλογες προσπάθειες εξ’ αποστάσεως επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στο εξωτερικό και με ποια αποτελέσματα. Με αρκετό «κόπο» εντόπισα το “IN TIME – Integrated New Technologies Into the Methods of Education” http://www.intime.uni.edu/ , που επιτρέπει την ελεύθερη πρόσβαση και το οποίο, μάλλον, θα κρίνετε αυστηρά και όχι άδικα, ως προς το περιεχόμενο και την υλοποίησή του.