• Σχόλιο του χρήστη 'Μαλαμίδης Μιχάλης' | 13 Ιουνίου 2010, 00:18

    Έχω την αίσθηση ότι κάποτε οφείλει και πρέπει να επικρατήσει ο σοβαρός και υπεύθυνος λόγος σε θέματα παιδείας. Η συνθηματολογία, η δημιουργία πρόσκαιρων εντυπώσεων και η ακατάσχετη αμετροέπεια διαπιστωτικού και μόνο χαρακτήρα δε βοηθούν στην προσπάθεια απεγκλωβισμού από το τέλμα και τη στασιμότητα. Ναι στην προσπάθεια επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, γιατί οι εξελίξεις είναι τόσο ραγδαίες στον τομέα της παιδείας που μας βρίσκουν απροετοίμαστους και τα σύγχρονα γεγονότα μας προσπερνούν ανυποψίαστα. Προτείνω ως αποδοτικότερο τρόπο επιμόρφωσης τις ημερίδες που έχουν σύντομο και σύγχρονο χαρακτήρα. Αγκαλιάζουν τις εξελίξεις στον τομέα της παιδείας, έχουν την ευελιξία να προσαρμόζονται στην πραγματικότητα και αγκαλιάζουν πολλούς και ποικίλους τομείς της εκπαίδευσης. Ως προς το χρόνο, θεωρώ ως καταλληλότερο τις αργίες του Σαββατοκύριακου, όπου οι επιμορφωτές (Σχολικοί Σύμβουλοι, Καθηγητές Παν/μίων, ειδικοί επιστήμονες και άλλοι) θα έχουν τη δυνατότητα αντλώντας από τον προβληματισμό των επιμορφούμενων να επιλύουν προβλήματα διδακτικής, παιδαγωγικής, διαχείρισης της τάξης, διοίκησης σχολικών μονάδων κλπ, αλλά και να δίνουν κατευθύνσεις για τη σωστή λειτουργία του σχολείου. Στην προσπάθεια αυτή καταλυτική οφείλει και πρέπει να είναι η συμβολή των ΠΕΚ. Τα ΠΕΚ πρέπει να διατηρηθούν και να αναβαθμιστούν ξεφεύγοντας από το μοναδικό ρόλο που δυστυχώς μέχρι τώρα τα επιφύλαξε το υπουργείο παιδείας, δηλαδή της εισαγωγικής επιμόρφωσης των νεοδιορισμένων εκπαιδευτικών. Τα ΠΕΚ αποτελούν σοβαρό μοχλό επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και σε συνδυασμό με τα πειραματικά σχολεία που λειτουργούν στη χώρα μπορούν να κάνουν θαύματα. Στην κατεύθυνση αυτή, καλό θα είναι η Δ/νση των ΠΕΚ να ανατεθεί σε Σχολικούς Συμβούλους και όχι σε καθηγητές παν/μίων, πολλοί των οποίων δε γνωρίζουν ούτε το χώρο στέγασής τους. Έχουμε άξιους Σχολικούς Συμβούλους οι οποίοι είναι σε θέση να εκπονούν προγράμματα επιμόρφωσης σε συλλογικό επίπεδο που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των εκπαιδευτικών. Άλλωστε είναι οι καλύτεροι γνώστες της σχολικής πραγματικότητας και των αναγκών των εκπαιδευτικών. Ως επιστέγασμα της επιμόρφωσης, θα μπορεί να χορηγείται τίτλος παρακολούθησης των μαθημάτων με μοριοδοτική χρήση σε περίπτωση κατάκτησης διοικητικής ή επιστημονικής θέσης από τον εκπαιδευτικό. Τέλος, θα μπορούσα να υποστηρίξω έχοντας ως παράδειγμα το εξωτερικό (Γερμανία, Ισπανία) πως η παρακολούθηση αυτών των επιμορφωτικών προγραμμάτων πρέπει να είναι υποχρεωτική και ουδείς να αλλάζει μισθολογικό κλιμάκιο αν δεν περάσει συγκεκριμένες ώρες επιμόρφωσης στο ΠΕΚ της περιοχής του.