• Σχόλιο του χρήστη 'Νικόλαος Π.' | 14 Ιουνίου 2010, 23:54

    Στο σημείο αυτό θα επαναλάβω την πρότασή μου με την υποσημείωση ότι η όποια επιμόρφωση δεν πρέπει να ξεπερνά το εξάμηνο. Ειδάλλως κουράζει και ξεκόβει τον εκπαιδευτικό από το έργο του. Έτσι όπως περιγράφω το πρόγραμμα δεν χρειάζεται πρόσθετη αμοιβή. (Δες την πρόταση). Μοριοδότηση και πιστοποίηση θα ήταν καλά κίνητρα. Καθώς και τα: « Σύνδεση της θεωρίας με τη διδακτική πράξη στην τάξη, Ικανοποίηση των εκάστοτε επιμορφωτικών τους αναγκών, Ενεργός συμμετοχή τους στη διαμόρφωση του προγράμματος» Και κάτι πολύ βασικό. Η επιμόρφωση δεν μπορεί να γίνεται τα απογεύματα. Θα κουράσει πολύ γρήγορα και κάποια στιγμή οι συνάδελφοι θα νοιώσουν ότι πρέπει να επιλέξουν την αξιοπρεπή παρουσία τους στην τάξη ή την παρακολούθηση της επιμόρφωσης. Πρόταση: «Κατά τη γνώμη μου η όποια επιμόρφωση είναι αποδοτική όταν έχει σημείο εφαρμογής. Αυτό σημαίνει πρώτα απ’ όλα υλικοτεχνική επάρκεια. Δεν έχει νόημα κάποιος να καταρτίζεται στη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών, χρήση υπολογιστών ή διαδραστικού πίνακα, σε ένα σχολείο που δεν διαθέτει τίποτα από τα παραπάνω. Ο εκπαιδευτικός αντιλαμβάνεται ότι όλα γίνονται για το θεαθήναι και πολύ σύντομα χάνει το ενδιαφέρον του. Κατά δεύτερον σημαίνει ότι αυτό που μαθαίνει ο εκπαιδευτικός στην επιμόρφωση πρέπει να έχει την δυνατότητα άμεσα να το εφαρμόσει. Έτσι ο εκπαιδευτικός πρέπει να εργάζεται και παράλληλα να επιμορφώνεται. Αυτό μπορεί να συμβεί κάτω από πολύ συγκεκριμένες περιστάσεις. Πρέπει το διδακτικό του ωράριο να μειωθεί στο μισό έτσι ώστε τρείς ημέρες την εβδομάδα να εργάζεται στο σχολείο και τις άλλες δύο να επιμορφώνεται. Να απαλλαγεί άμεσα από εξωδιδακτικές εργασίες και δραστηριότητες ώστε απρόσκοπτα να ακολουθεί το πρόγραμμα επιμόρφωσης αλλά και να προετοιμάζει την εφαρμογή του στην τάξη. Αυτό σημαίνει την άμεση τοποθέτηση μονίμων ή πρόσληψη ωρομισθίων που θα συμπληρώνουν το ωράριο και τις άλλες υποχρεώσεις του επιμορφούμενου, ώστε αυτός να μην αντιμετωπίζει την δυσφορία των συναδέλφων του που θα έχουν φορτωθεί και τις δικές του εργασίες.»