• Σχόλιο του χρήστη 'ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΖΕΠΑΤΟΥ' | 16 Ιουνίου 2010, 12:13

    Μοριοδότηση με βάση επιτυχής πιστοποίηση. Η πιστοποίηση να προκύπτει από σύνδεση της θεωρίας με τη διδακτική πράξη στην τάξη και οικονομική ενίσχυση. Ειδικότερα θα ήθελα να προτείνω: Α) ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ: Εφόσον η υλοποίηση του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (ΜΠΕΕ) έχει ειδικότερο προσανατολισμό ως προς τους κλάδους των εκπαιδευτικών (βλ. 3.5.1 Πλαίσιο Διαβουλ.) με τη δημιουργία 10 κατηγοριών τμημάτων ανάλογα με τους κλάδους και τη δημιουργία ειδικών επιστημονικών ομάδων (βλ. 3.5.6.Γ & Ε) ανά γνωστικό αντικείμενο, άρα και η μοριοδότηση θα εκφράζει μια πεπραγμένη εξειδικευμένη επιμόρφωση που θα παίζει ρόλο σε διαδικασίες επαγγελματικής εξέλιξης που αφορούν κάθε κλάδο, π.χ. επιλογή Σχολικών Συμβούλων. Επομένως, πρέπει και οι καθηγητές Μουσικής να έχουν ξεχωριστά τμήματα και να τους δίνεται εξίσου δυνατότητα, ως κλάδος, η τυχόν μελλοντική μοριοδότηση του ΜΠΕΕ να έχει νόημα και να συνδέεται με επιμορφωτικό περιεχόμενο ουσιαστικό και σημαντικό για διαδικασίες επιλογής στελεχών που αφορούν τον κλάδο των Μουσικών, π.χ. Σχολικοί Σύμβουλοι ΠΕ16. Β)ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ: Στα έργα επιμόρφωσης στις ΤΠΕ επίπεδου 1 & 2 του Ε.Π. ΚτΠ που έγιναν από το 2001 και μετά, οι εκπ/κοι συμμετείχαν σε πιστοποίηση. Υπήρχε έμμεσο οικονομικό κίνητρο (αγορά Η/Υ στο ΤΠΕ1) και στη συνέχεια μοριοδότηση (πιστοποιημένη γνώση ΤΠΕ επιπέδου 1 & 2 στο Ν. 3848/2010: Αρθ. 13, παρ. 2 ζ) & η) για επιλογή Σχολικών Συμβούλων και αρθ. 15 για επιλογή προϊσταμένων τμημάτων εκπ/κών θεμάτων, υποδιευθυντών κτλ.). Στο ΜΠΕΕ θα μπορούσε κάθε επιμορφούμενος να πιστοποιηθεί με βάση ένα παραδοτέο: να επιδείξει εφαρμογή στη σχολική τάξη στοιχείων και γνώσεων που αποκόμισε από το ΜΠΕΕ. Η μορφή του παραδοτέου μπορεί να είναι, π.χ. αναφορά καταγραφής πορείας υλοποίησης κάποιου εκπ/κου σχεδίου, εφαρμογής εναλλακτικής διδακτικής μεθοδολογίας κ.ά.,η δημιουργία/κατασκευή ενός εκπ/κού προϊόντος κτλ. Η "έμπρακτή πιστοποίηση" αυτή μπορεί να αποτελέσει έναυσμα και να ενθαρρύνει τον εκπ/κο στο να βελτιώσει το έργο του. Μπορούν να προκύψουν μετρήσιμοι δείκτες για την έπίδραση του ΜΠΕΕ, π.χ. αριθμό και είδος νέων διδακτικών παρεμβάσεων, αριθμό ωφελούμενων μαθητών. Επίσης θα προκύψει σημαντική ανατροφοδότηση για την ποιότητα του ΜΠΕΕ και για το πόσο εύκολη ή δύσκολη είναι η ενσωμάτωση της καινοτομίας στην καθημερινή πραγματικότητα. Επίσης, εφόσον προβλέπονται οι ανάλογες επιλέξιμες δαπάνες στο πλαίσιο του ΜΠΕΕ ή άλλης συναφούς Πράξης, να υπάρχει οικονομική κάλυψη δαπανών για υλικά, κ.ά. ανάλογα με τη φύση και την πολυπλοκότητα του πρότζεκτ που υλοποιείται ως παραδοτέο πιστοποίησης.