• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτριος Κ' | 17 Ιουνίου 2010, 15:04

    Κα. Υπουργέ, Θα ήθελα με τη σειρά μου να εκφράσω την αποψή μου σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Η συλογιστική μου θεωρώ οτι είναι σχετικά απλή εφόσον βασίζεται στην στατιστική και στο στατιστικό λάθος. Προχωρώ αναλυτικότερα .... Τι πιο απλό για τον μαθητή της Α τάξης του Λυκείου, Γυμνασίου, ή Δημοτικού, να λάβει έναν προσωπικό κωδικό μέσω του οποίου να συνδέεται σε ένα (σχετικά απλό) σύστημα αξιολόγησης του υπουργείου μέσω του οποίοι να μπορεί αξιολογήσει τους καθηγητές του, μέσω ενός ερωτηματολογίου το οποίοιο θα αναλύει και θα διερευνά, γνωστικό αντικείμενο, συμπεριφορά, αποδοτικότητα, ενδιαφέρον κλπ κλπ κπλ. Ξέρω οτι εξ' αρχής η πρώτη σας σκέψη θα είναι οτι "πολλοί μαθητές μπορεί να μην συμπαθούν έναν εκπαιδευτικό, γιατί είναι ιδιαίτερα αυστηρός ....". Δώστε μου όμως λίγο χρόνο να σας εξηγήσω οτι κάτι τέτοιο δεν υφίσταται δεδομένου οτι ένας εκπαιδευτικός κάθε χρονιά βρίσκεται αντιμέτωπος με 100, 200 ή και 300 μαθητές αναλόγως των τμημάτων που του έχουν ανατεθεί. Μέσα σε μια πενταετία μαζεύεται ένα στατιστικό δείγμα 500 έως και 1500 μαθητών. Ένα στατιστικό δείγμα 500-1500 μαθητών δεν μπορεί να περιέχει ποσοστά της τάξεως του 30-40-50-60% ή και περισσότερο αναφέροντας πχ. οτι ο καθηγητής δεν γνωρίζει το γνωστικό του αντικείμενο ή οτι η συμπεριφορά του είναι απρεπής ή οτι δεν δείχνει ενδιαφέρον κλπ κλπ και το στατιστικό δείγμα αυτό να είναι αναληθές. Ας μην ξεχνάμε κα. Υπουργέ οτι στην κοινωνία την οποία ζούμε οι περισσότεροι για να μην πω όλοι έχουμε αποφασίσει να κρυφτούμε πίσω απο το δαχτυλό μας και κατ' επέκταση τις γνωριμίες μας στον κύκλο της Δ/θμιας εκπαίδευσης. Ο μαθητής όμως είναι νέος ..... καθαρός ...... και ίσως και λίγο όλα οργισμένος, παραμετροι οι οποίες σε μεγάλο βαθμό μας δίνουν την δυνατότητα ενός πραγματικά αληθινού δείγματος. Έχοντας ώς παράδειγμα το δικό μου εκπαιδευτικό έργο και τη σχέση μου με τους μαθητές μου κάθομαι και σκέφτομαι. Αν όλοι οι μαθητές μου της τελευταίας πενταετίας ή και περισσότερο, καταλήξουν οτι γνωρίζω το γνωστικό μου αντικείμενο, αυτό παεί να πεί οτι μάλλον το γνωρίζω. Αν καταλήξουν οτι ενδιαφέρομαι για το μαθημά μου, αυτό πάει να πει οτι μάλλον ενδιαφέρομαι, και για να μην σας κουράζω ..... αν οι μαθητές μου καταλήξουν οτι έχω ή δεν έχω μεταδοτικότητα, ευπρεπή η απρεπή συμπεριφορά τότε μάλλον θα έχουν δίκιο, ακόμη και εάν εγώ αδυνατώ να το αντιλειφθώ. Θεωρώ ταυτόχρονα γελοίο και ανυπόστατο να αξιολογηθώ απο συναδέλφους άλλης ειδικότητας οι οποίοι δεν έχουν σπουδάσει και δεν γνωρίζουν το γνωστικό μου αντικείμενο, ούτε απο τον Δ/ντη της σχολικής μονάδας καθότι (απο εμπειρία σας μιλώ) στο παρελθόν έχω έρθει αντιμέτωπος με μικρο-μεσο-εκβιασμούς προκειμένου να εκτέλεσω χρέη γραμματέας (ΣΑΣ ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΩ ΕΙΜΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΠΟΥΔΑΓΜΕΝΟΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ, ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ Η κα ΧΥΧΥΧΥΧΥ Γραμματέας !!!!). Γελάω ακόμη περισσότερο ακούγωντας τις καλές/κακιές γλώσσες οι οποίες μιλάνε για Καλλικράτη -->μετάβαση απο το Υπουργείο στους Δήμους και εν τέλλει αξιολόγηση απο το Δήμαρχο ο οποίος είμαι σίγουρος οτι είναι α) αδιαβλητος και β) γνώστης των εκπαιδευτικών διαδικασιών μιας η επαφή μου με τα έδρανα (μετα το πέρας των σπουδών του) είναι αυτά των εκλογών ...... Κλείνω την επιστολή μου, θεωρώντας οτι σας δίνω ένα δυνατό όπλο το οποίο και εσείς η ίδια το γνωρίζεται και ονομάζεται Στατιστική, επιπλέον σας δίνω τους μαθητές .... ας μην ξεχνάμε γιατι υπήρξαμε και εμείς μαθητές, οι μαθητές είναι ακριβοδίκαιοι και αν κάνουν κάποια στιγμή λάθος, τότε έχουμε το στατιστικό λάθος και δείγμα για να μας πεί την αλήθεια. Με εκτίμηση Δημήτριος Κ.