• Σχόλιο του χρήστη 'Λιακοπούλου Ευστρατία' | 17 Ιουνίου 2010, 20:53

    Το Πολυνομοσχέδιο (Ν.3848/2010) στο άρθρο 32 προβλέπει τόσο τον προγραμματισμό της δράσης της σχολικής μονάδας όσο και την αξιολόγηση της δράσης αυτής. Οι δύο αυτές έννοιες είναι αλληλένδετες. Θυμίζουν το ερώτημα του λαού "η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα;" Διευκρινίζω, για να αξιολογήσεις, αξιολογείς με βάση τον προγραμματισμό σου και για να κάνεις προγραμματισμό χρειάζεται να στηριχτείς σε στοιχεία που προκύπτουν από την αξιολόγηση. Υπάρχουν συγκεκριμένες τεχνικές που χρησιμοποιούνται, π.χ. η ανάλυση SWOT. Όλα αυτά βέβαια δεν τα γνωρίζουν ούτε οι διευθυντές ούτε οι εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων ούτε οι σχολικοί σύμβουλοι. Και ούτε ποτέ υπήρξε σε αυτή τη χώρα επιμόρφωση για μεθόδους και τεχνικές της διοίκησης στον εκπαιδευτικό χώρο. Αυτό που με εντυπωσιάζει στο Πολυνομοσχέδιο είναι ότι στο άρθρο 32 προβλέπονται τόσο το πρόγραμμα δράσης της σχολικής μονάδας όσο και η αξιολόγησή της. Στην παράγραφο 5 όμως του ίδιου άρθρου αναφέρεται ότι με απόφαση του ΥΠΔΒΜΘ εξειδικεύονται και ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες σχετικά με την αξιολόγηση. Για το πρόγραμμα δράσης της σχολικής μονάδας δεν προβλέπεται τίποτε άλλο. ΓΙΑΤΙ;;; Θεωρούμε ότι αυτό ξέρουν οι διευθυντές και οι εκπαιδευτικοί να το κάνουν ενώ την αξιολόγηση όχι; Το πρόγραμμα δράσης δεν μας ενδιαφέρει ενώ η αξιολόγηση μας ενδιαφέρει; Δεν θα έπρεπε και τα δύο αυτά θέματα να έχουν την ίδια (αντίστοιχη) αντιμετώπιση από την πολιτεία, όντας αλληλένδετα; Ενόψει της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, του κράτους που υπηρετεί τον πολίτη, της διαφάνειας κ.ά. θα εκτιμούσα μία υπεύθυνη απάντηση από το ΥΠΔΒΜΘ για τα ερωτήματά μου. Παρεπιπτόντως, εγώ ψήφισα υπέρ της αξιολόγησης. Φοβάμαι ότι ο συντάκτης του άρθρου 32 "ψήφισε" προκαταβολικά κατά.