• Σχόλιο του χρήστη 'john downfoot' | 18 Ιουνίου 2010, 13:11

    Αποδοτικότερη είναι η επιμόρφωση που είναι Α) δια βίου και Β) πάντα διαθέσιμη στον εκπαιδευτικό όποτε τη χρειαστεί. Για να επιτευχθούν όι δύο αυτές προυποθέσεις αποδοτικότητας της επιμόρφωσης θα πρέπει 1. Να ανεξαρτητοποιηθεί η επιμόρφωση απο τα διάφορα ΕΣΠΑ και ΚΠΣ. Αν συνεχίσει να γίνεται αυτό τότε θα έχουμε επιμόρφωση όποτε υπάρχουν χρήματα απο αυτά τα προγράμματα , άρα δεν θα είνα δια βίου και άμεσα διαθέσιμη στον εκπαιδευτικό. Φυσικά θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν χρήματα απο το ΕΣΠΑ για να δημιουργηθούν όμως μόνο οι απαραίτητες υποδομές με βάση τις οποίες θα επιμορφώνονται οι εκπαιδευτικοί δια βίου. Αν τα χρήματα δοθούν σε ώρες και επιμορφώσεις μάλλον θα πάνε χαμένα όπως και στα παλιότερα προγράμματα. 2. Για να είναι πάντα διαθέσιμη θα πρέπει α) να γίνεται μέσα στο σχολείο και β) εναλλακτικά να μπορεί κάποιος να τη λάβει και απο το σπίτι του. Θα επικεντρώσω σε θέματα επιμόρφωσης σε Τ.Π.Ε. σε εκπαιδευτικούς η οποία φαίνεται να είναι και η ποιό κρίσιμη για την επιτυχία και των άλλων δράσεων του Νέου σχολείου. Ως γνωστόν σε όλα τα σχολεία υπηρετούν καθηγητές του κλάδου ΠΕ 19 και ΠΕ 20. Προκειται κυρίως για νέους επιστήμονες με πολλές γνώσεις και δεξιότητες. Αυτοί οι καθηγητές θα μπορούσαν άμεσα να επιμορφώσουν μέσα στο σχολείο τους συναδέλφους τους σε θέματα Τ.Π.Ε. αφιερώνοντας για παράδειγμα 2 ώρες εβδομαδιαία απο το πρόγραμμά τους. Φυσικά αυτές οι ώρες θα πρέπει να τους αφαιρεθούν από το εβδομαδιαίο πρόγραμμά διδασκαλίας τους προς τους μαθητές τους. Αυτό είναι ένας τρόπος για δια βίου ενδοσχολική επιμόρφωση που μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα σε θέματα ΤΠΕ. Για τις άλλες ειδικότητες σαν παράδειγμα Θα ήθελα να επικεντρωθώ στο πως μαθαίνουμε δια βίου και όποτε εμείς επιθυμούμε, οι πληροφορικοί οι οποίοι ανήκουμε στο κλάδο με τη ταχύτερη απαξίωση δεξιοτήτων και γνώσεων από οποιαδήποτε άλλη ειδικότητα. Αν λοιπόν έγώ π.χ. θέλω να μάθω για τα δίκτυα cisco αυτό που έχω να κάνω είναι να ψάξω (μέσω youtube ή μηχανών αναζήτησης)και θα βρώ δεκάδες video αυτοεκπαίδευσης που έχουν δημιουργήσει παγκοσμίως διάφοροι φορείς. Με βάση αυτή τη μέθοδο που εμείς οι πληροφορικοί χρησιμοποιούμε (μαζί και με άλλες μεθόδους όπως forums κλπ) θα μπορούσε το Υπουργείο Παιδείας να φτιάξει και να βιντεοσκοπήσει διάφορες διαλέξεις σε όποια θέματα θεωρούνται κρίσιμα για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών κάθε ειδικότητας και να τις έχει άμεσα διαθέσιμους στους εκπαιδευτικούς μέσω του σχολικού δικτύου. Φυσικά αυτές οι ταινίες πρέπει να υποστηρίζονται απο μόνιμες επιστημονικές επιτροπές ανα θέμα οι οποιές θα τις αναμορφώνουν και θα τις επικαιροποιούν, ώστε να είναι χρήσιμες δια βίου. Τέλος αν το Υπουργείο θέλει να ελέγχει την αποδοτικότητα της επιμόρφωσης μπορεί να δημιουργήσει ένα ηλεκτρονικό και εξ αποστάσεως σύστημα πιστοποίσης για κάθε θέμα επιμόρφωσης όπου ο καθηγητής θα μπορεί να το δώσει και απο το σπίτι του ή το σχολείο του μέσω ασφαλούς σύνδεσης.