• Σχόλιο του χρήστη 'Παντελής Πρέζας' | 18 Ιουνίου 2010, 23:06

    Χρόνια τώρα, το επίσημο πρόγραμμα σπουδών έχει θέσει ως στόχο ο μαθητής "να μαθαίνει πως να μαθαίνει. Να αναπτύσσει την κριτική του σκέψη και να εργάζεται αναλυτικοσυνθετικά. Η ερώτησή μου είναι: Ο Έλληνας εκπαιδευτικός, έχει μάθει να μαθαίνει πώς να μαθαίνει; Αν αυτό επιτευχθεί στη συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, τότε το κράτος δεν θα απευθύνει ερωτήματα για το περιεχόμενο της επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, αλλά απλά θα στήριζε τα πολλαπλά επιμορφωτικά τους ενδιαφέροντα. Επιπλέον. Αν ο Έλληνας εκπαιδευτικός, σ΄αυτό το ελληνικό σχολείο που έχουμε, ΔΕΝ βάλει στους μαθητές αμέτρητες φωτοτυπίες και καθημερινά ΔΕΝ βάλει συμπεριφοριστικά τεστ απομνημόνευσης έτοιμης γνώσης, ξέρετε τι θα αντιμετωπίσει αυτός ο εκπαιδευτικός; Θα έρθει αντιμέτωπος με το σύλλογο γονέων,με το διευθυντή του σχολείου και συχνά και το σύλλογο διδασκόντων του σχολείου. Στη συνέχεια θα έρθει στο σχολείο ο προϊστάμενος για να "συνετίσει" τον κακό εκπαιδευτικό. Νομίζω πως θα πρέπει όχι το απρόσωπο κράτος, αλλά η κοινωνία να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και μέσα από τους νέους θεσμούς όπως της αιρετής αυτοδιοίκησης (πρώτου και) δεύτερου βαθμού, να αρχίσουν να ασχολούνται για θέματα παιδείας. Όχι σε επίπεδο επιφανειακό και κουτσομπολιού, αλλά αποφασιστικό και αποτελεσματικό.