• Σχόλιο του χρήστη 'Ειρήνη' | 18 Ιουνίου 2010, 23:57

    1)Χρόνος επιμόρφωσης:Χρησιμοποιείται το μοντέλο της επιμόρφωσης του κλάδου ΠΕ04 από τους/τις υπευθύνους των ΕΚΦΕ, δηλαδή με την έναρξη του σχολικού έτους κάθε ειδικότητα των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας σε όλα τα σχολεία, έχουν ελεύθερο ένα από τους δύο κύκλους (8-11 ή 11-2) και παρακολουθούν προγράμματα επιμόρφωσης της επιλογής τους.Περιορίζεται ο χρόνος της εξεταστικής περιόδου του Ιουνίου και το χρονικό διάστημα που απομένει, χρησιμοποείται για την ανακεφαλαίωση, σύνθεση και ανατροφοδότηση της επιμόρφωσης, όπου γίνεται παρουσίαση της επιμορφωτικής εργασίας των εκπαιδευτικών. 2)Ποιοι συμμετέχουν στην επιμόρφωση; Συμμετέχουν όσοι/ες προαιρετικά επιθυμούν, αποκλείοντας, σεπρώτη φάση, τους/τις εκπαιδευτικούς που έχουν πάνω από 30 χρόνια υπηρεσίας. Η κατηγορία αυτή των εκπαιδευτικών συμμετέχει, όταν υπάρχουν κενές θέσεις στα επιμορφωτικά προγράμματα της επιλογής τους. 3)Καθορισμός των επιμορφωτικών αναγκών σε επίπεδο Διεύθυνσης ή Περιφέρειας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:α) Καθορίζονται ευρύτερες θεματικές ενότητες επιμορφωτικών προγραμμάτων, που προαιρετικά επιλέγουν οι εκπιδευτικοί.β)Οι σύλλογοι διδασκόντων υποβάλλουν προτάσεις επιμορφωτικών προγραμμάτων σε ειδική συνεδρίαση που γίνεται κάθε χρόνο μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων του Ιουνίου. Οι προτάσεις είναι δεσμευτικές για τους συλλόγους και οι εκπαιδευτικοί, εφόσον υλοποιηθούν επιμορφωτικά προγράμματα κοντά στον τόπο εργασίας τους, τα παρακολουθούν υποχρεωτικά. Με αυτό τον τρόπο μπορούν να πραγματοποιηθούν επιμορφωτικά προγράμματα προσαρμοσμένα στις τοπικές ανάγκες,ειδικά σε απομονωμένα σχολεία της περιφέρειας όπου είναι δύσκολη η πρόσβαση ή η μετακίνηση προς το κέντρο. 4)Ποιοι οργανώνουν τα επιμορφωτικά προγράμματα;Οι σύμβουλοι σε συνεργασία με τα αντίστοιχα Πανεπιστημιακά Τμήματα της περιφέρειάς τους, δεδομένου ότι υπάρχουν πανεπιστήμια σε όλη την Ελλάδα. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιούνται εκπαιδευτικοί με διδακτορικές και μεταπτυχιακές σπουδές κατά προτεραιότητα αποφοίτων από τα συγκεκριμένα τμήματα και εφόσον δεν υπάρχουν, εκπαιδευτικοί με συναφείς ως προς το γνωστικό αντικείμενο της επιμόρφωσης διδακτορικές ή μεταπτυχιακές σπουδές. Με αυτό τον τρόπο αξιοποιούνται στην εκπαίδευση οι σπουδές των εκπαιδευτικών και διαμορφώνεται πιο στενή αμφίδρομη σχέση ανάμεσα στη Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια εκπαίδευση. 5)Μορφή της επιμόρφωσης: Χρησιμοποιείται συνδυασμός της εξ απόστάσεως εκπαίδευσης και της ζωντανής εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η τελευταία έχει τη μορφή της "έρευνας δράσης". Ο/η εκπαιδευτικός δρα ως ερευνητής/τρια στην τάξη του/της και μεταφέρει τα αποτελέσματα της έρευνάς του/της στους/στις υπόλοιπες εκπαιδευτικούς, όταν πραγματοποιούνται οι συναντήσεις των εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της επιμόρφωσης. Δεδομένου ότι οι εκπαιδευτικοί είναι ενήλικες εργαζόμενοι, χρειάζεται προγραμματισμός των συναντήσεων, ώστε να μην πιέζονται, να ανταποκρίνονται στις ανάγκες του προγράμματος και να αντλούν ικανοποίηση από τη συμμετοχή τους. Στις συναντήσεις γίνεται σύνθεση των αποτελεσμάτων και καθορίζονται τα επόμενα βήματα-στάδια της έρευνας δράσης και της επιμορφωτικής διαδικασίας. Με αυτό τον τρόπο οι εκπαιδευτικοί εμπλέκονται συμμετέχοντας ενεργά στην επιμορφωτική διαδικασία 6)Κίνητρα για τη συμμετοχή σε επιμορφωτικά προγράμματα:α)Οικονομικά: αποζημίωση έστω και συμβολική τόσο για τους/τις επιμορφωτές/τριες όσο και για τους/τις επιμορφούμενους/ες. β)Υπηρεσική εξέλιξη. γ)Εισαγωγή σε μεταπτυχιακές ή διδακτορικές σπουδές. Επιλογικά: Κατέθεσα και μάλιστα βιαστικά κάποιες από τις σκέψεις μου και ελπίζω αυτή η προσπάθεια να μην εξαντληθεί μόνο στην ηλεκτρονική διαβούλευση. Το επιχείρημα της οικονομικής κρίσης δε με πείθει ούτε τα χρήματα αποτελούν πανάκεια γιατί γνωρίζουμε όλοι οι εκπαιδευτικοί ότι το ελληνικό σχολείο στηρίζεται πρώτα στο μεράκι των εκπαιδευτικών που είναι αβοήθητοι σε μια εποχή βαθιάς κρίσης πρώτα αξιών.