• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ' | 19 Ιουνίου 2010, 17:10

    1. Κάθε επιμόρφωση στις ΤΠΕ θα πρέπει να έχει αντιστοίχηση σε όχι γενικούς αλλά σε συγκεκριμένους ποσοτικούς δείκτες, οι οποίοι απουσιάζουν στην σχετική πρόταση. Για παράδειγμα αναφέρεται (σελίδα 5) «Αξιοποίηση της ελληνικής και διεθνούς εμπειρίας. Εκπονούνται μελέτες αποτύπωσης της ευρωπαϊκής εμπειρίας από παρόμοια προγράμματα επιμόρφωσης σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο και θα αποτυπωθούν σε σχετική έκθεση, η οποία ολοκληρώνεται στα μέσα Ιουνίου». Μια μελέτη αποτύπωσης θα πρέπει να περιλαμβάνει σχετικούς δείκτες που θέλουμε να διερευνήσουμε, άρα αν δεν υπάρχουν δείκτες πως θα γίνει η αποτύπωση; Με άξονα τη δημιουργική περιέργεια, δημιουργούνται ερωτήματα όπως :α) πως θα γίνει μελέτη της ευρωπαϊκής εμπειρίας σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα β) φαίνεται να απουσιάζουν οι γενικές αρχές βασικών κειμένων από τον ευρωπαϊκό χώρο(π.χ. το κείμενο Science Education Now: A renewed Pedagogy for the Future of Europe" report (Rocard, 2007) γ) απουσιάζουν βασικές έννοιες των ΤΠΕ όπως μοντελοποίηση, προσομοίωση, αλγόριθμος που ήδη εφαρμόζονται σε κράτη μέλη της ΕΕ, στην υλοποίηση των ΤΠΕ. Διάχυτη είναι η εικόνα επίσης της εστίασης σε οπτικά και απλοποιημένα εργαλεία όπως ο διαδραστικός πίνακας κλπ, τα οποία δεν ολοκληρώνουν την ένταξη των ΤΠΕ αλλά απλά βοηθούν σε οπτικοποιήσεις χαμηλού εννοιολογικού επιπέδου. Θεωρώ ότι δεν φτάνουν οι γενικές αρχές αλλά θα πρέπει να προκύπτουν σαφείς-συμπαγείς και συνεκτικές αρχές στηριγμένες σε διεθνή πρότυπα που ήδη εφαρμόζονται . 2. Από το κείμενο που δόθηκε για διαβούλευση δεν προκύπτει α) ένας κεντρικός άξονας για το την ανάπτυξη της ερευνητικής διαδικασίας με χρήση των θεωριών μάθησης αλλά και β) η βασική στρατηγική που θα ακολουθηθεί στην επιμόρφωση, ενώ δίνεται η αίσθηση ότι δημιουργούνται εύκολα ορισμοί και οριοθετήσεις γνωστικών όρων χωρίς να δίνεται εμβάθυνση σε αυτούς . 3. Τα ερωτηματολόγια που έχουν δοθεί παραμένουν στις παρυφές της διασύνδεσης της επιμόρφωσης με τις στρατηγικές που θα ακολουθηθούν, το διδακτικό περιεχόμενο και τις ανάγκες των εκπαιδευτικών, άρα θα πρέπει να εξετασθεί η αντιστοίχηση τους με αυτές τις παραμέτρους 4. Θεωρώ ότι θα πρέπει να εμφανισθεί στο κείμενο εμφανέστερα η συνεκτικότητα του προγράμματος της επιμόρφωσης με τις άλλες δράσεις (ψηφιακό υλικό, σενάρια κλπ) στις οποίες επίσης απουσιάζουν οι άξονες που τις συνδέουν με την επιμόρφωση και τι ακριβώς θέλουμε από αυτήν. 5. Στην πρόσκληση 61 ΣΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» για την κατηγορία πράξης «Ανάπτυξη Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού – Ψηφιακή Βάση Γνώσεων – Υποδομές για ένα Ψηφιακό Σχολείο» αναφέρεται ότι σε επόμενη φάση (με επόμενη πρόσκληση/επόμενες προσκλήσεις)για τις υπόλοιπες πράξεις θα κληθεί ένα ευρύτερο φάσμα δυνητικών δικαιούχων, που δύνανται να παράγουν ψηφιακό υλικό ή εργαλεία αξιοποίησης ψηφιακού υλικού στην εκπαιδευτική διαδικασία, για να υποβάλουν προτάσεις, στην παρούσα πρόσκληση τελικούς δικαιούχους για την παραγωγή ψηφιακού υλικού και εργαλείων αξιοποίησης αυτού στην εκπαιδευτική διαδικασία ώστε να διαμορφωθεί μία πλήρης Ψηφιακή Βάση Γνώσεων και μία Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα, υψηλών προδιαγραφών, με πλήθος εργαλείων για μία βέλτιστη αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία. Θεωρώ ότι είναι επιβεβλημένη η έγκαιρη ενημέρωση από τώρα των δυνητικών δικαιούχων για να διασγφαλισθεί α) η επιστημονικότητα του υλικού που θα παραχθεί και β) για να οριοθετηθούν γενικά αποδεκτοί άξονες για την επιμόρφωση.