• Σχόλιο του χρήστη 'Στέφανος' | 20 Ιουνίου 2010, 13:53

    Ο μοναδικός σκοπός της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι να αναπτύξει τα παιδιά σε ώριμα μέλη της κοινωνίας, και να τους δώσει και, (εφ' όσον το επιθυμούν) βάσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στη συνέχεια, αυτός ο σκοπός πρέπει να εξειδικευθεί σε έναν αριθμό από στόχους, οι οποίοι θα πρέπει να είναι: - Συγκεκριμένοι (Παράδειγμα: θα μάθουμε πλοήγηση στο Internet) - Μετρήσιμοι (Παράδειγμα: Στους μαθητές Λυκείου) - Ακριβείς (Παράδειγμα: Με μάθημα πως να αναζητούν πληροφορίες) - Ρεαλιστικοί και Επιτεύξιμοι (Παράδειγμα: Μόνο σε όσα λϋκεια έχουν υπολογιστές) - Χρονικά προσδιορισμένοι (Παράδειγμα: Εντός της επόμενης σχολικής χρονιάς) (βλ. http://en.wikipedia.org/wiki/SMART_criteria για περισσότερες λεπτομέρειες) Δηλαδή, άλλο να πούμε ότι: Α. "..ένας από τους σκοπούς της Β'βάθμιας εκπαίδευσης είναι να μάθει στα παιδιά υπολογιστές" και είναι **πολύ** διαφορετικό να πούμε ότι: Β. "..θα μάθουμε στους μαθητές Λυκείου με ειδικό μάθημα σε όσα Λύκεια έχουν υποδομές πληροφορικής εντός της επόμενης σχολικής χρονιάς, να αναζητούν πληροφορίες στο internet" Είναι φανερό ότι μπορείς να αξιολογήσεις το Β πολύ εύκολα, ελέγχοντας κάθε συνιστώσα του, ενώ **δεν** μπορείς να αξιολογήσεις το Α, καθώς είναι αρκετά ..νεφελώδες Άρα, και η αξιολόγηση αυτό θα έπρεπε να μετράει. Στην Ελλάδα, τώρα, δεν έχουμε κανένα ξεκάθαρο: 1. Σκοπό (τι πρέπει να κάνει η β'βάθμια εκπαίδευση;) 2. Στόχους (πόσο μάλλον μετρήσιμους και προσδιορισμένους) 3. Πρόγραμμα (με συγκεκριμένες ενέργειες που υπαορεύονται από τους στόχους αυτούς) 4. Προϋπολογισμούς (καθώς η τακτική είναι ξεκινάμε το πρόγραμμα, και αν δε φτάσουν τα λεφτά δανειζόμαστε) Άρα, τι αξιολόγηση πάμε να κάνουμε; Σε τι θα μας ωφελήσει; Για ποιό λόγο την κάνουμε; Τι θέλουμε να πετύχουμε; Πότε; Με τι κόστος; Αυτό που πρέπει να κάνει το Υπ. Παιδείας είναι να κάνει μια δημόσια διαβούλευση για αυτά τα θέματα (1..4), και **μετά** μπορούμε να συζητήσουμε για την αξιολόγηση. Όχι να αξιολογήσουμε τι κάνουμε τώρα. Αυτό είναι απογραφή, δεν είναι αξιολόγηση.