• Σχόλιο του χρήστη 'Γεωργία' | 23 Ιουνίου 2010, 08:15

    Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου.... μάλιστα. Στα ΠΕΚ που παρακολούθησα ως νεοδιόριστη εκπαιδευτικός μου είπαν 1. πρώτα βάζουμε κάποιους στόχους λίγους κάθε φορά ώστε να είναι πραγματοποιήσιμοι 2. θέτουμε ξεκάθαρες ενέργειες επίτευξης κάθε στόχου και συνδέουμε τις ενέργειες αυτές με το συγκεκριμένο στόχο. 3. εφαρμόζουμε τις ενέργειες αυτές και βλέπουμε και στην πράξη ποιες πιθανότατα δεν είναι εφαρμόσιμες (λόγω έλλειψης υποδομών,λόγω οικονομικών ή κοινωνικών εμποδίων κ.α) 4. στο τέλος ένα δεκάλεπτο φύλλο αξιολόγησης, όχι για τους μαθητές, αλλά για να διαπιστώσουμε ποιοι από τους στόχους μας πέρασαν στο συγκεκριμένο μαθητικό δυναμικό. Έτσι κατά απόλυτη αντιστοιχία ζητάμε από το Υπουργείο Παιδείας (ή εξειδίκευσης και ρομποτισμού;) 1. ποιοι είναι οι ξεκάθαροι στόχοι του για την παιδεία ; μαθητές μορφωμένοι με κριτική σκέψη και κουλτούρα ή ρομποτάκια παπαγαλάκια μιας συγκεκριμένης ύλης; Ξεκάθαροι και λίγοι πραγματοποιήσιμοι στόχοι. 2. Με ποιες ενέργειες το υπουργείο κατευθύνει τους εκπαιδευτικούς στους συγκεκριμένους στόχους; 3. Μετά περνάμε στην εφαρμογή αυτών από τους εκπαιδευτικούς.Εδώ το κράτος βέβαια μας παρέχει τα απαραίτητα μέσα για να πραγματοποιήσουμε τους στόχους μας. 4. Και μετά ας βρουν αντικειμενικό τρόπο να αξιολογήσουν την επίτευξη των στόχων. Γιατί το όλο τοπίο μου θυμίζει στρατιωτική επιχείρηση όπου ο στρατηγός θέτει ως στόχο την κατάληψη μιας περιοχής και αφήνει το σχέδιο και τις ενέργειες στην ελεύθερη βούληση κάθε στρατιώτη ζητώντας του την ευθύνη για το αρνητικό αποτέλεσμα ενώ καρπώνεται τις αμοιβές για τη θέση ευθύνης. Μια αγανακτισμένη εκπαιδευτικός.