• Σχόλιο του χρήστη 'Ιωάννης Ιωαννίδης' | 25 Ιουνίου 2010, 19:41

    Τα σημερινά σχολεία και ιδιαίτερα τα σχολεία των περιοχών με υψηλό δείκτη ανεργίας, φτώχιας και μεγάλο πλήθος μεταναστών έχουν ως πρωτεύον στόχο την κοινωνική ένταξη και την αποπεριθωριοποίηση σημαντικής μερίδας τω ν μαθητών τους. Τα σχολεία αυτά για να μπορέσουν αν έχουν συνθήκες ομαλής εκπαιδευτικής διαδικασίας πρέπει πρώτα να επιτύχουν αυτόν τον στόχο. Συνεπώς σημαντικότερη παράμετρος για την αξιολόγησή τους είναι ο βαθμός επιτυχίας αυτού του στόχου. Δείκτες του βαθμού αυτού του προβλήματος είναι: •η παρουσιαζόμενη παραβατικότητα, •ο βαθμός διάδοσης ναρκωτικών ουσιών στους μαθητές, •η προβληματική σχέση Καθηγητών – μαθητών, •τα επεισόδια βίας, •ο μεγάλος αριθμός τιμωριών. •το υψηλό ποσοστό απουσιών, Αλλά και •το επίπεδο μόρφωσης των γονέων •Το ποσοστό των παιδιών με μαθησιακά προβλήματα •Το ποσοστό των παιδιών που μεγαλώνουν σε προβληματικά οικογενειακά περιβάλλοντα Δράσεις αντιμετώπισης μπορεί να είναι: •η εξατομικευμένη αντιμετώπιση των παιδιών αυτών από καθηγητές μέντορές τους. •Η συνεργασία με τις δημοτικές υπηρεσίες ψυχολογικής στήριξης και τις δημοτικές υπηρεσίες πρόνοιας. Στο υπο διαβούλευση σχέδιο αυτοαξιολόγησης δεν υπάρχει αυτός ο στόχος και πρέπει να προστεθεί. Επίσης η συγκριτική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων να λαμβάνει υπόψη την διαφορετικότητα του μαθητικού δυναμικού. Δεν είναι ίδια η προσπάθεια του προσωπικού ενός σχολείου με μαθητές παιδιά από οικογένειες μεσαίων τάξεων, με γονείς υψηλού επιπέδου παιδείας και με ήρεμα οικογενειακά περιβάλλοντα, με το προσωπικό σχολείου με παιδιά από προβληματικά περιβάλλοντα και προβλήματα κοινωνικής ένταξης. Θα πρέπει πριν από την συγκριτική αξιολόγηση να αναλυθεί το είδος του μαθητικού υλικού του σχολείου και να εξειδικευθεί η διαδικασία αξιολόγησης.