• Σχόλιο του χρήστη 'Πρέζασ Παντελής' | 26 Ιουνίου 2010, 08:22

    Β. Εσωτερική αξιολόγηση με έμφαση στη Συλλογική Εσωτερική Αξιολόγηση ή Αυτοαξιολόγηση α)Πολυεπίπεδη εσωτερική αξιολόγηση, που να ξεκινά από την εσωτερική αυτοαξιολόγηση σε επίπεδο σχολικής μονάδος και να συνεχίζει σε αυτοαξιολόγηση σε επίπεδο γραφείου - διεύθυνσης και περιφέρειας και χώρας. β)Παράλληλα να υπάρχει ένα αντίστοιχο κλιμακωτό επικαιροποιημένο πλάνο στόχων, ως κείμενο αναφοράς. Αυτό να δημιουργείται από το υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με τους εθνικούς σκοπούς και στόχους για την παιδεία, το πρόγραμμα της κυβέρνησης αλλά και μέσα από διάλογο στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (με κοινωνική και διακομματική διαβούλευση). Όταν τελειώνει η πρώτη κλιμακωτή φάση της αυτοαξιολόγησης (από τη βάση προς την κορυφή), να αρχίζει η δεύτερη, αντίστροφη πορεία αξιολόγησης (από την κορυφή προς τη βάση). Να διαπιστώνεται δηλ. πού καλύφθηκαν οι στόχοι που είχαν θεσπιστεί, πού υπάρχει υστέρηση και κυρίως γιατί; Θα πρέπει να δικαιολογούνται οι απαντήσεις μέσα από σύντομα κείμενα και ερωτηματολόγια πολλαπλών απαντήσεων, που μπορεί να λειτουργούν όλα αυτά στο διαδίκτυο. Τονίζω τη δεύτερη φάση της αξιολόγησης, γιατί αυτοαξιολόγηση γίνεται και τώρα με τις εκθέσεις απολογισμού στο τέλος κάθε σχολικού έτους σε επίπεδο σχολικής μονάδος. Κανένας ποτέ δεν έμαθε τι γίνονται αυτά τα κείμενα. Επιπλέον δεν υπάρχουν επικαιροποιημένοι και στοχευμένοι ετήσιοι κλιμακωτοί στόχοι (έως σε επίπεδο σχολικής μονάδος) από το υπουργείο, πέρα από τους γενικούς σκοπούς και στόχους του αναλυτικού προγράμματος. Δεν μπορεί να υπάρχει κοινός στόχος για τα σχολεία των βορείων προαστίων της Αθήνας και του μονοθέσιου της Ευρυτανίας ή της Γαύδου.