• Σχόλιο του χρήστη 'Αμβρόσιος Αλεξανδράκης' | 28 Ιουνίου 2010, 22:46

    Βασικοί στόχοι θα πρέπει να είναι οι παρακάτω: 1ον) Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου από όλους τους συντελεστές του. Δηλαδή από όλους για όλους. Πρέπει να ενεργοποιηθούν οι συνεδριάσεις των διάφορων κλάδων και ειδικοτήτων μέσα στο σχολείο και να τεθούν στόχοι αντίστοιχα για κάθε ειδικότητα. 2ον) Θα πρέπει να σημειώνονται τα στατιστικά στοιχεία και να αποτελούν θέμα συζήτησης στις συνεδριάσεις των συλλόγων του σχολείου όχι μόνο από το σύλλογο καθηγητών αλλά και από τους μαθητές και γονείς. Στις συνεδριάσεις θα πρέπει να παρευρίσκονται οι σύμβουλοι και οι διοικητικοί υπεύθυνοι του δημοτικού διαμερίσματος ή της διεύθυνσης εκπαίδευσης. 3ον) Θα πρέπει με ευθύνη του συλλόγου διδασκόντων να δραστηριοποιηθούν τα σχολικά συμβούλια με υποχρεωτική συμμετοχή όλων των ειδικοτήτων του σχολείου με αντιπρόσωπό τους σε αυτά. 4ον) θα πρέπει να γίνεται γενική αξιολόγηση από τους γονείς στο τέλος κάθε χρονιάς και να ανοιχθεί ειδικός φάκελος τον οποίο θα διαχειρίζεται επιτροπή του συλλόγου καθηγητών σε συνεργασία με τον υπεύθυνο σχολικό σύμβουλο ο οποίος φάκελος θα δέχεται τις αξιολογήσεις των γονέων και θα εξετάζεται από το σύνολο του συλλόγου διδασκόντων σε ανοιχτή συνεδρίαση. 5ον) Οι μαθητές θα πρέπει να αξιολογούν το εκπαιδευτικό έργο στο σύνολό του αλλά και να προβαίνουν στην δική τους αυτοαξιολόγηση παράλληλα στο τέλος κάθε διδακτικού έτους και να λαμβάνονται υπόψη τα αποτελέσματα σε συνεδρίαση όλου του συλλόγου διδασκόντων μετά από εισήγηση του υπεύθυνου καθηγητή και μαθητή(15μελές). Θα πρέπει επίσης να υπάρχει 6ον) κυτίο παραπόνων στο σχολείο όπου κάθε ένας γονέας, μαθητής ή καθηγητής ή και κάθε παράγοντας του σχολείου θα μπορεί ανώνυμα να δώσει τις παρατηρήσεις του για το διδακτικό έργο και αποτέλεσμα. Γενικά πρέπει το σχολείο να αρχίσει να δουλεύει ανοιχτά στον κόσμο χωρίς να κρύβουμε τίποτα από κανένα και όλα να είναι υπό αμφισβήτηση ακόμη στο κάτω κάτω και η ίδια η θέση του καθηγητή. Φυσικά αν δεν κάνει καλά την δουλειά του θα πρέπει να του δίνεται άδεια με αποδοχές και να παρακολουθείται από υπεύθυνους ώστε να επανέλθει στο σχολείο τον επόμενο χρόνο αναμορφωμένος και επιμορφωμένος σχετικά με τα προβλήματα της διδασκαλίας του στο σχολείο. Ετσι γίνεται στο εξωτερικό. Φεύγει ο καθηγητής ένα χρόνο και μετεκπαιδεύεται ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στα καθήκοντά του στο σχολείο τον επόμενο χρόνο. Δεν τον αφήνουν αβοήθητο να τα βγάλει πέρα στο σχολείο αλλά του δίνουν χρόνο να αποδείξει ότι μπορεί να συνεχίσει το εκπαιδευτικό του έργο.