• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΑΡΑΚΑΣΙΔΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ' | 31 Αυγούστου 2010, 13:45
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Συμφωνώ με την δημιουργία ενός εθνικού πλαισίου προσόντων, όμως θα μπορούσε να είναι πραγματικά αποτελεσματικό, μόνο αν δομηθεί με βάση το τι είναι λογικό και όχι το τι συμφέρει σε κάποιες ομάδες. Είναι δεδομένο ότι κατά την κατασκευή του θα γίνουν λάθη. Αυτό θα πρέπει όλοι να το αποδεχτούμε, καθώς όποιος εργάζεται κάνει λάθη. Όμως προκαλεί την οργή του κόσμου το να μην υπάρχει τυποποιημένη διαδικασία, ώστε να μπορούν οι πολίτες να επισημάνουν τα λάθη και μετά από προβληματισμό από τους αρμόδιους να γίνονται διορθώσεις. Δυστυχώς, στον δημόσιο τομέα και ειδικά στο υπουργείο παιδείας, έχουν αναπτυχθεί περίεργοι τύποι δικαίου και αξιοκρατίας και φοβούμαι ότι αυτοί οι ίδιοι διαπλεκόμενοι που υποστηρίζουν αυτές τις νοοτροπίες και τις τακτικές, θα κληθούν να δομήσουν το σύστημα του Εθνικού πλαισίου προσόντων, χρησιμοποιώντας σαν βάση την δική τους ηθική (όλοι γνωρίζουμε πως γίνονται οι αποσπάσεις καθηγητών , οι τοποθετήσεις διευθυντών κτλ). Για παράδειγμα βλέπω ότι όταν αναζητούν διευθυντές στο δημόσιο, αυτό που θέτουν επίσημα ως προαπαιτούμενο «προσόν» είναι να είναι δημόσιος υπάλληλος. Και θα ήθελα να ρωτήσω γιατί οι διευθυντές, για παράδειγμα σε ένα ιδιωτικό σχολείο ή σε άλλη ιδιωτική εταιρία αποκλείονται; Το δυσάρεστο είναι ότι πολλοί θα πουν: που είναι το αφύσικο; Αυτό είναι το αίσθημα του δικαίου και της αξιοκρατίας που έχει αναπτυχθεί στο δημόσιο. Αν θέλετε να δημιουργήσετε ένα πραγματικά διαφανές και δίκαιο σύστημα θα πρέπει να επιλέξετε με προσοχή αυτούς που θα το δομήσουν. Επιτέλους θα πρέπει να αναγνωρίζεται η επαγγελματική εμπειρία στο ιδιωτικό τομέα εξίσου με αυτή του δημοσίου (για να μην πω περισσότερο μια και υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες στο δημόσιο να είναι τυπική και υποτυπώδης).Ακόμη θα πρέπει να βρεθεί τρόπος να εκτιμηθεί η επαγγελματική προϋπηρεσία σε αντιστοιχία με αυτή της τυπικής εκπαίδευσης. Αφού το προσοντολόγιο θα χρησιμοποιηθεί για κάλυψη θέσεων εργασίας, όπου προέχει η εφαρμογή από την ακαδημαϊκή γνώση και έρευνα, θα πρέπει να μοριοδοτείται επάξια η επαγγελματική εμπειρία. Τέλος πιστεύω ότι προέχει όλων, να επαναπροσδιορίσετε τα παλαιά και νέα επαγγέλματα μέσα από κάποιον φορέα (όπως επιθεώρηση εργασίας, ΟΑΕΔ, άλλο) και να καθορίσετε τα απαραίτητα προσόντα για το κάθε επάγγελμα. Αν γίνει αυτό θα γνωρίζει ο κάθε πολίτης, ανάλογα με το τι επάγγελμα θέλει να κάνει, τι προσόντα πρέπει να αναπτύξει. Π.χ. τι θέση έχει στις υπηρεσίες σας ο account manager, ή ο sales manager; Η πρόοδος στην γνώση κάνει πιο περίπλοκα τα πράγματα και δεν γίνεται να μας καλύπτουν περιγραφές επαγγελμάτων που έγιναν προπολεμικά ή και πρόσφατα με βάση τις συντεχνιακές διεκδικήσεις. Οι δημόσιοι φορείς οφείλουν να είναι περισσότερο ενημερωμένοι από τους πολίτες για να μπορούν να τους καθοδηγούν και να εισπράττουν την εκτίμησή τους.