• Σχόλιο του χρήστη 'Μακεδών Θωμάς' | 8 Ιουνίου 2017, 12:04

    Η μη ρητή αναφορά των μελών ΕΕΠ-ΕΔΙΠ ως διδασκόντων στα ΜΠΣ δημιουργεί επιπλέον πρόβλημα στην κατανομή του διδακτικού έργο όπως αυτό προκύπτει από τις διδακτικές μονάδες-ECTS του κάθε μαθήματος και οι οποίες χρεώνονται στους αντίστοιχους διδάσκοντες. Με βάση τη σημερινή κατάσταση ένα μεγάλο μέρος αυτού του έργου ανατίθεται επίσημα σε μέλη ΕΕΠ-ΕΔΙΠ με διδακτορικό, καταγράφεται από τις ΜΟΔΙΠ των ΑΕΙ και φυσικά αξιολογείται ανάλογα. Το προσωπικό αυτό εάν ισχύσει η διάταξη δεν θα μπορεί τυπικά να συμμετέχει, αλλά επί της ουσίας δε θα έχει και κανένα κίνητρο να συμμετέχει στη διδασκαλία των ΜΠΣ, αφού αυτό δε θα αναγνωρίζεται. Το αποτέλεσμα θα είναι όλο αυτό το έργο να κατανεμηθεί αναγκαστικά στους καθηγητές-λέκτορες των Τμημάτων που ήδη έχουν βεβαρυμένο έργο τόσο στο μεταπτυχιακό όσο και στο προπτυχιακό πρόγραμμα. Θα προκύψει λοιπόν μια "εικονική" πραγματικότητα με τους καθηγητές-λέκτορες Τμημάτων που ήδη αντιμετωπίζουν τεράστια έλλειψη σε διδακτικό προσωπικό να φαίνονται ότι διδάσκουν ταυτόχρονα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά μαθήματα και να διδάσκουν όλη μέρα για να βγαίνει το πρόγραμμμα (στα χαρτιά). Η συμμετοχή εξωτερικών μελών από άλλα ΑΕΙ είναι μη ρεαλιστική για τους ίδιους ακριβώς λόγους συν επιπλέον τα άθλια οικονομικά των Τμημάτων που καθιστούν τις μετακινήσεις προσωπικού απαγορευτικές. Επομένως οδηγούμαστε αναγκαστικά στην επιλογή "απόστρατων" διδασκόντων από τους αφυπηρετήσαντες και ομότιμους καθηγητές, δηλαδή ανθρώπων που δεν έχουν απολύτως κανένα κίνητρο συμμετοχής εκτός ίσως του οικονομικού. Έτσι θα προκύψουν διδάσκοντες που στην πλειοψηφία τους έχουν πάψει να ασχολούνται ενεργά με το γνωστικό τους αντικείμενο και χωρίς καμιά συνέπεια όσον αφορά την αξιολόγησή τους. Αυτό αποτελεί σαφή αναβάθμιση των ΜΠΣ και πόλο έλξης νέων επιστημόνων...