• Σχόλιο του χρήστη 'Ioannis Konastantopoulos' | 13 Ιουνίου 2017, 21:56

    Στο άρθρο 4, παραγρ. 2.β. αναφέρεται : Τα Τ.Ε.Ι. δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην ποιοτική εκπαίδευση, στις εφαρμογές των σύγχρονων επιστημών, της τεχνολογίας και των τεχνών. Στο πλαίσιο αυτό συνδυάζουν την ανάπτυξη του κατάλληλου θεωρητικού υποβάθρου με την υψηλού επιπέδου εργαστηριακή και πρακτική άσκηση. Παρατήρηση : Από τη μία ο νόμος αναφέρεται σε Ανώτατα Τεχνολογικά Ιδρύματα και από την άλλη περιορίζει τον ρόλο τους και διατηρεί τον "χαρακτήρα" των εφαρμοστικών ιδρυμάτων, άρα αναιρεί θεωρητικά την επιστημονική εκπαίδευση και την ιδιότητα αυτή απο τους αποφοίτους. Χαρακτηριστικό είναι ότι στο άρθρο 4, παρ.2α που γίνεται αναφορά στην αποστολή των πανεπιστημίων, διευκρινίζεται ότι "παρέχουν ολοκληρωμένη εκπαίδευση στην επιστήμη και την τεχνολογία και τις εξελίξεις αυτών". Στην αναφορά όμως για τα ΤΕΙ, παραλλείπεται ο όρος "ολοκληρωμένη" ενώ διατυπώνεται σαφώς οτι αποστολή είναι η παροχη εφαρμσμένων γνώσεων. Τα Τεχνολογικά Ιδρύματα δηλαδή δεν παρέχουν ποιοτική και ολοκληρωμένη επιστημονική και τεχνολογική εκπαίδευση στους φοιτητές τους ? Αυτή η διατύπωση διατηρεί το επιχείρημα ότι τα ΤΕΙ δεν είναι ΑΕΙ εφάμιλα των πανεπιστημίων. Και χρειάζεται μεγάλη προσοχή. Αν δεν αναδιατυπωθεί θα συνεχιστούν τα ίδια προβλήματα. Πρέπει να ξεκαθαρισθεί ότι τα ΤΕΙ είναι Ανώτατα Τεχνολογικά Ιδρύματα που παρέχουν σπουδές με επικέντρωση στον παραγωγικό ρόλο των επιστημών και στις τέχνες, με κύρια στόχευση οι πτυχιούχοι να έχουν άρτια γνώση της σύγχρονης τεχνολογίας και της χρήσης της στην παραγωγική διαδικασία. Αν τα Πανεπιστήμια παρέχουν ολοκληρωμένη και ποιοτική επιστημονική και τεχνολογική εκπαίδευση, τότε τα Τεχνολογικά Ιδρύματα σε τι χρειάζονται ? Σημαίνει ότι οι πτυχιούχοι του πανεπιστημιακού τομέα, στη διάρκεια των σπουδών τους έχουν διδαχθει τα πάντα !! Είναι δυνατόν αυτή η νοοτροπία να διαιωνίζεται σε μία εποχή που οι βασικές σπουδές, μπορούν πλέον να καλύψουν ένα μικρό μέρος της επιστήμης που πραγματεύονται και των εφαρμογών της ? Τα παραπάνω σημαίνουν ότι η Ελληνική Πολιτεία, ο Επιστημονικός Κόσμος της Χώρας και ίσως τα ίδια τα Τεχνολογικά Ιδρύματα, ακόμη, δεν έχουν ξεκαθαρίσει "στο μυαλό τους" την θεσμική θέση των πτυχιούχων του τεχνολογικού τομέα στην καθημερινή πρακτική της παραγωγής. Δηλαδή, για αρκετές ειδικότητες, όχι για όλες, ακόμη δεν έχει ξεκαθαρισθεί η θέση τους ως προς τις παράλληλες πανεπιστημιακές ειδικότητες. Πως θεωρούμε ότι θα έπρεπε να διατώνεται το άρθρο: Τα Τ.Ε.Ι. παρέχουν ολοκληρωμένη ποιοτική επιστημονική και τεχνολογική εκπαίδευση δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις εφαρμογές των σύγχρονων επιστημών και την χρήση των σύγχρονων τεχνολογικών στην παραγωγική διαδικασία όπως και στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και βελίτωση των υπαρχόντων.Στο πλαίσιο αυτό συνδυάζουν την ανάπτυξη του κατάλληλου θεωρητικού υποβάθρου με την υψηλού επιπέδου εργαστηριακή και πρακτική άσκηση δημιουργώντας επιστημονικά στελέχη παραγωγής.