• Σχόλιο του χρήστη 'Α.Καραπατάκης' | 20 Δεκεμβρίου 2017, 13:51

    Με χαρά είδα την ανάρτηση στη Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου για το Παν/μιο Δυτικής Αττικής (Π.Δ.Α.) . Σίγουρα αυτό συνιστά μια θετική εξέλιξη για το σύνολο της Τεχνικής- Επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα .Υπάρχει όμως κατά τη γνώμη μου ένα εμφανώς προβληματικό σημείο που έχει να κάνει με το γεγονός ότι τώρα που η Αττική μένει χωρίς ΤΕΙ τα ΕΠΑΛ σύμφωνα με την τρέχουσα νομοθεσία και όσα αναφέρονται στο Σ.Ν. δεν θα δίνουν στους απόφοιτούς τους την δυνατότητα σπουδών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση στον τόπο τους !!!!! Θα μπορούν (όσοι λίγοι έχουν την οικονομική δυνατότητα ) να σπουδάσουν σε κάποια σχολή της επαρχίας ή να γραφτούν στα υπό ίδρυση Κέντρα επαγγελματικής εκπαίδευσης τα οποία όμως δεν ανήκουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση . Αυτό δημιουργεί μαθητές πολλών ταχυτήτων . Και εξηγούμε , 1. Αν απόφοιτος ΕΠΑΛ από Αττική θέλει να σπουδάσει για ευνόητους κοινωνικούς λόγους στον τόπο του ή κάποιο αντικείμενο που ως τώρα υπήρχε μόνο στα δύο αυτά ΤΕΙ (Π.Χ. Βιοιατρικών μηχανικών , Γραφιστικής) πιθανότατα δεν θα μπορέσει γιατί το ποσοστό εισαγωγής στα πανεπιστήμια από τα ΕΠΑΛ είναι ελάχιστο. Οι επιπτώσεις από αυτό το γεγονός στα ΕΠΑΛ θα είναι τεράστιες ως προς το μαθητικό δυναμικό γιατί όλοι οι γονείς ελπίζουν το παιδί τους να συνεχίσει τις σπουδές του και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση . Τώρα με το τέλος του γυμνασίου θα κληθούν να επιλέξουν ανάμεσα σε ένα σχολείο με όλες τις δυνατότητες συνέχισης των σπουδών τους ανοιχτές (ΓΕΛ) και ένα σχολείο αδιέξοδο (ΕΠΑΛ) που ουσιαστικά σε αποκλείει από την τριτοβάθμια εκπαίδευση ειδικά αν συνεχιστεί και σε άλλα ΤΕΙ ή τάση της Πανεπιστημιοποίησης . Έτσι είναι καταφανώς σημαντικό να προβλεφθεί για το ΠΔΑ τουλάχιστον η ίδια ποσόστωση με αυτήν που υπήρχε και στα ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά για την εισαγωγή αποφοίτων ΕΠΑΛ. Διαφορετικά προκαλείται αναίτιος αιφνιδιασμός στους φοιτούντες μαθητές και στις οικογένειές τους και απαξίωση της Β/θμιας τεχνολογικής εκπαίδευσης. Κατά την άποψή μου ίσως θα έπρεπε δοθείσης της ευκαιρίας να δημιουργηθούν ίσες ευκαιρίες για ΟΛΟΥΣ (ΓΕΛ ΚΑΙ ΕΠΑΛ). Αυτό μπορεί να γίνει με την πρόβλεψη ενός ποσοστού εισαγωγής (όχι μόνο 1%) ανάλογου των αποφοίτων κάθε χρονιάς για τον κάθε τύπο σχολείου και στα υπόλοιπα πανεπιστήμια (πού άπτονται των ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ) ώστε να συνεχιστεί η προσπάθεια αναβάθμισης και προσέλκυσης μαθητών υψηλότερου επιπέδου σε αυτά . 2. Κατά δεύτερον πτυχίου επιπέδου 5 (μεταδευτεροβάθμια) θα μπορεί ο απόφοιτος ΕΠΑΛ να πάρει • από τα ΕΠΑΛ μετά από 1 χρόνο μαθητείας , • από τα ΙΕΚ επίσης μετά από 1 και ½ χρόνο και • από τα ΚΕΕ εντός πανεπιστημίου μετά από δύο χρόνια . Και γεννούνται τα ερωτήματα , θα έχει δικαίωμα ο καταρτιζόμενος έχοντας παρακολουθήσει τα 4 εξάμηνα σπουδών να συνεχίσει στην ανάλογη σχολή του ΑΕΙ τις προπτυχιακές ανώτατες πλέον σπουδές του κρατώντας μαθήματα που έχει ήδη περάσει εντός του πανεπιστημίου ;; Αν ναι, θα γίνεται αυτό με κατατακτήριες εξετάσεις ή ενδεχομένως με βάσει την βαθμολογία του διπλώματος κατάρτισης;; Αν υπάρχει αυτή η διέξοδος έστω και μέσω κατατακτηρίων εξετάσεων γιατί δεν αναφέρεται στο Σ.Ν. ;;; Γιατί να προτιμήσει αν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα κάποιος απόφοιτος ΕΠΑΛ τα ΚΕΕ έναντι των ΙΕΚ που η διάρκεια σπουδών είναι σχεδόν η μισή και έναντι των ΕΠΑΛ που έχουν και μισή διάρκεια σπουδών και μισθό-ασφάλιση ;;; Αυτά προς ενημέρωση, σκέψη και ανάληψη πρωτοβουλιών αποκατάστασης της λογικής. Αναμένουμε το υπουργείο να σταθεί για άλλη μία φορά στο ύψος των περιστάσεων και να διασφαλίσει τα δικαιώματα χιλιάδων μαθητών.