• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΟΡΟΖΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ' | 24 Μαρτίου 2018, 18:17

    Η αποτίμηση των κριτηρίων επιλογής είναι αξιοκρατική και προωθεί στις θέσεις ευθύνης τους ικανότερους; Πολύ αμφιβάλω, δείχνει μάλλον πολύ πρόχειρη και κακοσχεδιασμένη. Τυχαίο; Επισημαίνω παρακάτω μερικά σφάλματα: α) Η Διδακτική εμπειρία παίρνει “10 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο”, περισσότερο δηλαδή από τους τίτλους σπουδών που παίρνουν “9 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο”. Δηλαδή 6 χρόνια προϋπηρεσίας αποτιμώνται το ίδιο με έναν διδακτορικό τίτλο!!! Προφανώς αυτοί που το σκέφθηκαν δεν έχουν ιδέα τι σημαίνει διδακτορικός τίτλος. β) Οι τίτλοι σπουδών μοριοδοτούνται το ίδιο, ανεξαρτήτως του αντικειμένου και της επιστημονικής εξειδίκευσης. Δηλαδή ένας υποψήφιος για διοικητική θέση θα πάρει τα ίδια μόρια είτε έχει μεταπτυχιακό τίτλο στην διοίκηση της εκπαίδευσης, είτε έχει μεταπτυχιακό τίτλο στην χημεία, στην ιστορία, ή την γεωγραφία....Η συνάφεια με λίγα λόγια πάει περίπατο... γ) Οι δημοσιεύσεις άρθρων μοριοδοτούνται με ενιαίο τρόπο, αν και μπορεί να μην είναι της ίδιας επιστημονικής αξίας. Δηλαδή, μια δημοσίευση σε διεθνές επιστημονικό περιοδικό εγνωσμένης ποιότητας και κύρους είναι το ίδιο με μία δημοσίευση σε τοπικό περιοδικό η με μια αυτοέκδοση; Επιπλέον, η διαφορά των δημοσιευμένων άρθρων σε επιστημονικά περιοδικά με τις εισηγήσεις σε συνέδρια, σίγουρα θα έπρεπε να είναι μεγαλύτερη, καθώς οι απαιτήσεις των κριτών στα συνέδρια συνήθως είναι πολύ χαμηλότερες απ’ ότι στα άρθρα σε έγκριτα περιοδικά. δ) Τα μεταπτυχιακά μοριοδοτούνται όλα το ίδιο. Θα έπρεπε να μοριοδοτούνται ανάλογα με τα ECTS τους. Δεν μπορεί να είναι το ίδιο ένα Μάστερ διάρκειας 1 έτους με 60 ECTS και ένα άλλο Μάστερ διάρκειας 2 ετών και 120 ECTS. ε) Τα δεύτερα πτυχία μοριοδοτούνται ανεξαρτήτως αντικειμένου. Ξανά η συνάφεια με την εκπαίδευση πάει περίπατο... ζ) Η συνέντευξη μπορεί να δώσει έως 15 μόρια, περισσότερα δηλαδή από κάθε άλλη κατηγορία... Αν θέλουμε αξιοκρατία κάτι τέτοιο είναι άτοπο. Δεν διαφωνώ ριζικά με την συνέντευξη αρκεί να μην μοριοδοτεί περισσότερο από τα υπόλοιπα κριτήρια. Επιπλέον, θα πρέπει να γίνεται με απόλυτη διαφάνεια και αξιόπιστο τρόπο, από άτομα που δεν έχουν συγκρουόμενα συμφέροντα με τους υποψηφίους. Επιπρόσθετα, η διεξαγωγή γραπτού αδιάβλητου διαγωνισμού είναι μια αξιοκρατική διαδικασία που μπορεί να αξιολογήσει την ειδική γνώση των υποψηφίων.