• Σχόλιο του χρήστη 'anastasia' | 29 Νοεμβρίου 2010, 18:37

    Προϋποθέσεις: - Ο μέντορας καταρχάς θα πρέπει να γίνει μέντορας μόνον εφόσον ----------------------ο ίδιος το επιθυμεί----------- και όχι αναγκαστικά. - Εάν οι συναντήσεις με το νεοδιοριζόμενο καθοριστούν σε π.χ. 4 ώρες εβδομαδιαίως, ανάλογη θα πρέπει να είναι η μείωση διδακτικού ωραρίου, προσαυξημένη κατά τις ώρες προετοιμασίας για τις συνεδρίες. Εξυπακούεται ότι τις ημέρες του...mentoring ο εκπαιδευτικός θα είναι απαλλαγμένος από τα διδακτικά του καθήκοντα για πρακτικούς λόγους. Όταν βρίσκεται ο εκπαιδευτικός στο σχολείο του 9:30-2:00, δεν υπάρχει η δυνατότητα εντός του νομίμου ωραρίου (8:00-2:00) να μεταβεί στο σχολείο του εκπαιδευόμενου. - Εκτός του μειωμένου ωραρίου και της απαλλαγής διδακτικών καθηκόντων, θα πρέπει να δοθεί απαραιτήτως και οικονομικό κίνητρο, το οποίο εκτός από ωριαία αντιμισθία, θα περιλαμβάνει και οδοιπορικά. Προσόντα: - Ο μέντορας θα πρέπει να έχει διδακτική εμπειρία και θεωρητική κατάρτιση, τόση ώστε να αισθάνεται Ο ΙΔΙΟΣ ικανός να καθοδηγήσει τους νέους συναδέλφους στη διδασκαλία του μαθήματος. Δεν υπάρχουν στεγανά. - Ωστόσο, άνθρωπος που δε μπαίνει στην τάξη δε μπορεί να γίνει μέντορας. Καθήκοντα: - Δειγματικές διδασκαλίες σε αρκετές διδακτικές ενότητες. - Βοήθεια στη δημιουργία ετήσιου χρονοδιαγράμματος με βάση το Α.Π. - Σύνταξη δειγματικών διαγωνισμάτων, τεστ κ.α. - Συμβουλευτική σχετικά με την αντιμετώπιση και επίλυση ειδικών προβλημάτων στην τάξη Διάρκεια: - Εξαρτάται από τον ίδιο τον εκπαιδευμένο και το πότε θα αισθανθεί ότι δε χρειάζεται πλέον καθοδήγηση. Σε γενικές γραμμές, επί ένα διδακτικό έτος μία ημέρα την εβδομάδα μπορεί να επισκέπτεται ο μέντορας το νέο συνάδελφο στο σχολείο του, και άλλη μία ο νέος εκπαιδευτικός το μέντορα. Και στις δυο περιπτώσεις ο επισκεπτης εκπαιδευτικός δε θα ασκεί διδακτικά καθήκοντα στο σχολείο του την ημέρα που επισκέπτεται το σχολείο του άλλου. Στην πρώτη περίπτωση ο νεος εκπαιδευτικός θα παρακολουθεί το μέντορα την ώρα της διδασκαλίας:(ως ανω) - Δειγματικές διδασκαλίες σε αρκετές διδακτικές ενότητες. Στη δεύτερη περίπτωση, στο σχολείο του νεου εκπαιδευτικού θα τελείται: - Βοήθεια στη δημιουργία ετήσιου χρονοδιαγράμματος με βάση το Α.Π. - Σύνταξη δειγματικών διαγωνισμάτων, τεστ κ.α. - Συμβουλευτική σχετικά με την αντιμετώπιση και επίλυση προβλημάτων στην τάξη κ.α. Σε καμία περίπτωση ο μέντορας δε θα πρέπει ν αποτελεί αξιολογητή του νέου συναδελφου και ο ρόλος του θα πρέπει να παραμένει καθαρά συμβουλευτικός.