• Σχόλιο του χρήστη 'Γιάννης Κασκαμανίδης' | 29 Νοεμβρίου 2010, 18:39

    Γενική παρατήρηση: οποιοδήποτε χαρακτηριστικό, προσόν ή ιδιότητα έχει αποδεδειγμένα συντελέσει στη διαμόρφωση του σημερινού πελατειακού συστήματος που διανέμει θέσεις και αξιώματα στην εκπαίδευση θα πρέπει να αποκλειστεί από τη θεματική αυτή. Πάμε λοιπόν, ως προς τα προσόντα - προϋποθέσεις: 1. συνεργατική κουλτούρα που να αποδεικνύεται από το έργο του υποψηφίου, 2. υιοθέτηση σύγχρονων απόψεων που υποστηρίζουν το άνοιγμα του σχολείου προς το περιβάλλον (φυσικό και ανθρωπογενές) και την κατάργηση της συμβατικής μορφής που έχει πάρει η εκπαίδευση και αποδείξεις για την πρακτική εφαρμογή αυτών, 3. γνώση ξένων γλωσσών και συμμετοχή σε ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά προγράμματα, 4. γνώση ενσωμάτωσης των Τ.Π.Ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία και αποδείξεις για την πρακτική εφαρμογή της γνώσης αυτής, 5. άλλο πτυχίο, μεταπτυχιακό, διδακτορικό - και να σταματήσει επιτέλους ο διαχωρισμός σε πτυχία που έχουν ή δεν έχουν σχέση με την εκπαίδευση (αναφορικά με τους δασκάλους), λες και τα επιστημονικά αντικείμενα είναι εκτός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, 6. πολυετή (ίσως >15 χρόνια) διδακτική (προσοχή, όταν λέμε διδακτική το εννοούμε) εμπειρία. Επειδή και ο θεσμός των σχολικών συμβούλων ξεκίνησε με οράματα, θα πρέπει το θεσμικό πλαίσιο για τους μέντορες να είναι ξεκάθαρο και να ορίζει σαφώς και ρητώς τι θα πρέπει αυτοί να κάνουν, αλλά και τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των άλλων εκπαιδευτικών. Επίσης, δεν θα πρέπει να αποκοπούν από το διδακτικό έργο, βέβαια μειωμένου ωραρίου, αλλά να διδάσκουν και μάλιστα κάποιες διδασκαλίες θα πρέπει να παρακολουθούνται από τους άλλους εκπαιδευτικούς. Η διάρκεια; Χμ, τείνω να πιστεύω ότι θα πρέπει να είναι μακροχρόνια, αλλά να βαίνει μειούμενη όσο περνούν τα χρόνια.