• Σχόλιο του χρήστη 'Γιάννης Κασκαμανίδης' | 29 Νοεμβρίου 2010, 18:50

    Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα πιο σημαντικά κίνητρα για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών ως υποψηφίων μεντόρων; Στη σημερινή εκπαιδευτική πραγματικότητα και όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς της τάξης και της πράξης, δεν υπάρχει απολύτως κανένα κίνητρο να βελτιώσουν το έργο που παράγουν, παρά μόνο η προσωπική θέληση και αγάπη. Σε αυτή την ισοπεδωμένη πραγματικότητα θα πρέπει να επιχειρηθούν πολλές τομές, να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον με δυνατότητες διαφοροποίησης, ώστε οι εκπαιδευτικοί να έχουν κίνητρο αυτοβελτίωσης και συμμετοχής σε θέσεις όπως αυτή του μέντορα. Τι μπορεί να τους παρακινήσει: 1. οικονομικό όφελος 2. συμμετοχή σε εκπαιδευτικούς θεσμούς και δράσεις 3. διαφοροποιημένη πορεία κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας. Βέβαια, η διαφοροποίηση εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας, το γεγονός δηλαδή ότι μπορεί να υπάρξουν δάσκαλοι ή καθηγητές που δεν θα είναι ακριβώς ίδιοι, σίγουρο είναι ότι θα προκαλέσει αντιδράσεις. Όταν όμως με κομπασμό αναφερόμαστε στα εκπαιδευτικά συστήματα άλλων χωρών - τα τελευταία χρόνια είναι της μόδας η Φινλανδία - θα πρέπει να ξέρουμε ότι εκεί οι εκπαιδευτικοί δεν είναι όλοι ίδιοι.