• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΕΔΔΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ' | 26 Μαρτίου 2018, 13:49
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Με αφορμή το σ/ν του Υπουργείου Παιδείας για τις νέες υποστηρικτικές δομές με τίτλο «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις», το οποίο δόθηκε σε διαβούλευση, έχουμε να επισημάνουμε τα εξής: • Αποδυναμώνεται η θεσμοθετημένη διεπιστημονική συνεργασία, που αποτελεί σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία και πραγματικότητα, την πιο ενδεδειγμένη προσέγγιση στην αντιμετώπιση των σοβαρών ψυχοκοινωνικών, γνωστικών και συμπεριφορικών προβλημάτων των παιδιών. Οι σταθερές διεπιστημονικές ομάδες που αποτελούνταν από εκπαιδευτικό, ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό, λογοθεραπευτή και παιδοψυχίατρο, αντικαθίστανται πρόχειρα ως εξής: «Οι διεπιστημονικές υποομάδες δεν έχουν μόνιμο χαρακτήρα αλλά ο αριθμός, η σύνθεση, το έργο τους και η διάρκειά τους μπορεί να μεταβάλλονται ανάλογα με τα θέματα που αντιμετωπίζουν». • Περιορίζεται ο ρόλος του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, δηλαδή των ειδικών επιστημόνων που συναπαρτίζουν μαζί με τους εκπαιδευτικούς, το προσωπικό των ΚΕΣΥ. Για παράδειγμα, καταργείται πλήρως η ειδικότητα του Παιδοψυχιάτρου και περιθωριοποιείται ο ρόλος των ειδικοτήτων των Λογοθεραπευτών και Εργοθεραπευτών, αφού δεν προβλέπεται τουλάχιστον ένας από τις παραπάνω ειδικότητες σε κάθε ΚΕΣΥ της επικράτειας. • Πώς μπορούν να λειτουργήσουν υποστηρικτικά οι ΕΔΕΑΥ αφού: 1) δεν θα καλύπτεται το σύνολο των σχολείων από αυτές, 2) τα στελέχη τους θα βρίσκονται περιοδικά και για λίγο χρόνο σε κάθε σχολείο, 3) στελεχώνονται κυρίως από αναπληρωτές που δεν προσλαμβάνονται από την αρχή της σχολικής χρονιάς, 4) τα στελέχη δεν επιμορφώνονται ενώ το σ/ν τους προσθέτει επιπλέον και σημαντικές αρμοδιότητες. • Δεν αναφέρεται ο όρος διάγνωση-διαφοροδιάγνωση από το σ/ν και αντικαθίσταται από τον όρο: «διερεύνηση εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών». Παραβλέπεται έτσι η τεράστια απόσταση που χωρίζει την απλή διερεύνηση από την τεκμηριωμένη διάγνωση βάσει επιστημονικών μεθόδων και με τη χρήση ψυχομετρικών εργαλείων (τεστ). • Για να είναι αποτελεσματική η οποιαδήποτε παρέμβαση θα πρέπει να βασίζεται σε μια εις βάθος διάγνωση και αξιολόγηση των γνωστικών, ψυχοσυναισθηματικών και κοινωνικών προβλημάτων του παιδιού και σε μια εμπεριστατωμένη έρευνα των ψυχοκοινωνικών παραγόντων που το περιβάλλουν. Σε αντίθετη περίπτωση, καμία παρέμβαση δεν βρίσκει το στόχο της, δημιουργεί επιπλέον προβλήματα και σπαταλάει ανθρώπινο δυναμικό. • Στο σ/ν δεν αναφέρεται πουθενά ο όρος της παράλληλης στήριξης των μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, την οποία εισηγείτο μέχρι σήμερα το ΚΕΔΔΥ. Ο θεσμός της παράλληλης στήριξης παρά τα μεγάλα προβλήματα λειτουργίας, συνέβαλε σημαντικά στη συμπερίληψη των μαθητών αυτών στη Γενική Εκπαίδευση. • Πολλαπλασιάζονται οι αρμοδιότητες και ευθύνες των εργαζομένων στα ΚΕΣΥ, χωρίς αντίστοιχη πρόβλεψη για στελέχωσή τους με το απαραίτητο προσωπικό. Αν σκεφθεί κανείς ότι στα μεγάλα ΚΕΔΔΥ της χώρας υπήρχαν λίστες αναμονής για αξιολόγηση που ξεπερνούσαν τα ένα με δύο χρόνια, τότε καταλαβαίνουμε τι πρόκειται να συμβεί με την αύξηση των αρμοδιοτήτων τους. Επιπλέον, με την κάλυψή τους κυρίως με αναπληρωτές δεν εξασφαλίζεται η μόνιμη παρουσία τους από την αρχή κάθε σχολικής χρονιάς. • Πώς είναι δυνατόν τα ΠΕΚΕΣ να εποπτεύουν και να συντονίζουν τα ΚΕΣΥ όταν προβλέπονται 20 συντονιστές Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης για όλη την Ελλάδα, ούτε ένας ανά ΠΕΚΕΣ, ενώ δεν προβλέπεται συντονιστής ΕΕΠ. • Αποκλεισμός του ΕΕΠ από θέσεις ευθύνης αφού οι μοριοδοτήσεις αναφέρονται αποκλειστικά σε διδακτική εμπειρία, στην οποία δεν συμπεριλαμβάνεται η προϋπηρεσία σε ΚΔΑΥ-ΚΕΔΔΥ. Μπίκα Χαρούλα (Κοινωνική Λειτουργός) Γκοδίμης Μιλτιάδης (Διοικητικός Γραμματέας) Μάντζιου Μαρία (Κοινωνική Λειτουργός) Μπλέτσα Δήμητρα (Ψυχολόγος) Ντούση Ευθυμία (Ψυχολόγος) Λαγού Δήμητρα (Ψυχολόγος) Αλεξίου Δήμητρα (Εκπαιδευτικός) Πρέντζα Φωτεινή (Εκπαιδευτικός) Κουρούτη Αντιγόνη (Λογοθεραπεύτρια) Τσιανέλη Αγνή (Κοινωνική Λειτουργός)