• Σχόλιο του χρήστη 'Σταυρούλα Τριανταφύλλου' | 26 Μαρτίου 2018, 13:35

    Α. Η εμπειρία μας σχετικά με την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων στις σχολικές μονάδες έδειξε ότι : 1. Αξιολογήθηκαν θετικά επιμορφωτικές δράσεις ενδοσχολικής επιμόρφωσης από εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων (με 5 σε μια κλίμακα 1-5 - 1 : κακή, 5 : άριστη) κατά τα έτη 2016-208. Η ενδοσχολική επιμόρφωση αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμη, όταν αυτή αφορά τις τελευταίες ώρες του ωρολόγιου προγράμματος και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς οι οποίοι έτσι δε χρειάζεται να μετακινηθούν. Οι δράσεις αυτές ενδοσχολικής επιμόρφωσης δίνουν τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να αξιοποιήσουν στη διδακτική τους πράξη, όχι μόνο τη θεματολογία αλλά και τη μεθοδολογία των εκπαιδευτικών προγραμμάτων των ΚΠΕ ή ΚΕΑ, επεκτείνοντας έννοιες και θέματα του ΑΠ υπό την οπτική της αειφορίας. 2. Δεν έχει τα ίδια θετικά μαθησιακά αποτελέσματα η επιμόρφωση σε θέματα εκπαίδευσης για την αειφορία, όταν αυτή απευθύνεται σε μαθητές και υλοποιείται τις ώρες του μαθήματος μέσα στην σχολική αίθουσα. Είναι διαφορετική η ενεργοποίηση των ίδιων μαθητών/τριων εκτός σχολείου στις εγκαταστάσεις των ΚΠΕ ή στη μελέτη πεδίου, γιατί στο σχολείο η ροή διακόπτεται από το διάλειμμα. Μέσα στο ΚΠΕ οι μαθητές/τριες μπορούν να ενεργοποιηθούν σε ομάδες εργασίας για μία ώρα ή και περισσότερο, ενώ και δεν είναι εύκολο να κρατηθούν οι μαθητές/τριες μέσα στην αίθουσα όταν όλο το σχολείο βρίσκεται σε διάλειμμα. Θεωρούμε ότι δε συντρέχουν ακόμη οι συνθήκες ώστε να υλοποιούνται σε μεγάλη έκταση ανάλογες δράσεις στις σχολικές μονάδες. Είναι προτιμότερο να βγαίνουν οι μαθητες/τριες εκτός σχολείου. Για το λόγο αυτό, προτείνουμε να υλοποιούνται εκπαιδευτικές δράσεις στις σχολικές μονάδες, όταν αυτές απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς (ενδοσχολική επιμόρφωση) και μόνον κατ΄ εξαίρεση στις σχολικές μονάδες, όταν αυτές απευθύνονται σε μαθητές/τριες. Β. Αν, σύμφωνα με το άρθρο 12, παράγραφος γ) αα (τα ΚΕΑ … «υποστηρίζουν και καθοδηγούν τις σχολικές μονάδες σχετικά με την ανάπτυξη και την υλοποίηση εκπαιδευτικού σχεδίου δράσης για το περιβάλλον και την αειφορία και την ενσωμάτωση των αρχών της αειφορίας σε όλες τις λειτουργίες της σχολικής ζωής») θα μπορούσε να αναρωτηθεί κανείς γιατί εκλείπει εντελώς ο όρος περιβάλλον από τα ΚΕΑ, δεδομένου ότι τα Κέντρα Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης δεν καταργούνται αλλά όλες οι δραστηριότητες τους ενσωματώνονται στα ΚΕΑ και διευρύνονται ως προς τη σχέση τους με τα σχολεία. Επομένως, δεν μπορεί να απαλειφθεί κάθε αναφορά στους όρους περιβάλλον και περιβαλλοντικής που να μη δείχνει τη συνέχεια και την αναβάθμιση ενός επιτυχημένου θεσμού.