• Σχόλιο του χρήστη 'KOSTAS' | 30 Νοεμβρίου 2010, 13:05

    Στο δικό μου μικρό, φτωχό μυαλό ο θεσμός του μέντορα θα ήταν χρήσιμος και πιθανότατα απαραίτητος σε ένα σχολείο που θα υπήρχαν έγκαιρα τα βιβλία των μαθητών (καινούργιες εκδόσεις και όχι ανατυπώσεις του παρελθόντος με παρωχημένη γνώση), χρηματοδότηση για εξοπλισμένα εργαστήρια, καθηγητές από την αρχή τις σχολικής χρονιάς (και όχι τον Μάρτιο και μετά από καταλήψεις μαθητών όπως έζησα σε κάποιο σχολείο), επιμορφωτικά προγράμματα σε τακτά διαστήματα για κάθε ειδικότητα με επικαιροποιημένη γνώση και ειδικούς επιμορφωτές, ειδικά τμήματα ένταξης για τον ολοένα αυξανόμενο αριθμό μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, αναλυτικά προγράμματα που θα στοχεύουν όχι τόσο στη συσσώρευση γνώσης αλλά κυρίως στην ανάπτυξη κριτικής ικανότητας και δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών στα πλαίσια του σχολείου (τα διάφορα προγράμματα αγωγής υγείας, περιβαλλοντικής κ.λ.π. λόγω του προαιρετικού χαρακτήρα τους μικρή απήχηση έχουν τόσο στους μαθητές όσο και στους καθηγητές. Ευθύνες για όλα αυτά μπορούν να αναζητηθούν σε όλα τα επίπεδα, από τους δασκάλους ως το Υποργείο Παιδείας, αλλά αναρωτιέμαι λύθηκαν όλα αυτά και κοιτάμε τώρα πώς θα εντάξουμε πιο σωστά τον νεοδιόριστο εκπαιδευτικό; Μήπως, έτσι κι αλλιώς, δεν θα ψάξει ο νεοδιόριστος έναν παλιότερο εκπαιδευτικό για να τον προσανατολίσει στον καινούργιο εργασιακό χώρό; Ή οι παλιότεροι εκπαιδευτικοί δεν θα προσπαθήσουν να εναρμονίσουν τον νέο συνάδελφό τους στον τρόπο λειτουργείας του σχολείου τους; Πιστεύω πως αν θέλουμε το σχολείο να γίνει πραγματικά "νέο" και να δημιουργεί νέους ανθρώπους με κρίση, δημιουργική σκέψη και πνεύμα συνεργασίας θα πρέπει να ξεκινήσουν οι όποιες αλλαγές από θέματα πιο βασικά και ουσιώδη. Νομίζω πως το επίπεδο και η θέληση για σωστή λειτουργεία υπάρχει στους εκπαιδευτικούς. Εκείνο που λείπει είναι η δημιουργία ενός κλίματος υποστήριξης και σταθερότητας από και προς όλους όσους εμπλέκονται στην εκπαίδευση για να νιώθουν και τα παιδιά ότι συμμετέχουν σε κάτι ενδιαφέρον και συναρπαστικό όπως είναι η αναζήτηση της γνώσης, η συνεργασία και η δημιουργικότητα.