• Σχόλιο του χρήστη 'Τζεβελέκου Μαρία' | 30 Νοεμβρίου 2010, 16:39

    Πολύ καλός ο θεσμός του μέντορα αρκεί να είναι ουσιαστικός! Οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί έχοντας τις γνώσεις (πτυχία,μεταπτυχιακά, κλπ) οι οποίες βέβαια δεν αποτελούν το διαβατήριο για την επιτυχία στο δύσκολο έργο που "επέλεξαν", χρειάζονται έναν καθοδηγητή-συμβουλάτορα-υποστηρικτή στα πρώτα τους βήματα ο οποίος να έχει:α) Πολυετή καθαρή διδακτική εμπειρία (>15χρόνια) σε τάξη και όχι σε θέση β) Γνώσεις (παιδαγωγικής- ψυχολογίας- τεχνικών διαχείρισης κρίσεων-ΤΠΕ)γ)Ικανότητες - δεξιότητες που αφορούν υην ανθρώπινη διάσταση και την ικανότητα αποτελεσματικής συνεργασίας δ)Συμμετοχή σε καινοτόμα προγράμματα και δράσεις που ανοίγουν τις πόρτες του σύγχρονου σχολείου. Καθήκοντα: Βοήθεια στην οργάνωση της τάξης, κάθε είδους υποστήριξη που θα χρειαστεί ο νεοδιοριζόμενος μέσα και έξω από την τάξη, δειγματικές διδασκαλίες, συνδιδασκαλία όταν είναι ανάγκη και γενικά να είναι δίπλα του με ενσυναίσθηση. Θα πρέπει όμως ο μέντορας να έχει μειωμένο ωράριο ώστε να ανταπαξέλθει πλήρως στις υποχρεώσεις αυτές. Ο χρόνος καθοδήγησης δεν μπορεί να είναι μικρότερος του ενός έτους και μεγαλύτερος των δύο ετών εκτός και αν οι συνθήκες το επιβάλλουν. Υπάρχουν πλήθος μάχιμων εκπαιδευτικών που έχουν να δώσουν, γι' αυτό ας τους "εκμεταλλευτούν".