• Σχόλιο του χρήστη 'grigoris' | 1 Δεκεμβρίου 2010, 20:17

    Βασικός μοχλός ανάπτυξης της χώρας θα αποτελέσει η Παιδεία. Αυτό ας μην το λησμονεί κανείς. Βασική υποχρέωση της Πολιτείας η ανάδειξη του ανθρώπινου παράγοντα ως φορέα σημαντικών αλλαγών. Μέσα σ΄αυτό το πλαίσιο προβάλλει ως επιτακτική ανάγκη η στήριξη και η ανάδειξη του νέου εκπαιδευτικού ως του κυρίαρχου φορέα αλλαγής προσανατολισμού της Παιδείας και κατ΄επέκταση μιας ολόκληρης χώρας. Οι καιροί ου μενετοί. Δώστε όραμα στον νέο εκπαιδευτικό! Ενθαρρύνετε τον στην καθημερινή του προσπάθεια όντας πραγματικοί συνεργάτες και υποστηρικτές!Δώστε του τα απαραίτητα εφόδια να ανταποκριθεί στο κάλεσμα των καιρών! Ο νεοδιοριζόμενος δεν έχει ανάγκη από πιθανούς και απίθανους μέντορες,αλλά από ουσιαστική και συνεχή επιμόρφωση στα πλαίσια των διδακτικών του καθηκόντων. Επιμόρφωση μέσα στις Σχολές, και εισαγωγική επιμόρφωση πριν τον διορισμό, η οποία δεν θα τερματίζεται εκεί. Αλήθεια κατά πόσο άραγε είναι ικανοποιημένοι οι παλαιοί συνάδελφοι από την περιοδική επιμόρφωση τους; Γιατί καλούνται να επωμιστούν τώρα τέτοιους ρόλους και μάλιστα χωρίς να νιώθουν και οι ίδιοι πρόθυμοι να σηκώσουν αυτό το πρόσθετο βάρος; Ας δούμε λοιπόν το ζήτημα από διαφορετική σκοπιά. Προτείνεται η δραστηριοποίηση των Σχολικών Συμνβούλων ως των μοναδικών αρμοδίων να επιτελέσουν αυτό το έργο και να ανταποκριθούν στις επιμορφωτικές ανάγκες του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού, μέσα σε μια σχέση πραγματικά ουσιαστική και συνεργατική. Προτείνεται: 1. Η εξατομικευμένη παρέμβαση και η ομαδική καθοδήγηση του εκπαιδευτικού κατά περίπτωση. 2. Στα πλαίσια ενός προγράμματος προκαθορισμένων διμερών συναντήσεων, ο καθορισμός της βοήθειας να γίνεται από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό, με στόχο την σταδιακή αυτονόμηση του. 3. Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου να παραμείνει υποστηρικτικός, μέσα σ΄ένα κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης και στα πλαίσια της σχολικής μονάδας, δίχως την παρουσία εξωτερικού παρατηρητή. 4. Μοναδικός στόχος: Η επαγγελματική βελτίωση του εκπαιδευτικού. 5. Καμία σύνδεση της υφιστάμενης διαδικασίας με τους όρους μονιμοποίησης του εκπαιδευτικού. Σε διαφορετική περίπτωση καταστρατηγείται το ίδιο το εγχείρημα, εφόσον εκλείπει η βασική στόχευση και αναπτύσσεται κλίμα αμοιβαίας καχυποψίας μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών. Άλλωστε τα αξιολογικά στάδια που έχει υποστεί ο νεοδιοριζόμενος δεν επιτρέπουν περαιτέρω διαιώνιση της εργασιακής του ανασφάλειας, και της επαγγελματικής του υπόστασης... Με εκτίμηση, Εκπαιδευτικός Δ.Ε