• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ' | 3 Δεκεμβρίου 2010, 04:06

    ΣΚΕΨΕΙΣ: 1.Αν ο Μέντορας είναι απλά ο παλιός ,ευχαριστώ δε θα πάρω . 2.Ο πλήρης έλεγχος του εκπαιδευτικού συστήματος που πραγματοποιείται σταδιακά(100% ΑΣΕΠ , πληροφοριακό σύστημα στα σχολεία (βαθμοί –απουσίες-αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικής μονάδας , αξιολόγηση νέων εκπαιδευτικών από τον μέντορα )εμπεριέχει πολλούς κινδύνους στους πονηρούς και δύσκολους καιρούς που διανύουμε. Φανταστείτε οι πληροφορίες αυτές να φτάσουν σε κέντρα εξουσίας με όχι τόσο αγαθές προθέσεις . 3.Γιατί εισάγεται τώρα ο θεσμός του Μέντορα ;Έχουμε την οικονομική ευχέρεια για μια τέτοια πολυτέλεια ;Μήπως δημιουργούμε δικλείδες ασφαλείας για κάποια ελίτ που θέλει να ξεφύγει την τάξη ; Βλέπε αποσπασμένους που θα γυρίσουν πίσω, στελέχη διευθύνσεων που θα κλείσουν , εκπαιδευτικούς που θέλουν να συμπληρώσουν ωράριο ,για να μην μετακινηθούν σε άλλο σχολείο κ.τ.λ. 4. Τα κριτήρια του Υπουργείου για την επιλογή του Μέντορα είναι πολύ γενικά και χαμηλών απαιτήσεων .Γιατί ; Γιατί το Υπουργείο στο κείμενο διαβούλευσης τονίζει την μείωση ωραρίου και καθορίζει με κάθε λεπτομέρεια το πώς θα γίνει αυτό; Μήπως είναι το τυρί για τους παλιούς –μόνιμους εκπαιδευτικούς να μην αντιδράσουν ; Μήπως με αυτά τα κριτήρια το Υπουργείο επιλέγει άτομα που απλώς θέλουν να χάσουν ώρες ,χωρίς να προσφέρουν ουσιαστικά συναισθηματική στήριξη, ομαλή ένταξη και παιδαγωγική καθοδήγηση στον νεοδιοριζόμενο ; 5.Πρότασεις:α)το ρόλο του Μέντορα να ΤΟΝ ΔΙΑΝΕΜΟΥΜΕ ΑΝΕΞΟΔΑ στους διευθυντές –γραμματεία για την κάλυψη των υπηρεσιακών αναγκών του νεοδιόριστου ,στους Σχολικούς Συμβούλους για την κάλυψη των παιδαγωγικών-διδακτικών αναγκών του , σε όλους τους συναδέρφους για την ψυχολογική ενίσχυση του νεοδιόριστου κ.τ.λ β) το e-mentoring γιατί να μην γίνει θεσμός για την επικοινωνία του κάθε καθηγητή με τον Σχολικό σύμβουλο ;(π.χ. να στέλνει ο Σύμβουλος ανέξοδα Υλικό Στο e-mail του κάθε καθηγητή ;) γ) αν γίνει θεσμός ο μέντορας γιατί να αξιολογείται ο εκπαιδευτικός και όχι ο Μέντορας ,για το πόσο βοήθησε τον νεοδιόριστο ; 6.Ερώτηση : Οι Έλληνες καθηγητές Πανεπιστημίου , στον άτυπο ρόλο τους σαν Μέντορες πέτυχαν όλα αυτά τα χρόνια; Ναι ή όχι και γιατί ; 7.Συμπερασματικά :Συμφωνώ με την αναγκαιότητα και τον εννοιολογικό προσδιορισμό του mentoring όπως καθορίζεται στο Κείμενο Διαβούλευσης αλλά διαφωνώ με τον τρόπο κάλυψης αυτής της αναγκαιότητας .