• Σχόλιο του χρήστη 'Γεώργιος Γιόφτσος' | 3 Δεκεμβρίου 2010, 13:26

    Ένα βασικό στοιχείο της αναδιάρθρωσης της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας, είναι η φυσιογνωμία, τόσο των Ιδρυμάτων, όσο και των γνωστικών αντικειμένων που εμπεριέχουν αυτά τα Ιδρύματα. Σύμφωνα με το κείμενο της διαβούλευσης, προκύπτει ότι, όχι μόνο διατηρούνται οι δύο πυλώνες μεταξύ των ΑΕΙ, αλλά οι διαφορές μεταζύ τους διογκώνονται. Συγκεκριμένα, τα Τ.Ε.Ι. θα αποκτήσουν έναν αυστηρά τεχνολογικό προσανατολισμό με συγκεκριμένο σκοπό και στόχους. Ανεξάρτητα από το εάν αυτός ο προσανατολισμός είναι προς τη σωστή κατεύθυνση ή όχι, πρέπει να προκαλέσει αναδιάρθρωση των γνωστικών αντικειμένων μεταξύ Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι. για να μπορέσει να ανταποκριθεί στους στόχους της συγκεκριμένης μεταρρύθμισης. Δεν μπορείς να ζητάς από ένα Ίδρυμα να έχει τεχνολογικό χαρακτήρα και να συμβάλλει ουσιαστικά στην παραγωγική διαδικασία της χώρας, και κάποια από τα γνωστικά του αντικείμενα να μην έχουν τεχνολογικό προσανατολισμό. Το ίδιο βεβαία ισχύει και αντίστροφα για τα Πανεπιστημιακά Τμήματα. Για παράδειγμα, το Τμήμα Φυσικοθεραπείας του Τ.Ε.Ι. Λαμίας που υπηρετώ, δεν έχει από τη φύση του γνωστικού αντικειμένου του, τέτοιο χαρακτήρα και συνεπώς δεν μπορεί να συμβάλλει παράγωντας τεχνολογία & τεχνογνωσία, καθώς σε όλες της ανεπτυγμένες χώρας έχει ενταχθεί στον Πανεπιστημιακό Τομέα. Στην προσωπική μου ιστοσελίδα και στον ακόλουθο σύνδεσμο http://users.teilam.gr/~gioftsos/INDEXfiles/Physiotherapy.pdf υπάρχει και σχετική - τεκμηριωμένη απόφαση της Γ.Σ του Τμήματος.Συνεπώς, η άποψη μου είναι ότι πρέπει να σχεδιάσουμε την Ανώτατη Εκπαίδευση, αρχίζοντας από τη φυσιογνωμία των δύο αυτών πυλώνων, από τα γνωστικά αντικείμενα που πρέπει να εμπεριέχει ο κάθε πυλώνας και μετά να προχωρήσουμε στις επιμέρους λεπτομέρειες.