• Σχόλιο του χρήστη 'Πέτρος Κωστίκας - τσελεπής' | 22 Απριλίου 2020, 23:15

    Σχετικά με την εξέταση του μαθήματος Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας στο γυμνάσιο, αυτό που γινόταν τα προηγούμενα χρόνια που εφαρμόστηκε η συνεξέταση την ίδια ημέρα, ήταν οι μαθητές να εξετάζονται σε δύο διαφορετικά αντικείμενα με διαφορετικά κείμενα, ένα για τη γλώσσα και ένα για τη λογοτεχνία, με διαφορετικά θέματα σε κάθε μάθημα. Οι καθηγητές έμπαιναν για διευκρινίσεις σε δύο διαφορετικά αντικείμενα, αντί για ένα στα υπόλοιπα εξεταζόμενα μαθήματα. Η εξέταση δύο διακριτών αντικειμένων με διαφορετικά θέματα, δύο παραγωγές λόγου, εκτός από τις υπόλοιπες ασκήσεις και τον χρόνο που απαιτούνταν για την ανάγνωση και προσπέλαση δύο διαφορετικών κειμένων απέβαινε εις βάρος της αντοχής και της επίδοσης/απόδοσης των μαθητών, οι οποίοι έδιναν, συχνά, περισσότερο βάρος σε ένα από τα δύο και διεκπεραίωναν, απλώς, το άλλο, όντας κουρασμένοι. Με το παρόν σχέδιο νόμου, προτείνεται να γίνει το ίδιο και με την αρχαία ελληνική γλώσσα και γραμματεία. Οι μαθητές να εξετάζονται στην αρχαία ελληνική γλώσσα και στα αρχαία ελληνικά από μετάφραση σε ενιαίο τρίωρο. Ερώτηση: Θα ακολουθηθεί η ίδια μέθοδος με πριν; Δύο διαφορετικά αντικείμενα με διαφορετικά θέματα (κείμενα και ασκήσεις) σε μία εξέταση; Τι νόημα έχει κάτι τέτοιο; Ελέγχουμε τις αντοχές των μαθητών; Αντί να εξετάσουμε ένα μάθημα σε ένα δίωρο, τους δίνουμε δύο μαθήματα σε ένα τρίωρο; Ελπίζουμε να έχει ληφθεί μέριμνα και να είναι διαφοτερικός ο τρόπος εξέτασης (στο γυμνάσιο αναφέρομαι), όχι διαφορετικά θέματα για κάθε αντικείμενο (άλλα για τη γλώσσα και διαφορετικά για τη λογοτεχνία κλπ.) αλλά με κάποιον τρόπο να υπάρχει σύνδεση μεταξύ των δύο. Διαφορετικά, για ποιον λόγο να εξετάζονται την ίδια μέρα;