• Σχόλιο του χρήστη 'sema' | 23 Απριλίου 2020, 11:49

    Διδάσκοντας αρκετά χρόνια στα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας, θεωρώ πως η αλλαγή όσον αφορα το βαθμό προαγωγής των μαθητών στο 10 είναι στο σωστό μέτρο. Επίσης η μεταφορά της δεύτερης εξεταστικής περιόδου το Σεπτέμβρη είναι επίσης σωστό μέτρο. Οι μαθητές έχουν το χρόνο να διαβάζουν το καλοκαίρι, να κάνουν ανασκόπηση κτλ. Όλοι ξέρουμε πως η δεύτερη εξεταστική του Ιονίου δεν υπήρχε. Στην πραγματικότητα κανεις δεν "άφηνε" μαθητές του γιατί ο ίδιος θα αναγκαζόταν να τους διδάξει. Μέσα σε 5 μέρες ελάχιστα πράγματα μπορεί να μάθει κάποιος. Αυτό όμως που θεωρώ πολύ λάθος στη συγκεκριμένη ρύθμιση είναι ξανά ο διαχωρισμός των μαθημάτων των Φυσικών Επιστημών. Κάθε χρόνο σχεδόν με τις αλλαγές που γίνονται υπάρχει μια ασυνέχεια σε αυτά τα μαθήματα. Τώρα δε θα εξετάζεται η Χημεία, αλλά θα εξετάζεται η Βιολογία. Με βάση ποιο σκεπτικό και ποια έρευνα επιλέγεται το ένα μάθημα έναντι του άλλου; Θεωρείται πιο σημαντική η Βιολογία απο τη Χημεία και γιατί; Απαξιώνοντας ένα μάθημα στο Γυμνάσιο, χωρίς να δίνουν οι μαθητές εξετάσεις σε αυτό, γιατί στην ουσία απαξιώνεται, και καλούνται οι ίδιοι οι μαθητές να εξεταστούν πανελλαδικά σε αυτό. Υπάρχει μια μεγάλη ασυμφωνία. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει υποβάθμιση των Φυσικών Επιστημών στο δημόσιο σχολείο. Τα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών κατά κύριο λόγο είναι μονόωρα, πολλά μη εξεταζόμενα. Ελάχιστα διδάσκονται οι μαθητές γεωλογία, καθόλου αστρονομία, σε μια εποχή που θέλουμε να δημιουργήσουμε πολίτες με υπόβαθρο στις θετικές επιστήμες.