• Σχόλιο του χρήστη 'κοινός νούς' | 5 Δεκεμβρίου 2010, 11:32

    Ολο το σύστημα εκπαίδευσης είναι σε λάθος βάση . Από τα διεθνή δεδομένα που δώσατε οι ίδιοι φαίνεται ότι στην Ελλάδα έχουμε ποσοτό εισαγωγής στα ΑΕΙ πάνω από 70 % των αποφοίτων λυκείου , ποσοστό που μαζί με τους απόφοιτους εξωτερικού πλησιάζει το 100 % . Γιατί γίνεται αυτό ? Γιατί οι πολιτικοί τα τελευταία 36 χρόνια μάθατε τους Ελληνες ότι γιά να πετύχεις στην ζωή σου πρέπει να έχεις πτυχίο και να διοριστείς στο δημόσιο . Ετσι όλα τα παιδιά πιέζονται να τελειώσουν ένα γενικό λύκειο που το μόνο προσόν που τους δίνει είναι η δυνατότητα να λάβουν μέρος στις πανελλήνιες εξετάσεις . Αν αποτύχουν σε αυτές , τότε η πρέπει να πάνε εξωτερικό , η πρέπει να πάνε σε μιά δευτεροβάθμια σχολή , χάνοντας κάποια χρόνια , η απλά είναι ανειδίκευτοι εργάτες . Ο πρώτος στόχος πρέπει να είναι η αναβάθμιση της δευεροβάθμιας τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης και η κοινωνική καταξίωση της . Το γενικό λύκειο πρέπει να ακολουθείτε μόνο από το 30 % των μαθητών και κυρίως της θεωρητικής κατεύθυνσης . Ετσι οι απόφοιτοι του του τεχνικού και επαγγελματικού λυκείου θα αποκτούν στα 18 τους πτυχίο επιπέδου 3 και θα μπορούν να τα αναβαθμίσουν σε 4 η 5 στά τοπικά κολλέγια η αν έχουν διάθεση να πάνε σε ανώτατες σπουδές . Ο Καλλικράτης που αναμένεται στην Ανώτατη εκπαίδευση πρέπει να ξεκαθαρίσει το τοπίο από σχολές με εξειδικευμένα αντικείμενα , αλλά πρέπει να αλλάξει και σχολές με πολύ γενικά αντικείμενα που πριν από 100 χρόνια μπορεί να ήταν ανεκτές αλλά σήμερα είναι απαρχαιωμένες . Επίσης πρέπει να ξεκαθαρίσει το θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων ώστε οι αυτά να είναι αποτελέσματα σπουδών και εμπειρίας . Ιδιαίτερα στους μηχανικούς είναι τεράστιο το μπάχαλο που 23άρηδες πτυχιούχοι Ελληνικού πολυτεχνείου έχουν απεριόριστα ΕΔ στα πάντα , άλλοι απόφοιτοι διαφόρων σχολών του εξωτερικού με 3 η 4 χρόνια σπουδών χωρίς σπουδές αντισεισμικού αποκτούν τα ίδια δικαιώματα δίνοντας 2-3 μαθήματα και πτυχιούχοι Ελληνικών ΤΕΙ παραμένουν χωρίς δικαιώματα η με ελάχιστα με 4 χρόνια σπουδές και εμπειρία δεκαετιών . Οι σχολές δεν πρέπει να είναι μετοχές σε χρηματιστήριο , αλλά πρέπει να παρέχουν γνώση και τον τρόπο του σκέπτεσθαι σε ανθρώπους που αγαπούν το συγκεκριμμένο αντικείμενο και όχι μόνο την κοινωνική καταξίωση που υποτίθεται προσφέρει , ώστε να εκπληρωθούν οι προσδοκίες και τα όνειρα γονιών και παππούδων .