• Σχόλιο του χρήστη 'ΝΙΚΟΣ' | 23 Απριλίου 2020, 17:21

    Το άρθρο αυτό είναι πολύ σωστό και λύνει το σημαντικότερο πρόβλημα που έχει αυτή τη στιγμή η Επαγγελματική εκπαίδευση. Υπάρχουν πάρα πολλά τμήματα στα ΕΠΑΛ με 2 ή 3 ή 4 πραγματικούς μαθητές στα οποία έρχονται και προστίθενται εικονικοί ενήλικοι μαθητές για να δημιουργηθεί ένα τμήμα των 8 ή 10 ή 12 μαθητών ώστε να πάρει έγκριση. Για τους εκπαιδευτικούς που απασχολούνται σε ένα τμήμα των τριών μαθητών υπάρχει αναλογία ένας εκπαιδευτικός ανά 3 μαθητές και αν λάβουμε υπόψη ότι ο εκπαιδευτικός διδάσκει 18 με 20 ώρες και ο μαθητής παρακολουθεί 35 ώρες, τότε προκύπτει μια αναλογία 1,5 μαθητής ανά εκπαιδευτικό. Αντίστοιχα σε ένα γυμνάσιο ή ΓΕΛ ή στις τάξεις γενικής παιδείας των ΕΠΑΛ όπου δεν υπάρχει το φαινόμενο των εικονικών εγγραφών, τα τμήματα είναι 25μελή οπότε η αντίστοιχη αναλογία είναι περίπου 18 μαθητές για κάθε εκπαιδευτικό. Αυτό είναι μια κατάφωρη αδικία μεταξύ των μαθητών, αλλά και μεταξύ των εκπαιδευτικών οι οποίοι <> σε κάποια μικρά τμήματα. Με τη ρύθμιση αυτή θα μπορέσει να κατέβει ο μέγιστος αριθμός των μαθητών ανά τμήμα από 27 σε περίπου 22, κάτι που είναι το πιο σημαντικό ζήτημα σήμερα, εφόσον φυσικά επιλέξει να το κάνει η κυβέρνηση. Όλες οι πόλεις άνω των 30.000 κατοίκων (και αρκετές μικρότερες) διαθέτουν ΕΣΠΕΡΙΝΑ ΕΠΑΛ στα οποία μπορούν να φοιτήσουν χωρίς κανένα πρόβλημα οι ενήλικοι μαθητές. Δεν υπάρχει Νομός στην Ελλάδα χωρίς εσπερινό ΕΠΑΛ, οπότε μια μετακίνηση κάποιων λίγων ενήλικων μαθητών είναι αποδεκτή (έστω και επιδοτούμενη) καθώς το όφελος είναι πολλαπλάσιο αν εκλείψουν οι εικονικές εγγραφές.