• Σχόλιο του χρήστη 'Δεσποινα' | 23 Απριλίου 2020, 23:07

    Ουσιαστικά εξεταζόμενα είναι πλέον όλα τα βασικά μαθήματα που συνεχίζονται και στο Λύκειο εκτός από τη Χημεία. Η Χημεία ουσιαστικά θα καταγράφεται στις συνειδήσεις μαθητών και γονιών ως ένα ασήμαντο μάθημα. Γενικά η κατηγοριοποίηση των μαθημάτων σε εξεταζόμενα και μη μεταφράζεται σε σημαντικά και ασήμαντα.. Η διδασκαλία της Χημείας είναι χρόνια αποδυναμωμένη γιατι λόγω των λίγων διδακτικών ωρών της - από όλες τις φυσικές επιστήμες έχει το λιγότερο διδακτικό χρόνο στο γυμνασιο- διδάσκεται κατά κανόνα από όλους τους υπόλοιπους ΠΕ04 (φυσικούς, γεωλόγους, βιολόγους) εκτός από χημικούς. Δεν φτάνουν οι ώρες της στο Γυμνάσιο για να βγει οργανικό κενό χημικού! Τώρα σαν να δίνεται η χαριστική βολή. Μια βασική Επιστήμη παραμενει ως μάθημα β κατηγορίας, ενώ άλλα προάγονται στην α κατηγορία με σκανδαλώδη τρόπο. Τόσα θέματα καθημερινότητας άπτονται στην επιστήμη της Χημείας, τα φάρμακα , τα παντός είδους υλικά, τα τοξικά απόβλητα, τα συντηρητικά κ.α.και πιο υποβαθμισμένη βασική επιστήμη στο ελληνικό σχολείο δεν υπάρχει. Τη μερίδα του λέοντος έχουν τα ανθρωποκεντρικά μαθήματα και αυτά ενισχύονται λόγω συντεχνιακών δυναμικών και μόνο. Ο άνθρωπος είναι κομμάτι της φύσης κι όχι πάνω από αυτήν. Για να το καταλάβουν οι αυριανοί πολίτες πρέπει να ενδυναμωθούν οι επιστήμες στο σχολείο,αρχής γενομένης από τη Χημεία, που χρόνια είναι το αποπαιδι των φυσικών επιστημών. Δύο τουλάχιστον διδακτικές ώρες στη Χημεία και αν πρέπει να υπάρχουν εξεταζόμενα μαθηματα- που διαφωνώ κάθετα γιατί τα μαθησιακά αποτελέσματα είναι τα ιδια- να είναι μέσα στα εξεταζόμενα. Ποσα τραγικά περιστατικά θρηνουμε κάθε χρονο λόγω άγνοιας της Χημείας π.χ. αν διδασκόταν όπως έπρεπε η Χημεια θα άναβαν μαγκάλι στο σπίτι για να ζεσταθούν οι φοιτητές πριν κάποια χρόνια, με αποτέλεσμα πεθάνουν;;;