• Σχόλιο του χρήστη 'Μαριάννα Ζόμπολα' | 24 Απριλίου 2020, 15:15

    Σχετικά με το όριο των 17 ετών για την εγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑΛ έχω να σχολιάσω τα εξής: 1.Τό όριο αυτό θα αποκλείσει την εγγραφή στα ημερήσια ΕΠΑΛ ενηλίκων μαθητών που εργάζονται τα βράδια. 2.Αποκλείει την εγγραφή ανήλικων ακόμη μαθητών, που είχαν την ατυχία για οποιοδήποτε λόγο να χάσουν χρονιά στο παρελθόν ( και εργάζονται τα βράδια). 3. Αποκλείει απόφοιτους μαθητές των ΓΕΛ, ΕΠΛ, ΕΠΑΛ, ΤΕΕ ,ΤΕΣ των ΙΕΚ και της ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ, να συνεχίσουν τις σπουδές τους για κάποιο άλλο πτυχίο ( και εργάζονται τα βράδια). 4.Αποκλείει την εγγραφή ανήλικων ακόμη αλλοδαπών μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑΛ που ζητούν να παρακολουθήσουν τις τάξεις ΖΕΠ. Σχετικά με το λόγο, περί αποφυγής του σχολικού εκφοβισμού από τους μεγαλύτερους προς τους μικρότερους,( που θεωρείτε ως τον κύριο και πλέον βάσιμο), που σας οδήγησε σε αυτή σας την απόφαση έχω να σχολιάσω τα παρακάτω: 1.Οι ενήλικοι μαθητές είναι περισσότερο επιμελείς, περισσότερο αποφασισμένοι και συνειδητοποιημένοι για τους στόχους τους, περισσότερο ήρεμοι, πρόθυμοι και υπάκουοι με αποτέλεσμα να ανεβαίνει το επίπεδο της τάξης. 2.Οι άνω των 17 ετών ανήλικοι που δεν θα μπορέσουν να εγγραφούν στα Ημερήσια ΕΠΑΛ, θα οδηγηθούν στα νυχτερινά ΕΠΑΛ. Εκεί όπως γνωρίζετε δεν υπάρχει όριο ηλικίας, άρα (κατά το σκεπτικό σας) θα γίνουν αυτοί τα υποψήφια θύματα σχολικού εκφοβισμού. Από την μακρόχρονη θητεία μου σε τεχνικά σχολεία(ΕΠΑΛ,ΤΕΕ,ΤΕΣ) έχω να σας πληροφορήσω, ότι έχω καταλήξει ακριβώς στο αντίθετο συμπέρασμα: οι ενήλικοι μαθητές δεν αποτελούν φορείς εκφοβισμού αλλά είναι οι συμπαραστάτες των αδύναμων και μικρότερων. Πολλάκις δε αποτελούν πηγή έμπνευσης για τους μικρότερους. Παρακαλώ, λοιπόν, να επανεξετάσετε το συγκεκριμένο σημείο και να αποσύρετε το όριο αυτό, λαμβάνοντας υπόψη και τα παρακάτω: 1.Οι σημερινές εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες (κλειστά σχολεία, απροσδιόριστη ημερομηνία επαναλειτουργίας, δεν συνάδουν στην σωστή διαβούλευση. 2.Το ποσοστό των ενήλικων μαθητών που φοιτούν τώρα στα ημερήσια ΕΠΑΛ κυμαίνεται στο 30%. Αν αυτό το ποσοστό εκλείψει βάσει του εν λόγω ορίου μπορείτε να φαντασθείτε την συρρίκνωση που θα προκύψει (σε ώρες διδασκαλίας, σε τμήματα) αλλά και τα προβλήματα (κλείσιμο ΕΠΑΛ, πλεονάζοντες καθηγητές κλπ). 3. Τα ΕΠΑΛ λειτουργούν και λειτουργούσαν πάντα σαν σχολεία δεύτερης ευκαιρίας. 4.Μεγάλο ποσοστό των μαθητών του ΕΠΑΛ προέρχεται από οικογένειες χαμηλών εισοδημάτων και αναγκάζεται να εργάζεται.