• Σχόλιο του χρήστη 'Αικατερίνη Λυκοστράτη' | 24 Απριλίου 2020, 16:36

    Είναι αντιεκπαιδευτικός και αντιδεοντολογικός ο παντελής αποκλεισμός ενηλίκων από τη σχολική τάξη των Επαγγελματικών Λυκείων, για τους εξής λόγους: (α) Οφέλη συνεκπαίδευσης ανηλίκων και ενηλίκων: οι έφηβοι μαθητές κάτω των 17 δεν θα έρχονται σε επαφή με τον τρόπο σκέψης και τα κίνητρα μάθησης των ενηλίκων συμμαθητών τους, που είναι ρόλος και στόχος της Εκπαίδευσης γενικότερα. Είναι τουλάχιστον περίεργο που αυτό δεν ισχύει για τα Γενικά Λύκεια («δύο μέτρα και δύο σταθμά»). Στην αρχαία Ελλάδα πολλά οφέλη οφείλονταν και στη συνεκπαίδευση, όταν όλες οι ηλιακές ομάδες εκπαιδεύονταν μαζί και «ο ένας μάθαινε επιπλέον από τον άλλο». Σε αντίστοιχα πετυχημένα εκπαιδευτικά συστήματα, οι ενήλικες δεν αποκλείονται από την εκπαίδευση σε επίπεδο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αλλά έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν ενδεχομένως έως ένα καθορισμένο ανώτατο ποσοστό. (β) Διακρίσεις λόγω ηλικίας: παραβιάζει το Ευρωπαϊκό κεκτημένο σχετικά με διακρίσεις λόγω ηλικίας (ageism) κάτι που δεν εφαρμόζεται σε αντίστοιχα πετυχημένα εκπαιδευτικά συστήματα. (γ) Αμφισβητούμενη επιχειρηματολογία: Το επιχείρημα αποτροπής «ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού» (Άρθρο 51) είναι επίσης αίολο διότι η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός δεν έχουν ηλικιακό όριο και δεν αντιμετωπίζονται με ηλικιακό αποκλεισμό. Εξάλλου σε όλες τις σχολικές τάξεις συνυπάρχουν ανήλικοι μαθητές με ενήλικους εκπαιδευτικούς. (δ) Ολοκλήρωση σπουδών: Τί θα γίνει με τους 17χρονους μαθητές που ενηλικιώνονται αλλά χάνουν τη χρονιά τους, άρα και τη δυνατότητα λήψης απολυτηρίου και πτυχίου ειδικότητας; Δε θα δικαιούνται ευκαιρίας για ολοκλήρωση των σπουδών;